Abituren är inte i fara


 
Jag är en stolt och glad mamma idag
fast det gäller ju inte bara idag förstås, MEN...
...idag sträcker jag extra mycket på ryggen.....

Cattis slipper att skriva "Nachprüfung"
(flera prov alltså för att förenkla vad jag menar)

Hon har fått veta sin poäng i Abituren idag.
Poängräkningen är inte att leka med kan jag säga
Tacka vet jag betygsättningen i Sverige, den förstår
man åtminstonde....Najaaa....

Min/Vår duktiga dotter kommer att klara sin ABITUR
den 26 juni med ett genomsnitt på 1,7 i betyg
Tjooooooohooooooooo......
För er som inte vet så är betygsättningen i Tyskland
omvänt från hur Sverige gör, 1 är alltså bäst här.

Hur bra är inte det då ????
Detta tyska skolsystem är nämligen inte heller att leka med.
Svårt och komplicerat är bara förnamnet.





Som om den här lyckan inte vore nog....
Tur att det finns stunder som man gläds åt här i livet
iallafall, det är inte bara elände som tur är.

Cattis har fått besked i veckan från Maastricht University
att hon har kommit in på sin sökta utbildning
"International Business"

http://www.maastrichtuniversity.nl/web/Faculties/SBE/TargetGroup/ProspectiveStudents/BachelorsProgrammes/Programmes/InternationalBusiness.htm



JÄTTESTORT GRATTIS gumman
önskar dina megastolta föräldrar !!!!




Kommentarer
Postat av: Bir

Grattis Cattis!! Och Pia och Tobbe som har en sån toppentjej.


2010-06-11 @ 20:47:00

Postat av: Vindruvan

TACK !!!!

Jag suger åt mig som en uttorkad svamp...hihihi....


2010-06-11 @ 21:01:04

Postat av: Tobbe

Då blir det 'multi kulti' i stora format.

Svensk som bor i Tyskand och studerar i Holland.

Hepp


2010-06-11 @ 21:14:51

Postat av: Marianne

Grattis, grattis Catti. Synd att jag inte kan komma till din bal men vi ses ju strax efter på Dalarö.


2010-06-12 @ 09:05:47

Postat av: Linda

ETT STORT GRATTIS TILL DEN SVENSK-TYSKA FAMILJEN, MEN FRAMFÖRALLT ETT STORT, STORT GRATTIS TILL CATTIS FÖRSTÅS!!!!!! KRAM FRÅN EN MYCKET STOLT MOSTER. HOPPAS VI KAN KOMMA TILL DALARÖ & FIRA DIG!!


2010-06-12 @ 13:44:26

Postat av: Cattis

TACK så jätte mycket!!! =) Ja det var ju faktiskt flera glädjande besked på en vecka...trodde faktiskt inte att Abituren verkligen skulle bli så bra, hade väl räknat med 2,0 eller liknande. och Maastricht! precis det jag ville. Men det betyder ju förstås att jag inte kommer att flytta till Sverige än på ett tag...synd men det blir väl senare i framiden då.

Ha det bra

kramisar

Cattis


2010-06-12 @ 19:59:22


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0