GRATTIS Isak


 

♪ För det är det ingen vanlig dag.......♪
♪ det är ISAKs födelsedag idag, HURRA HURRA HURRA !!!!! ♪

GRATTIS Isak !!!

Idag är det party.......
.......jag menar det är ju inte varje dag man får
blåsa ut 20 ljus på tårtan !!!

STORT GRATTIS!!





Hoppas att du får en trevlig födelsedag !

önskar

Pia, Tobbe & Cattis



Bränt fett






Satan i gatan jag svettas som ett bacon just nu...........
Cattis och jag har precis kommit hem från en ca 7 km lång
jogging/walking runda i Wurmtal.
Jag erkänner att vi var lite sent ute idag så i vissa partier av rundan
var det riktigt mörkt och läskigt i skogen, tur att vi var 2 stycken.
Nästa gång får vi se till att komma iväg tidigare.
Skönt att röra på fläsket ;-)

Nu hägrar duschen.

Tjingeling / Vindruvan




Lyckliga



Det är en sådan skön känsla att du är hemma igen Cattis ;-)
Vill bara att du ska veta det......puss puss.....





Massor med kramisar bara till dig!!!!!



Dagens Kvällsmat


Värmen inbjuder till att äta sallad.
Det här har vi precis mumsat i oss....mmm....gott !!!!
Gillar du oxå sallad?





Kyckling med melonsallad

(2 port)

250 g Kycklingfilé
salt, peppar, kycklingkrydda
1 tsk Rapsolja till stekning
250 g Galia melon eller Vattenmelon
40 g Ruccola sallad
40 g Spitskål
Salladslök
Gurka
Rädisor
Cocktailtomat
100 g Fetaost

Stek kycklingfileérna gyllenbruna, krydda med salt,peppar och kycklingkrydda.
Efterstek dem i ugnen på 175 gr i ca 15 minuter.
(Jag stekte dem klara på spisen)
Skär melonen i kuber och blanda med sallad, spitskål, salladslök, gurka, rädisor
och lägg upp på tallrik.
Skär kycklingen i strimlor eller tärningar och lägg på salladen.
Smula över fetaosten och garnera med tomaterna.

Servera gärna Rhode Island sås till.

Ät och njut, det är härligt gott i sommarvärmen ;-)





Vad har du gjort idag?

Själv har jag haft en normal hushållsarbetsdag med allt
vad det innebär. Inget upphetsande direkt.

Nu ska jag sitta vid datorn för att rensa upp lite i gammalt groll som
ligger häri och skräpar, måste se till att frigöra lite plats.
Man samlar på sig en hel del.

Tittar väl in här emellanåt för att kolla om det vatt nå´t.

Ha en skön sommarkväll!!!!

Ciao / Vindruvan


Gräset är inte grönare hos grannen....






Har precis varit ute och klippt gräset........puuuuh......svettigt!!!
Vanligtvis när vi kommer tillbaka från semestern så brukar gräsmattan
vara brun och rätt sönderbränd efter solens strålar, men den här gången
var det rena djungeln ute i trädgården.
Gissa att det har regnat en del.

Var bara det jag ville för nu.........

Ha dé

Tjing / Vindruvan



Dagens namn








Nämen..........

GRATTIS Tobbe

Du har ju namnsdag idag ;-)
Det hade du väl ingen aaaaaning om?

Tur att datorn håller reda på mig i allafall
för idag hade jag inte huvudet på skaft
det ska jag villigt erkänna.
Sorry!!



Precis som du och jag älskling !!!!!!
Jag älskar dig!!
Ha en fortsatt bra dag på jobbet ;-)

Pussar & Kramar

Din fru

Gott samvete






Sa jag inte att "Stegge" har hittat tillbaka till sin plats?
Jorå efter Cattis & min powerwalk i Wurmtal nu på kvällskvisten
så visar siffrorna snällt 12542 steg........jamen det är ju toppen,
eller hur?
Hur går det för dig?

Då kan jag gå och lägga mig med gott samvete nu då.
Det var iallafall skönt att komma igång igen, det var ju några veckor sedan sist
som jag rörde på fläsket, men jag måste säga att helt värdelöst var inte
flåset på mig trots allt. Det bådar ju gott inför framtiden.

Nu känner jag mig rätt utslagen så jag tänker placera mig i den här
ställningen nu.......




Ses i morr´n!

Kramisar / Vindruvan




Back again......

Halloj allihopa !!!!

Här är jag igen.......

Det var väldigt länge sedan sist ni hörde ngt från mig på bloggen, men nu är
jag tillbaka på banan igen.......eh......en aning rostig då förstås för jag har inte
suttit vid datorn och knapprat på hela semestern. Om jag har saknat det???
Näää inte riktigt, det har faktiskt varit skönt att kunna koppla av utan att datorn
måste vara ett viktigt inslag i ens vardag.
Hur har det varit för dig när du har varit ledig, är datorn fortfarande viktig då??
Antar att en del av oss är mer eller mindre beroende av att använda datorn dagligen
oavsett om det är semester eller ej, själv tillhör jag inte dem och det är jag glad över
.......men alla är vi olika och det är ju tur det.
Ni får ha lite förståelse för mig och mitt data användande nu i början för det
är inte bara det att semestern har gjort mig rostig utan jag måste dessutom
lära mig att använda vår nya leksak här hemma.
Vår gamla dator slutade att fungera av någon konstig anledning......eh.....
ni kan ju fråga Tobbe hur det gick till egentligen......hehehe......
I allafall har vi kostat på oss en bärbar dator denna gången för att vi ska kunna
vara lite bekväma dessutom.
Då kan jag ju ligga i sängen och blogga, bra va´ ?

Ville bara säga........
Välkomna tillbaka till min blogg igen,
hoppas aktiviteten blir lika intensiv som innan jag slutade skriva här
och att mina läsare hittar tillbaka hit igen ;-)
Glöm inte att sätta era tassavtryck i kommentarsfältet, det är alltid lika
kul att läsa om era påhitt oxå, inte bara mina tråkiga ord!
Ni känner säkert till att jag även har haft semester från "Stegge",
men nu är min semester över och "Stegge" har hittat tillbaka till sin
plats igen......nämligen i min byxlinning.
Veckorapporteringen på mina steg kommer att finnas på bloggen
varje måndag om tygen håller.
Jag hoppas att ni oxå rapporterar era steg......DET SPORRAR!!!!

Välkomna tillbaka till Druvans blogg igen!


Kramar till er alla!

/ eran Vindruva




RSS 2.0