En idé är född


Igår var jag in till stan ett par timmar.
Kan ju säga att jag besökte endast EN affär
under den här tiden (den viktigaste)!!!
Mitt ständigt återkommande problem år från år
är att komma underfund med hur årets julkort ska se ut.
Jaaaaaaa......bli nu inte helt skräckslagna när jag nämner
att julen är på väg IGEN, men det är faktiskt sant.
(fast det dröjer ju ett tag tills dess förstås)

Jag var ju tvungen att ta tjuren vid hornen och bege mig in
till stan för att fiska efter lite ideér.





Som sagt så hade jag INGENTING klart för mig
när jag klev in i affären och så brukar det inte vara, jag har
för det mesta haft en liten idé att spinna på när jag ska
bestämma mig helt hur kortet ska se ut, men igår var det
blackout, jag hade nada i tankarna.
Hur jobbigt kändes inte det?
Oj oj oj...........det här är inte kul, tänkte jag !!!!!
De som arbetade i affären undrade nog vad jag var för en tokig en
som gick runt runt, fram o tillbaka och som aldrig kom till något beslut.

Men..........skam den som ger sig.
Fick med mig lite materiel hem till slut.





Nu får ni använda er fantasi lite
för jag tänker inte avslöja min ide´ ännu....hehehe....
Naturligtvis kastade jag mig över det nyinköpta materielet
när jag kom hem och provade att göra så som jag hade tänkt.......och......
Nuuuuu vet jag exakt hur framsidan kommer att se ut...hehehe....





Ni anar inte hur skönt det känns,
pånyttfödd, det var väl min beskrivning förra året när jag hade kommit
fram till hur julkorten skulle gestaltas och det känns likadant i år.
Fattas bara att insidan blir född oxå.
Förresten det fattas en hel del mer.........tillverkningen av alla
dessa kort.......åhhhh hjälp......borde nog ha köpt färdiga kort istället.
För jag inser att det här kommer att ta tiiiiiiiiiiiiiiid.

Brottas ni med samma problem som jag???

Borde nog ha pysslat lite idag me´, eller tror ni att jag
hinner klart i tid ändå???

Nu tror jag att jag ska nanna kudden i allafall.
Ses i morr´n igen hoppas jag.

Kram från eran "lilla" Tokdruva



"I am sailing......."



Sista dagen denna månad.......
Vad händer då tror ni???

Jamen visst, det är dags igen.......
Dax för en ny födelsedag att fira !





GRATTIS Christer
du fyller år idag ;-)

Hur ser ditt firande ut ?

Hoppas du får en trevlig födelsedag med allt vad
det innebär, tårta, presenter och en hel massa go släkt
och vänner  som kommer på besök !





Grattis hälsningarna kommer från oss i det
tyska landet, ledsen att vi inte kan vá me´, men det
är livets baksida när man bor som man gör.......

Tobbe, Pia & Cattis



Det är kul på jobbet ;-)


Måndag eftermiddag.........

Här kommer en liten påminnelse till er alla:

Det är kul på jobbet !!!!!






Ha en fortsatt bra måndag.
Om det är till någon tröst så kommer tisdagen
i ett rasande tempo och sen......jaaaaa sen är det plötsligt
helg igen. Om man nu längtar till den?!?
Jag hör väl inte till dem som längtar just denna vecka iaf.
Men det är en annan historia.

Kram / Vindruvan




Morgonpasset


Söndagmorgon kl.9.00...........
Vad gör Druvan dåååå tror ni ?
Tro det eller ej, men min kära dotter föreslog igår kväll
att vi skulle börja dagen med en runda i Wurmtal.

Första tanken hos mig som kom upp var...........åhhhh hjälp vad jobbigt !
Som tur var hann min andra tanke landa innan mitt nej som låg
och lurade på tungan och ville ut.
Jamen visst det är ju värt ett försök iaf, tänkte jag sen........
.......kan ju säga att jag ångrar det inte en sekund,
det var hur skööööönt som helst.
Luften var fantastisk att andas och orken var på topp.
Och vädret är ju helt underbart !!








Mitt snygga träningslår
Var inte avundssjuka !





Det som var lite upp o ner var ju att kroppen är normalt van vid
att få frukost innan jag startar en så´n här ansträngning.

Jag var vrål hungrig när jag kom hem.
Gissa vad som möter oss ???
Värsta hotell frukosten.......mmmmm......
Tobbe var ju så himla gullig och hade fixat frukosten tills vi
kom tillbaka, med nybakat bröd och allt........du är en skatt Tobbe ;-)
Taaack!!!

Har ni oxå härligt väder hos er ?

Kram / Vindruvan



Lidingöloppet



Stoooooort Lycka Till idag Stefan, när du springer Lidingöloppet !!!!!!





Vore jag inte så långt bort så skulle jag springa med ;-)
.....hehehehe......
......ähhh......jag menar jogga med i min takt.

Hopps du kommer hem med armar och ben i behåll
och att Ritva är snäll nog att massera alla dina ömma muskler ikväll.


Kram / Vindruvan

Gräset är trimmat och klart



Har precis klippt gräset........





...........nu kommer det inte ta många minuter förrän
nästa gräsklippare drar igång....hehehe.....
Gräsklippning och tvätt av fönster smittar nämligen
något fruktansvärt här i området.
Är det likadant hemma hos dig????

Tjingeling / Vindruvan



Balanserad diet


Jag har tänkt på det här mycket.
Läst artikel efter artikel, försökt att leva efter
alla smarta råd som skrivs i dem....men inser
att jag måste nog vara rätt korkad som inte lyckas
med den här svåra bedriften att tappa kilona på kroppen.
Visserligen känns det som att det är någon sorts ommöblering
som har startat i kroppen, eftersom jag är ute i spåret både då och nu,
men vågen.........den är tamejtusan inte någon vän till mig.....grrrr......
Jag blir ju jätte inspirerad när jag hör Mari berätta att hon har tappat
9 kilo sedan sist vi sågs, det är ju jättebra ju !!!

Hallååå......hur gör man????
Alla geniala tips tages tacksamt emot !!!!!

Ahaaaaaaa.........nu vet jag........det är ju jätteviktigt det här med
en balanserad kost, tänkte inte på det, kolla bara.........




Jamen du så är det ju........
Ska testa det så får vi se vart det slutar........

Ähhhhh.......kanske borde ta på mig träningskläderna
för att sen sticka ut i Wurmtal istället.
Det är ju nyttigt för kropp och själ har jag hört.

Ciao / Vindruvan



It´s your day today, Eliana







Happy Birthday Eliana !!!

Today is your 16th Birthday ;-)

De todos nuestros corazones te deseamos
un día inolvidable y lo mejor para
un nuevo anio de vida!!!

Sos una persona especial y te queremos muchismio!!!!




With Love

Torbjörn, Pia & Cathy



Idol 2008


Ikväll får ni inte missa att kolla på





Hoppas verkligen att Tess Cameron klarar sig vidare
ett steg till närmare finaluttagningen ;-)

Jag har ju visat här på bloggen långt tidigare att jag gillar
henne och hennes musik, så nu är det ju extra spännande
när hon medverkar i Idol dessutom.
Håll tummarna att juryn även håller på Tess.

Vill ni så kan ni gå in på hennes hemsida och lyssna
på hennes singel "Bye Bye Baby Goodbye".
Vore kul att få veta om ni gillar låten!

http://www.myspace.com/tesscameron



Banner from Tess Cameron


Hoppas du går vidare ikväll, Tess !!
Håller på dig ;-)

Kram / Vindruvan



Söta tillsammans


Tänkte lätta upp stämningen lite, eftersom det känns väldigt dystert
här på bloggen just nu.



Vad passar väl bättre än att ladda upp en fin bild på Cattis och lilla Evelina?





Oj, vad "lilla jag" har blivit stor !
Visst är de söta tillsammans ?

Jag vet att lilla Evelina träffade prästen i helgen.
Som ni förstår så är jag ju jättenyfiken över hur det var på dopet.
Kanske någon/några av er känner sig manad att berätta lite ????

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen........
vid sådana här tillfällen är det jobbigt att bo i en annan del av världen.
Man känner sig liksom lite utanför.

Hoppas allt är bra med er allihopa !
Här hos mig är allt grönt.

Kramisar / Vindruvan



Finland i mina tankar





Har inte haft någon lust att skriva på bloggen sedan jag möttes
av de svarta rubrikerna om skolmassakern i Finland ännu en gång.
Det är så fruktansvärt att sådana här handlingar upprepas gång på gång.
Jag förstår det bara inte.

Ska jag behöva vara orolig när jag låter mitt barn gå i skolan om dagarna?
Det borde vara en av de tryggaste platserna för ungdomarna dagtid, eller?


Jag vill via min blogg visa min omtanke och medkänsla till alla er
som drabbats av denna onödiga och fruktansvärda händelse.
Ni finns i mitt hjärta och i mina tankar.





Kram / Eran Vindruva




Smått sliten


Har nu gjort rundan i Wurmtal.
Duschad och klar.
....puuuuuuust....
Det var kämpigt idag, inte alls så där syresättande luft
som igår och dessutom märkte jag att jag inte var lika
fit idag.  Lite smått sliten sådär.
Trots det känns det iaf tillfredsställande att ha sportat.

Nu kan jag luta mig tillbaka och ta det lite lugnare.

Kaffe nu skulle inte vara fel....hehehe......




Har du redan fikat ???

Kramis / Vindruvan







Repris


Halloj !!!

Varför bryta ett vinnande konsept ?
Jag sticker ut och joggar en runda, det var ju så härligt igår......





Bye bye / Vindruvan

I spåret






Kändes otroligt skööööönt !!
Framförallt när det var ca en vecka sedan sist,
har längtat efter att komma iväg ut i spåret.
....hmmmm...undrar lite...är jag frisk ????

Jag hade hur mycket kraft som helst kändes det som.
Lungorna syresattes med underbar luft hela tiden.
Det är en härlig känsla när man känner att orken och
framförallt viljan finns där.

Ungefär så här fit e´jag....hihihi.....







Kramis / Vindruvan







Happy B-Day



Idag är det min pappas tur att fira födelsedag.
Ledsen att vi inte kan vara hos dig denna speciella dag,
men med eller utan oss så önskar vi ändå att du får en mycket
trevlig födelsedag att fira med den resterande familjen.
Vi är med......du finns i våra tankar !













STORT GRATTIS !

till pappa, svärfar och morfar

önskar

Pia, Tobbe & Cattis






Vårlökarna är på plats


Igår var vi ute och njöt i vår fiiiiina trädgård.
Vi hade inte bara våra lata stunder där ute.......
.....nej då, vi planterade lite vårlökar mellan plantorna också.
Hoppas verkligen att det inte ser förskräckligt ut när
det kommer upp, man vet ju aldrig.
Ser det illa ut....jaaaaaa.....då trycker vi ner dem längre ner
i jorden så de kommer upp i Kina istället ;-)





Fotot är tagen från en annan sikt, alltså jag står
i vår dörröppning och fotar.





Här sitter jag som en "blomsterflicka" och funderar
över var dessa lökar ska ner någonstans.





Självklart får jag hjälp av "blomsterkungen".....hehehe.....





......tro nu inte att vi har planterat rosor.......näeee det har vi nog
av på baksidan nuförtiden.
På framsidan har vi eliminerat alla utom en.
Vad jag vill ha sagt är att det räcker inte med att drömma
om en vacker trädgård man måste skrida till handling oxå.
Det har vi gjort nu och nu får vi lita på att naturen gör sitt jobb
och ser till att det växer så det knakar.

Ha dé !

Tjingeling / Vindruvan



Stegen är slut


Jag har ngt tråkigt att tala om........

Mina steg är sluuuuuuut..........





.............åtminstonde de som är räknade.

Mitt dagliga verktyg har gått sönder, min allra
bästa vän "Stegge" kan inte hänga på mig längre,
flärpen som man hakar i skärpet på byxan har gått av,
vilket innebär att jag inte kan räkna mina steg längre.
Det är en katastrof för mig eftersom jag är beroende
av min stegmätare. Vad gör jag nu????
Jag är både ledsen och förtvivlad.
Mätarna är inte direkt billiga att köpa om man vill ha
en som är bra och en som man kan lita på.
Det vill jag naturligtvis ha annars finns det liksom ingen mening
om man ska springa runt med en glädjemätare i midjan som inte
går att lita på.
Det kan jag vara utan.
 
Därav min låga profil idag. Tappade liksom sugen och motivation.

/ Vindruvan



GRATTIS !








.........på födelsedagen Ritva !!!!!!






Hoppas att du får en trevlig födelsedag !!!!

Önskar

Druvan, Tobbe & Cattis



Framsidan klar


God morgon !

Jag/Vi ska väl inte låta er vänta på det färdiga resultatet mer.
Ha nu i åtanke att en del växter kommer så småningom hänga över muren och
att växterna även breder ut sig en del, just nu är det inte megagrönt, men det kommer.
De har även lämnat möjlighten för oss att kunna komplettera med egna växter.
Lökar att plantera för att ta ett exempel.


Här är hela händelseförloppet :





Vår närmaste granne var oerhört glad över när enen försvann,
nu kan vi äntligen se varandra, sa han.
Det kan jag ju förstå, för den var riktigt hemsk !!!!
Men jag vet inte om han räknade med att det skulle bli en öken som
alternativ............





Kan ju nämna att mycket av växterna finns kvar, men de befinner sig
huller om buller på baksidan just nu........
Som ni hör kommer vi även ta itu med det projektet, men inte
förrän till våren, om allt går som vi har tänkt det.





Mycket sten är det........
Vi undrade en hel del vad vi gett oss in på.
Mega stooooooora stenar till vår megaliiiiiiilla trädgård !!









Det var i det här läget Tobbe landade i en riktigt djup depparfas.
Alltså kändes det INTE sten-kul även om det ser så ut.








Undrar vad grannarna tycker ?





Måste se till att det är snyggt i blomlådan också..........
Så helhetsintrycket ser bra ut.





Det är väl fortfarande så att vi måste vänja oss vid det nya utseendet.
Stenarna upplever jag fortfarande som lite för grova, men det förändrar
sig till det bättre när växterna växer till sig (tror jag).

Vad tycker ni ???
Hur ser det egentligen ut ????
Endast ärliga meningar mottages !
Snyggt eller oxå inte ?!?!?!?





Dagens ord:

Den som trivs med förändring
skapar en utvecklande framtid.



Roligt att ni har velat följa med på förändringen som har skett
hos oss, men nu är spänningen över, vad gör vi nu då ?


Jaaaa jag sticker ut och hämtar luft nu och tar mig en titt
på den nya looken outside........

Ha en bra dag !

Kram / Druvan





Oj då, glömde jag visa hur det blev ?


Jaaaaa, som ni vet låg chocken djup hos Tobbe igår eftermiddag
sååå han ringde helt sonika till firman och sa att vi kommer inte
godkänna detta utan ni får lov att återställa framsidan i ursprungligt
skick igen.

Vilket de gjorde.......
.......och som ni ser lyckades de ganska bra, eller hur ??

Hade varit mycket bättre att anlita dig Isak istället för du hade sett
till att det hade blivit en snygg trädgård till slut, eller hur ???
Nu står vi ju på ruta 1 igen.....och det är inte kul alls :-(

Vad gör vi nu ?????





Ciao / Druvan



Färdigt



NUUUUUUU, är de klara med framsidan !!!!!





Jiiiiiiippieeee !!!!


Bye Bye / Vindruvan



Nu ser jag ut


Halloj !

Har precis roat mig med att..........





.......tvätta en del fönster här hemma.

Emellanåt tar jag förstås vägarna förbi köksfönstret för att se
hur det går för trädgårdsfirman där ute bland stenröset.

Jaaaa, jag måste nog tona ner våran oro lite grann, för det
ser faktiskt ut att bli riktigt bra, men det är ju svårt att skaffa
sig en bra uppfattning bland allt bråte som står överallt.
Vi får ha  lite tålamod och vänta och se helt enkelt.

I vilket fall som helst så har de inte mycket jobb kvar, tror jag,
för de har börjat placera ut blommorna och kanske även hunnit
att plantera en del.....hihihi......

Är ni nyfikna nu ??????

Kramis / Druvan




Samla kraft







......i säng......
är helt slut, inte i kroppen denna gång utan knoppen.

Det är mycket bekymmer som snurrar runt i min hjärna just nu........
Jamen hörrni, tänk om inte framsidan blir snygg?
Jag var väldigt skeptisk när stenarna dök upp eftersom de är
så himla stooooora.
Tänk då.....de stooora stenarna ska passa i vår liiiiiiiiilla trädgård.

Det är så illa att jag publicerar ingen bild på hur det ser ut ännu, ni får helt
enkelt vänta och se. Jag får intala mig under tiden att det kommer se bra
ut när växterna kommer på plats.
Jag kan ju säga att Tobbe är mer knäckt än jag, han fick en chock när
han kom hem från jobbet idag....och det vill inte säga lite.

Måste sova nu och samla kraft till i morgon.

Natti natti /  Vindruvan



Pussel



God morgon !

Trädgårdsfirman har fått.........





.........av oss .

De är redan i full gång för att lägga.........







.......med alla dessa stenar som ni har sett ligger på vår uppfart.
Blir det bra ????
Ingen som vet, men man kan ju alltid hoppas, vad gör man annars???

Har varit lite orolig att tidningsbudet skulle ligga med brutna ben
framför huset i morse. Som tur var så klarade han sig ;-)

Kanske kommer någon bild på hur det har gått på eftermiddagen,
eller oxå sparar vi det tills det är helt klart.

Ha en bra dag !

Kramis / Vindruvan





Grön oas



Farmor på stan önskade att få se bildbevis på när det
är klart på vår framsida...........

Självklart står vi till tjänst med det...........så här kommer det........






En Smart hade varit smart !!!!!!!


Från öken till stenröse på en kvart.

Ciao / Vindruvan



Luften var frisk


Nu ska ni få höra hur crazy jag var igår.......
Wurmtal stod på agendan.
Väl där nere andades jag härlig luft i spåret, orken var hör och
häpna på topp, liksom mitt humör........
Vad sätter jag igång och gör tror ni ????

Jooooooo, jag tar rundan på 5,3 km x 2 !!!!!!!!!
Jaaa just det, ni hörde rätt.........mulliga jag jagade runt
i spåret 2 ggr.....jamen hallåååå det är minst en gång för mycket
för att vara mig, kan man tänka, men faktum är att igår var jag så
fit att jag kunde ha tagit en tredje runda till och med.......det ni !!!!!!

Idag pratar vi inte om tycker jag, ok ?!?





Hahahaha.........och jag som inte ens ska springa maraton
som vissa andra i min familj har tänkt sig, så vitt jag vet har
de inte tagit rundan 2 ggr ännu.
Känner jag mig stolt eller känner jag mig megastolt.......hehehe?????

Kramis / Vindruvan



Veckans steg








Måndag 8/9:

2745 steg
(ryggproblem)

Tisdag 9/9:

2041 steg
(samma elände)

Onsdag 10/9:

16253 steg

Torsdag 11/9:

13886 steg

Fredag 12/9:

7220 steg

Lördag 13/9:

6571 steg

Söndag 14/9:

19650 steg


Sammanlagt :

68366 steg

Genomsnitt per dag :

9766 steg


Jamen ni.........
Kolla in vicken upphämtning !
Jag nådde visserligen inte ända fram, men nästan.
Det trodde jag ALDRIG i början av veckan för då var det illa
ställt med stegen, men det visar ju klart och tydligt att man inte
ska ge upp så lätt.

Men det hör ju till saken att söndagens steg hjälpte mig riktigt bra.
Ska berätta vad som flög i mig i nästa inlägg....hehehe....


Tjingeling / Druvan







a piece of cake



Om man bara ska äga en endaste bakbok då är det den här som gäller !
.......enligt mig då förstås ;-)
Har ni den redan ?




Vill då passa på att tacka Marianne o Jens än en gång för den här fina
presenten som vi fick i samband med BBQ aftonen på Dalarö i somras !!

Den här boken är en riktig inspirationskälla om man gillar att baka.
........och det gör ju jag, som ni säkert vet..........
Innehåller mycket fina recept med tillhörande fina bilder.

Igår bakade jag "Farmors knapriga blåbärspaj" just tagen
ur den här boken.
Men resultatet blev ju mer "Pias underbara blåbärspaj" när
den var färdig.........mmmm.......smakade ljuvligt gott.





........och nu är det väl lite fikadags, tror jag minsann.





Caaaaaaaattis.......koooooooom nu för fikat är färdigt !!!

Ses när vi ses !

Kramis / Druvan



Liv i luckan


Jaaaahappp !

Då står vi för underhållningen igen i vår gata.
Det är ett jä... liv utanför köksfönstret......sorry!
Trädgårdsfirman är här och borrar bort kantstenarna
runt blomrabatterna och det verkar vara ett svettigt arbete.
Hade nästan börjat tappa hoppet om att de skulle komma
tillbaka igen för att ta hand om vår öken.
Grannarna har tittat lite skeptiskt och undrat om det är
nya modet.....hehehe.....
Nu är de som sagt här och jobbar, men jag tycker nog
att de förstör mer än vad de förskönar.







Håll tummarna att det blir bra till slut.

Kramisar / Vindruvan



Monday again







...........AGAIN !!!!!!


Helgen gick på tok för fort........som alltid !

Jaaaaaa, eller hur ?

Hur spenderade du din värdefulla tid ?

Ciao / Vindruvan




Det kostar att ligga på topp






Det här är min gångstil den här veckan ;-)
Jag ligger hopplöst efter med mina steg.....
......aj aj aj inte bra alls !!!!!

Vad lär vi oss av det ????

Ahaaaa.......öka takten !!!!

Aldrig i livet, jag ligger redan så bekvämt i sängen
och tänker inte ta ett endaste steg mer idag.

Det kostar att ligga på topp, kroppen har fått
betala ett dyrt pris denna vecka, men "Stegge"
följer mig ändå varje steg jag tar och det är ju
faktiskt bra att räkna även de sämre dagarna.
Det tackar jag dig för, Gittan, du sporrar mig :-)

Vad har ni gjort den här fredagskvällen ?

Kramis / Vindruvan





Coola leksaker



Tänkte visa er Robin och Simons nya leksaker...........


Först har vi gårdagens födelsedagsfirare, Simon 15.
Han ser rätt nöjd ut på sin moppe, eller hur?

Glöm inte hjälmen bara när du sticker ut på dina turer ;-)  !!!!

"Görfräckt" alltså, jag förstår att du är en lycklig 15-åring idag, Simon.





Här kommer nästa leksak..........





Jahaaa, du Robin, det här var verkligen en fräck bil
som du köpt !!!!
Vågar jag fråga vad den kostade ?
(Behöver naturligtvis inte svara om du inte vill)

Nu vet vi vart dina pengar kommer att ta vägen i framtiden.

........och här kommer en bild på mina båda brorsbarn
med deras motorintresse:

Gissar att min bror är lite avundssjuk nu....hehehe....





Till er båda :

Kör inte med huvudet under armen utan använd
insidan på skalet....livet är skört och jag är rädd om er grabbar !!!






Dagens tänkvärda :

Det kostar ingenting att visa omtanke,
värme och uppskattning.



Love you guys !!

Här kommer massor med kramar från en stolt faster :-)






Har duschat


God morgon allihopa !

Har precis kommit innanför dörren.
Jag knallade iväg till posten för en sisodär en timme sen för
jag skulle posta ett brev.

Lite förändringar i vädret är det ju idag tänkte jag där jag gick.
Igår var det härligt shortsväder som lockade till en skön prommis
i Wurmtal......idag väldigt dimmigt och det var jeans på som gällde.

Vad jag inte tänkte på det var ju att den här dimman kunde förvandlas
till någonting helt annat.
Ingen backar väl för lite dimma i luften....jaaa inte jag iallafall, MEN jag
borde ha gjort det nu när jag står med facit i handen.





Alltså jag har nog aldrig blivit så blöt i hela mitt liv.
Jeansen hade förändrat färg, de var plötsligt mörkblå !!!!!
Gympaskorna kändes som om vattnet forsade runt i dem.....äckligt !
Det fanns ingen mening med att vända så jag gick vidare till posten
och postade ett torrt brev.......det var nog det ända som var torrt på mig.......
........hehehe........hade gömt det innanför koftan nära kroppen.

Inne på postkontoret stod det folk och tryckte.....torra var de fortfarande.
Jag tänkte väl ha stannat där jag oxå, men sen kom jag på bättre tankar,
det spelar ju liksom ingen roll längre för jag är ju redan sjöblöt i stort sett
överallt så jag knallade hem igen i en lugn promenadtakt, för det fanns som
sagt ingen möjlighet att väja för vattnet längre.......vattnet forsade fram i varje höjd.
Sjöööööööööö på backen och vattenfall från ovan.

Skulle sitta fint nu med en varm kopp monsunkaffe i detta monsunregn.
Känner mig riktigt frusen så blir jag förkyld nu så vet vi ju varför.

Ska fixa kaffet, temperaturen är rätt låg i min kropp just nu !

Kanske ska passa på att önska er alla en trevlig fredag, hoppas ni har
det bättre vädermässigt än vad jag har.

Kramisar / Vindruvan




Simon 15 år



.........tillsammans med din son Simon !
Hur man nu kan pricka in födelsen av sitt barn så på pricken?
Brorsan, du fick den finaste 30 års present man kunde önska sig.
Inse att det var rätt måååånga år sedan som det hände ;-)

För idag har nämligen Simon sin födelsedag oxå
och det är den 15:e i ordningen.....
Snacka om att tiden bara rusar iväg.
Men du Simon, är säkert lycklig nu när du äntligen är 15, eller hur?





Ledsen att vi inte kan vara med och äta tårta idag,
men då blir det desto mer för er andra att smaska på !












Önskar

Pia, Tobbe & Cattis



Födelsedagsfirare


Sa jag inte att 11 september inte bara innehåller elände ?
Det finns mycket glädje i den här dagen oxå........
.......här är t.ex. ett levande bevis på det........
.......och det finns fler......hehehe, vänta bara !!!!!




Till brorsan !

I morse behövde du nog inte be om kaffet......
Näeeee, om jag känner din familj rätt så kom nog kaffet
vid en mycket tidig timme ända fram till sängkanten din, eller hur ?

Inte undra på, för idag är det inte vilken dag som helst........
.........det är ju din födelsedag !!!!!












önskar vi från "Würsten"


Hoppas du får en trevlig, rolig och minnesvärd
 födelsedag tillsammans med...........

..........jaaaaaaaaaaa med VEM ??????





11 september


Idag är en dag som ALLA har inpräglat i sitt minne.

Den 11 september.
De flesta av oss kan precis tala om vad vi gjorde just vid den här
hemska tidpunkten då al-Qaida slog till mot USA.
Vad gjorde du t.ex.?
Själv satt jag i väntrummet hos tandläkaren och hörde om det
fruktansvärda scenariet på radion och jag minns att jag kunde inte ta
in det och realisera att det var sant. Jag tvivlade väldigt kraftigt på mina
tyska kunskaper......jag hade säkert förstått fel tänkte jag.......men när
både sköterskan och min tandläkare pratade med mig om detta så
var jag tvungen att inse att det faktiskt var sant det som hade hänt.
Fruktansvärt !!!!!
Det är 7 år sedan som det hände, det som ingen trodde kunde hända.

Mina tankar finns idag hos alla anhöriga och vänner till de amerikaner
som miste sina liv i denna meningslösa terroraktion.

Hade önskat att tvillingtornen hade agerat på detta sett för då hade
det här hemska scenariet aldrig inträffat.

 





Men tyvärr lever vi inte i en perfekt värld.
Har väldigt svårt att förstå hur vissa människor är funtade.

Detta elände till trots så för ändå den 11 september med sig
glädje i min släkt och det är väl tur det att glädjen inte glöms bort.

Jag återkommer senare under dagen med vad jag menar egentligen.

Var rädda om varandra under tiden!

Kramar / Vindruvan




Seeeeegt som kola




Det tog tiiiiiiiid innan jag överhuvudtaget tog mig fram till den här sidan
där jag skriver in mina inlägg, herregud det var riktigt tålamodskrävande.

När jag nu ändå är här så kan jag berätta att vi har 20 grader varmt ute
vid den här sena timmen i september månad, det känns härligt att
kylan väntar lite med att komma till oss.
Hos vissa av er regnar det har jag sett...........inte kul alls !
Råsunda bilderna från dumburken har avslöjat erat väder.
Desto bättre går det för Sverige i allafall och det är både
överraskande och kuuuuuuul!
I Göteborg är väderleksrapporten fint väder någonstans
bakom molnen......hehehe......det ska ju vá Mari förstås som ger
oss den geniala upplysningen.

Tobbe & jag tog oss en löp/walking runda i Wurmtal nu
på kvällskvisten.......och det var skööööönt........ryggen höll
tack och lov !!!

Det är som sagt problem här på bloggen just nu så
det är seeeegt och ingenting funkar som det ska,
då tappar Druvan liksom lusten för detta.

Önskar er därför en god natts sömn så ses vi i morgon igen !




Kramisar från Druvan




Tanka energi



Jag ska ut i trädgården nu och tanka..........
.......tanka energi.........






Vi har cirkus gurka 25 grader
och SOOOOOOOOOL !!!!!!
Härligt, man måste ta vara på de få strålarna som
dyker upp på himmelen, imorgon kan det se helt
annorlunda ut.

Hur är vädret hos dig?


Kramis / Vindruvan



Nyfiken



GRATTIS Robin !!!

Du har blivit med bil, inte illa !!!
Det kan inte ha varit en billig historia, men har man
sommarjobbat som du så har du ju lyckas skramla
ihop ett par kronor i allafall.

Jättekul......
......men nu är jag ju så nyfiken att du bara
måste ut och fota din kärra och skicka bild till mig.
Har du lust att göra det?





Jag sitter här och väntar.....hehehe.....
Näevars, så bråttom är det inte, men nyfiken e´ jag
det måste jag erkänna.

SKYNDA DIG !!!!!!!

Kramar från din faster



Mina steg








Min stegrapport är som en enda berg- och dalbana.


Måndag 1/9:

12903 steg

Tisdag 2/9:

6381 steg

Onsdag 3/9:

15045 steg

Torsdag 4/9:

8119 steg

Fredag 5/9:

3722 steg
(illa illa !!!)

Lördag 6/9:

11811 steg

Söndag 7/9:

12474 steg


Sammanlagt:

70455 steg

Genomsnitt per dag:

10065 steg



Wooooow!
Deeeeeet hade jag inte räknat med!
Trodde verkligen inte att jag skulle fixa mitt mål på
10000 steg i genomsnitt per dag denna veckan.
Jamen nu dök det upp ett leende på mina läppar :-)
Oförväntat......
....hehehe....skam den som ger sig !







Tjingeling / Druvan




Trööööööögt






Inte roligt med en rygg som gör som den vill !!!!!
Nu först har jag lyckas komma igång något så när,
det tog lite väl lång tid idag, men det har väl med min
sena cross-träningsrunda igår kväll att göra.
Jag crossade 7 km på 39 minuter och det kändes ju
helt ok tycker jag. Tänkte ju inte på att jag skulle
funka idag oxå. Typiskt mig !

Ni som saknar........ni är väl inte så många........
..........Min stegrapport kommer, jag lovar.
Har inte så bråttom med den eftersom den är inget att skryta med.

Ha dé så länge ;-)

Kramis / Vindruvan






I Kissed a Girl


Kvällens låt är.......

Katy Perry - I Kissed a Girl

Inte för att jag har gjort det nå´n gång, men jag gillar den här låten
så håll till godo.









Gillade du låten?


Kram / Druvan



Skalman i spåret


Tobbe o jag har precis varit ute och joggat i Wurmtal.





.......i min takt då förstås och den är ju lite långsam, MEN
hellre långsamt än inte alls är min filosofi.
Vi tog rundan, 5,2 km på 38 minuter, det innebär att vi
joggade + lite walking i 7,5 km/timmen.

Vad har ni gjort idag.......sportat?
.......eller vad ska ni göra just nu?


Jag kryper nog upp i soffan och hamnar nog
framför dumburken snart, orkar liksom inte mer nu.





Ha en skön avkopplande lördagskväll
det ska jag ha ..............NU!!!!


Tjing tjingeling / Druvan



Före o Efter



Nuuuuu är äntligen trädgården färdig på framsidan.
De började 7.30 i morse och var redan klara 10.30.
Snabbt jobbat måste jag säga, hade Tobbe och jag
gjort det jobbet så hade det tagit oss ett par dar iallafall.

Självklart har vi tagit före och efter bilder som jag tänkte
att ni kunde få ta del av.
Bli nu inte alltför avundsjuka när ni ser dem för vi har nu
den fiiiiiiinaste framsidan på vår gata och jag känner mig
sååå stolt.





När jag var ute och fotade resultatet så träffade jag Angelika
och hon blev grööööön av avund.

Det här var väl hennes reaktion..........



Jaaa, hon tappade hakan alldeles och tänkte att även
hon borde anlita trädgårdshjälp eftersom hon såg
potensialen i vår nya moderna trädgård.

Näääää ni, nog snackat!
Fram med resultatet nu dååå..........





Som ni ser så står en stor jä... en på framsidan.............
Hur har de tänkt, de som bodde här innan oss???





Uppenbarligen tänkte de på ett annorlunda vis än oss..........





Det gröna i förgrunden hör hemma på kyrkogården.....bara så ni vet!





Så där ja.......
Skönt att vi har anlitat folk med gröna fingrar.
Det här blev ju kanon !!!!!
Trodde jag inte när jag slog upp ögonen i morse.
Var inte avundssjuka!
Gläds för vår skull, vi har väntat länge på den här
förvandlingen och nu äntligen är den gjord.

Ha en trevlig fredag på er !
Jag kommer att njuta av mitt eftermiddagskaffe i vår
nya härliga oas på framsidan.

Tjoooooohooooo!





Kram / Vindruvan



Vicket liv



Nu på  morgonen är det ingen hänsyn till grannarna som gäller.
Satan i gatan vicket liv........och det är vi som är orsaken.....uuuupppsss!







Japp, det är framsidan som ska friseras till det bättre, äntligen.

Igår friserade Tobbe även lite på baksidan för att han visste
att trädgårdshjälpen skulle komma idag och då kunde de
ta med sig vårat gröna avfall och det var ju toppen.

Ska bli spännande att se förvandlingen.
Det kan bara bli bättre.

Ha en bra dag !!


Kram / Vindruvan







Look beside you






Vill tacka dig Mari för att du fanns vid min
sida idag, du var och är alltid ett fint stöd för mig.
Kram kram kram kram !!!!!
Love you!!!

Krya på dig vännen, du lät riktigt eländigt förkyld
när jag pratade med dig på telefon idag.
Så förmodligen läser du nog inte det här meddelandet
eftersom du ligger nerbäddad i sjuksängen.


Nu ska jag ut i trädgården och heja på när Tobbe gräver
....hehehe....
Han har ingen lätt uppgift framför sig.


Kram till er alla
från Druvan



Positiv energi saknas







åååhhh, hjälp !
Lite mer positiv energi om jag får be !
I vilken affär kan man köpa det ????


Kram / Druvan




I spåret






Har precis kämpat mig runt i spåret........puuuust!
Det var motvind,regn och kyligt..........lite lagom motigt !
Luften var dock skön att andas och kroppen
klarade resan utan att skrika........jamen då är ju allt
tipp topp........ehh......eller?
Javisst känns det bra just nu och det gör det alltid när man
har tränat, så är man det minsta deppig.....ut i spåret bara
och spring/gå av dig deppigheten, det är mitt råd.
Har man sagt i alla tider, jag vet, men nu kommer till och med
jag med den analysen och då är det inte illa när min 25-öring
har trillat ner, sensation.
"Stegge" är glad dessutom, han står och stampar på13755 steg
redan sååå jag behöver inte göra ett smack mer idag...hehehe...

Joooo, in i duschen ska jag ju och det nu direkt!





Vad händer hos dig??


Ciao / Druvan




Livets vågor







Druvan



Kaffe - överlevnadsdryck



Jag räddade min eftermiddag genom att jag for in till stan
och köpte kaffe.....vicken tur!




Det dög inte med vad som helst.....hihihi......
Ska man inte njuta av livet.....vad det inte så du sa, Gittan?
Jag njuter minsann av livet när jag dricker det här underbara kaffet.
.....mmmmm.....








Har inte mycket mer att tillägga idag.
Är inte direkt ngt pratsjuk.
Är du?
Snacka på bara.....det är roligt !!!


Kram / Vindruvan





Lunchtime





(jag tror att jag har publicerat den här förut, men en favorit i repris blir det då)

Dags för lunch.
Jaa, Mari, jag har lite svårt att äta detta till frukost,
men nu till lunch är det jättegott :-)
Tack för ett litet tips på vägen.
Problemet är att om jag ska lyckas så behöver jag
måååånga tips och bra stöttning annars trillar jag dit igen.
Ett bra verktyg krävs för att det ska bli bra i slutänden och som
det ser ut hos mig just nu så har jag inget bra verktyg att ta till
och jag vet inte i vilken ände jag ska ta tag i min vikt.
Blir väldigt förvirrad och stressad i viktdjungeln som finns
ute på marknaden.
Dessutom har jag taskig karaktär.....jaaaaa jag vet!
Vet du hur man gör?

Skulle oxå vilja medverka i "Itrim´s viktcirkus"
men inte finns det företaget här i Tyskland inte.
Förresten det är kanske så lika gott det för det
är inte direkt ngt billigt alternativ, MEN det är en
god investering......för man lyckas med viktnedgången!
Det är Mari ett levande bevis på ;-)
.......Duktigt  !!!!!




......mmmmm......gott!!

Upptäckte just att.......
Mitt kaffe här hemma är sluuuuut.......
Det innebär att  jag har ett allvarligt problem........

Kaffetarmen skriiiiiiiiker.





Måste fixa kaffet....Ciao!

Kram / Druvan



Stegen är fler än vanligt


Den här veckan vet jag att stegen är ok och det känns ju skönt.

Så det är väl bara för mig att starta rapporteringen........





Måndag 25/8:

10105 steg

Tisdag 26/8:

9624 steg

Onsdag 27/8:

14688 steg

Torsdag 28/8:

10022 steg

Fredag 29/8:

12818 steg

Lördag 30/8:

8915 steg

Söndag 31/8:

14489 steg

Sammanlagt:

80661 steg

Genomsnitt per dag:

11523 steg



Tjoooohooooo !






Alltid ngt att bli glad över :-)

Hur har det gått för dig?

Ha en bra vecka framöver!

Kram / Vindruvan



RSS 2.0