En idé är född


Igår var jag in till stan ett par timmar.
Kan ju säga att jag besökte endast EN affär
under den här tiden (den viktigaste)!!!
Mitt ständigt återkommande problem år från år
är att komma underfund med hur årets julkort ska se ut.
Jaaaaaaa......bli nu inte helt skräckslagna när jag nämner
att julen är på väg IGEN, men det är faktiskt sant.
(fast det dröjer ju ett tag tills dess förstås)

Jag var ju tvungen att ta tjuren vid hornen och bege mig in
till stan för att fiska efter lite ideér.





Som sagt så hade jag INGENTING klart för mig
när jag klev in i affären och så brukar det inte vara, jag har
för det mesta haft en liten idé att spinna på när jag ska
bestämma mig helt hur kortet ska se ut, men igår var det
blackout, jag hade nada i tankarna.
Hur jobbigt kändes inte det?
Oj oj oj...........det här är inte kul, tänkte jag !!!!!
De som arbetade i affären undrade nog vad jag var för en tokig en
som gick runt runt, fram o tillbaka och som aldrig kom till något beslut.

Men..........skam den som ger sig.
Fick med mig lite materiel hem till slut.





Nu får ni använda er fantasi lite
för jag tänker inte avslöja min ide´ ännu....hehehe....
Naturligtvis kastade jag mig över det nyinköpta materielet
när jag kom hem och provade att göra så som jag hade tänkt.......och......
Nuuuuu vet jag exakt hur framsidan kommer att se ut...hehehe....





Ni anar inte hur skönt det känns,
pånyttfödd, det var väl min beskrivning förra året när jag hade kommit
fram till hur julkorten skulle gestaltas och det känns likadant i år.
Fattas bara att insidan blir född oxå.
Förresten det fattas en hel del mer.........tillverkningen av alla
dessa kort.......åhhhh hjälp......borde nog ha köpt färdiga kort istället.
För jag inser att det här kommer att ta tiiiiiiiiiiiiiiid.

Brottas ni med samma problem som jag???

Borde nog ha pysslat lite idag me´, eller tror ni att jag
hinner klart i tid ändå???

Nu tror jag att jag ska nanna kudden i allafall.
Ses i morr´n igen hoppas jag.

Kram från eran "lilla" Tokdruva





Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

Ja hej tokdruvan nu kan du lungna ner dej och kolla Mariannes lägenhet när hon hade stylat den. Nu har hon ett till yrke att falla tillbaka på. Jätteduktig har hon varit men hu så mycket jobb hon har laggt ner pådet.



Kram farmor på stan


2008-10-01 @ 12:34:04

Postat av: Vindruvan

åh jaaa, jag har redan kollat in lägenheten och den är kanon snygg !!!!!!

Platsar i vilken inredningstidning som helst.

Marianne har öga för det styliska....du är hjärtligt välkommen hem till oss och fixa til det lika snyggt här, det behövs!!!!

Här håller jag på gnäller om mitt småpyssel medans Marianne har snyggat till hela hennes lägenhet, inte alls rättvist.

Vore synd att flytta därifrån nu när det är så fint!



Kramis


2008-10-01 @ 13:05:03


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0