Dagens firare är......


.....ingen mindre än.....






♪ Jaaa må hon leva...
♪ Jaaa må hon leva...
♪ Jaaa må hon leva uti hundrade år...
♪ Javisst ska hon leva...
♪ Javisst ska hon leva...
...
♪ Javisst ska hon leva uti hundrade ååår...
Ett fyrfaldigt leva för Marianne på hennes födelsedag...
Hon leve....
Hurra Hurra Hurra Hurraaaaaaaa.....



Vicken fin skönsång så här på morgonkvisten vá ???
Grattis Marianne ♥
Hoppas du får en fin födelsedag även om den kanske firas vid ett
litet senare tillfälle som den brukar göras...

Tänker på dig !

Kram och stort Grattis från
Pia Tobbe & Cattis







Mors dag i Sverige



........whatever happens........

......and I love you  


This flowers are for you......





Var rädd om mig
Jag är rädd om dig !!!!

Din Dotter
Pia



Jag säger bara...parkering :-/








......mmmmm.....ungefär så tänkte Tobbe igår....
....i efterhand undrar jag lite chockat OM han tänkte alls ????


Vi packar in oss i bilen för att åka och handla litegrann efter
att Tobbe slutade jobbet.
Det regnade som sagt och det var ganska kyligt i luften
(igen !!!...sommaren kom och gick....näevars....den har bara lite paus)
Oftast brukar inte Tobbe bryta mot ett invant beteende.....
MEN igår....
...vill egentligen inte bli påmind...
....igår bröt han nog mot det mesta !!!!

Eftersom det regnade igår så tänkte Tobbe att det vore bra
att parkera lite närmare ingången till affären.
Då behövde inte hans fru bli så blöt.
(OBS !! Jag hade INTE bett om det, jag kan faktiskt gå några
meter...även i regn !!!! )
Han tog sikte på en ledig plats bredvid ingången.
Men bilen fick inte plats, det var nämligen …..


.........Cykelparkering  
 

Chockad är bara förnamnet,
min man gör inte något som det här....
...han har ju full koll på allt....
åtminstonde har jag gått omkring och trott det....
...men nu är jag minst sagt osäker.

Jisses.....Blir en dyr historia det här....


Vår fina bil.............snyft..... 










Fram för nästa inlägg....



     Nu har du väl firat färdigt Mats ???
     Jaaa, jag tänkte nog det....
     Men det e´klart, det gäller att suga på karamellen
     så länge som möjligt, för nu dröjer det ju ett år tills
     nästa gång.....hihihi....


     Nääääeeee nu är det dags att   vidare.......



Grattis Mats


Här har ni Dagens.....


♪ Jaaa må han leva.... ♪
...och så vill vi att du ska leva minst
uti hundrade år och när benen sviker får
Mari dra dig i en skottkärra fram...ålderdomen
är alltså säkrad så var inte rädd Mats...njut av varje år
som går, de går fort på slutet....fniss !





Grattis kramarna kommer från
Pia Tobbe & Cattis ♥


Vad vore väl en bal på slottet.....


Det händer lite för mycket jobbiga saker omkring mig/oss
för tillfället....det till trots är det ändå viktigt att försöka må bra
i eländet, eller hur ??

Gårdagen var en riktigt må-bra-dag för mig....härligt !!
Måste ju tala om det för er så att ni inte tror att jag sitter
i garderoben och grinar hela dagarna. 
För det gör jag inte, försöker däremot komma underfund med
hur livets pussel ska läggas....OCH det tar lite tid.

Najaaa....
Till gårdagen....
Cattis och jag hade en underbar dag inne i city tillsammans.
Det är alltid roligt att shoppa, äta lunch och strosa runt på stan
tillsammans med min älskade dotter.
Du, Cattis, lyser upp mitt liv som solen själv ♥
Vad vore jag utan dig ???

 



...och Vad vore väl en bal på slottet ???
Suuuck....Alldeles underbar....
Men utan skor kommer man ingenstans så in på
GÖRTZ för att prova alla tänkbara balskor.




Tur att det finns expediter som är hjälpsamma
annars hade vi kanske varit kvar i skoaffären fortfarande  




Vi hittade balskor både till Cattis och mig.....
Puuuh !!!!
Skönt !!

Dessa skor kommer att sitta som en smäck på mig...
...(i 5 minuter) sen är jag trött i fötterna och orkar väl
inte ta ett steg till.
Jag är ju liksom inte van att stappla runt i sådana höghus.
Det blir intressant att se hur det kommer gå, jag får nog lov
att öva lite innan.
Fina är de i allafall, eller vad tycker du ??

Cattis chicka balskor avslöjas inte här och nu....hihihi....




Skorna köpta....
....smink och hårtermin för oss båda avklarat.
Kanske lite lunch skulle smaka gott när vi varit så "duktiga".





....Mmmmmm....



Vill passa på när jag ändå är inne här att önska er ALLA en
trevlig helg !!!

Tjingeling !


Schack Matt






Livet - ett svårt pussel


Bloggen...jaa...den är väl inte vad den borde vara just nu,
men den speglar ganska bra att inte jag heller är vad jag borde vara.

Jag har så mycket tankar och känslor som egentligen bör få komma ut,
men det passar sig inte att skriva om det här.
Vill ju försöka att skriva i positiv riktning, men det är inte alltid så lätt när
det ena slaget följer det andra under mina fötter. Har slutat räkna hur
många gånger jag har fallit omkull och varit tvungen att resa mig igen.
Det sägs att man kommer att gå stark ur en kris...
...jag väntar på den dagen.

Om jag ändå hade vetat i förväg att livet skulle vara så svårt......


Till mina trogna läsare som ännu inte gett upp att titta in här vill jag
rikta ett stort TACK att ni fortfarande ger mig en chans att
återvända med ny kraft.
Den dagen kommer, det är jag övertygad om, men frågan är bara när.


Den negativa energin måste förvandlas till positiv styrka...
...med vilka verktyg ???
Måste jag fundera på ett tag till....
Vi ses när vi ses !

Love You ♥ 






Natron - vad är det ??





Här kommer svaret på vad natron är för något som jag använde i
muffinsreceptet.

http://www.oetker.de/oetker/html/default/ascr-4hadtd.de.html


Ha en bra dag allihopa !!!


Muffinsbak


Häromdagen bakade jag dessa underbara muffins,
LAKTOS FRITT förstås. För Cattis skull.
Tänkte att ni kunde få ta del av receptet.
Det var ju ett bra tag sedan som jag la upp ett recept
här på bloggen.

Måste bara översätta det här först.
Ni får ha lite tålamod, för jag e´ju inte så snabb av mig...hihihi...





Här kommer det.....
Simultanöversättning....jag läser och översätter direkt....
Ni får säga till om det går för fort.....hihihi.....

260 g Mjöl
2 1/2 tsk Bakpulver
1 tsk Kanel
1/2 tsk Natron
1 nypa Salt
200 gr Jordgubbar
1 Ägg
100 g Socker
100 ml Olja
250 ml (Laktosfri) Naturell Jougurt

1. Värm ugnen till 180 grader.
Sätt i bakformarna i muffinsplåten.
2. Blanda ihop Mjöl, Bakpulver, Kanel, atro och Salt.
3. Snygga till jordgubbarna och skär dem i lite större bitar.
Spara några till garneringen.
Blanda ner jordgubbsbitarna i mjölblandningen.
4. Knäck Ägget och blanda ner det tillsammans med Sockret
Oljan och Joghurten.
5. Fyll sedan bakformarna till 3/4:s fyllnad.
6. Stoppa in muffinsplåten på mittersta falsen och grädda
dem i ca. 20-25 minuter.
7. Pudra muffinsarna med lite pudersocker och dekorera med
en färsk skivad jordgubbe ovanpå.


Jag hade inga färska jordgubbar hemma när jag fick lusten
att baka så jag använde mig av frysta bär som jag lät tina och
droppa av ordentligt.

Hoppas att det ska smaka för er som har lust att prova receptet.


Tjingeling


RSS 2.0