Stegmätaren är lycklig den här veckan


Vad har du gjort idag?

Tobbe & Jag åkte först till graven innan det begav sig
ut i skogen för en härlig men rätt ansträngande promenad.


image1212


image1218


image1213

Leden är 6 km lång och var krävande att gå eftersom den befinner sig i
väldigt kuperad terräng.
Nu hör det till saken att vår sträcka var längre än 6 km, vi gick
lite drygt en mil ungefär pga vissa avstickare.
Stensjön är namnet på sjön vi rundar.
Vi går genom delar av skogsbrandsområdet som skedde år 1999.
Leden är röjd, men bitvis ändå svårframkomlig.


image1214

Promenaden var krävande men den bjöd inte på någon
vacker naturupplevelse pga att branden hade förstört så mycket.
Närmare bestämt 450 hektar av den skyddade skogen i nationalparken
och naturreservatet som brann i en mycket intensiv och svårsläckt brand.
Men på ett och annat ställe fick vi lite vacker utsikt i allafall.


image1215

image1216

Idag liknar brandområdet ett stort plockepinn av omkullfallna träd
som dött i branden eller till följd av den.

image1217

När vi hade kommit i mål så knorrade våra
magar ganska rejält så vi åkte ut en sväng till Dalarö
för att få lite käk i kistan.

Därefter bar det av hemåt igen och jag kan ju säga
att vi var både trötta och slitna, så nu sitter vi i soffan och softar
och gör inget som är ansträngande.


image1219


Kramisar /  Vindruvan




Namnsdag



GRATTIS Jens

du har namnsdag idag !!!


image1209




Vem vinner Let´s Dance?


image1207



image1206


Vem vinner????

Jag är kluven.....
å ena sidan tror jag Tina vinner för att
hon har varit sååå otrolig bra under hela
säsongen, men å andra sidan har Tony varit bra
för han har utvecklat sig mega mycket från det han startade
tills nu. Jag trodde inte att han skulle bli bra på att dansa från början,
men han har verkligen bevisat motsatsen.
Jaaaa så jag vet helt enkelt inte.
Vet du????

Det börjar snart!

Kramisar / Vindruvan



Lunchat idag igen


Jaaaaa som ni redan vet så har jag varit
på lunch date idag också......hehehe.......

Fredag i all ära och vad landade i min stackars
mage då, inget lättsamt som sushi i allafall,
näe idag plockade vi fram det tyngre artilleriet.
Jag kan ju säga att jag var oerhört tacksam över att
jag har en stor man som kan äta upp mina rester.
För mig fanns det inte ens med på kartan att denna
hela maträtt skulle få plats i min "lilla" mage.

Här är dagens lunch:
.........och jag är mätt fortfarande!!!!!
Fattar ni, mätt fortfarande.....hallå......


image1204


Efter den tunga maträtten var det bara för mig att
ta "Stegge" hårt i handen och knalla på, för nu var
det tvunget att det skulle bli många steg på mätaren
innan pizzan skulle få för sig att klistra sig fast på mitt fläsk.
Först gick jag ju ner till Telefonplan hemifrån mig.....
.....Sedan lunch.....
Därifrån Telefonplan vandrade jag förbi Liljeholmen
över Liljeholmsbron ner mot vattnet, hela Söder Mälarstrand
fram till Slussen och sen stegade jag in i city till Regeringsgatan där
jag gick in på Akademibokhandeln och köpte en bok.
Därefter stod det skrivet klart o tydligt i pannan på mig att nu vill jag hem.
Knallade till åhlen´s för att ta T-banan tillbaka........
.......jaaaaa, ni trodde väl inte på fullaste allvar att jag skulle
gå tillbaka också?
Näe, tokig e´ jag, men inte fullt så tokig.
Nu står mätaren på 16501 steg, det var väl en bra promenad?

Vad har du gjort idag?

Har ju glömt att berätta att det är

image1205

idag, men nu vet ni.

Kramisar / Vindruvan



Boknörd eller inte

image1203



Fick tipset från Barbamorsan
(barbamorsan.webblogg.se)

testa själv får du se hur mycket boknörd du är.

Någon riktig boknörd kan jag ju inte kalla mig,
men det är roligt att läsa när lusten faller på.
Jag har märkt att det är mer stimulerande
att lyssna på böcker, för då kan man göra annat
under tiden, förena nytta med nöje helt enkelt.

Är du en boknörd?




Vad läser du för bok just nu???
Själv läser jag eller jag menar lyssnar jag på
Anna Janssons bok  - " Drömmar ur snö"
Den är bra än så länge.
 
Kramisar / Vindruvan

Vad händer i Argentina?


image1201


Här kommer lite nyheter från Argentina.
Matbrist orsakas av strejkerna som just nu florerar i landet.
Som tur är så mailade Cattis till oss och sa att det inte var
så farligt.

Artikel på Svt:

Strejk orsakar matbrist i Argentina

En strejk i den argentinska jordbrukssektorn som har
pågått i över två veckor, har gjort att många basvaror nu
saknas i butikshyllorna.

Bönderna protesterar mot en 25-procentig höjning av
exportskatten på sojabönor och olja som är landets två
huvudinkomster och en källa till välstånd för många lantbrukare.


image1200


Cattis ord direkt från händelsernas centrum:

Vet inte om ni känner till strejkerna här i Argentina men
jag tänkte i alla fall lugna ner er med att det inte är någon
som helst fara här i tucuman.
De har visserligen spärrat vägarna in till huvudstaden i tucuman 
och överhuvud taget till städerna i hela landet, men annars är det ingen fara.
 I Buenos Aires har folket gått ut på gatorna för att demonstrera
och där är det väl inte så smart att vara just nu.
Men här i Concepcion är det lugnt och det ända vi märker utav alltihop
är att det inte finns varken kött eller mjölk att köpa i affärerna
eftersom lastbilarna med mat inte släpps förbi vägspärrarna.
 (även grönsakerna har blivit väldigt mycket dyrare...jag tyckte mig höra
att affärerna inte ens köper in mer potatis eftersom det inte
lönar sig, en säck potatis=100 peso...)
Däremot släpps privat personer mestadels förbi ( i alla fall till tucuman)
och resebussar och taxi bilar också efter kl 18:00...
Vägspärrarna organiseras ju av lantbrukarna för att demonstrera mot regeringen...
men det verkar som att det inte hjälper så värst mycket,
det ända som händer är att vi blir utan kött :P
Slut på rapporten.


Hoppas att det hela löser sig snart för jag har svårt att tro att
argentinarna kan klara sig utan att äta kött under en längre tid.

Däremot kommer ni bli experter på att laga vegetarisk mat
hädanefter, det är ju inte fel det heller......mmmm....gott!

Tänker på Er alla i Argentina och hoppas på en snabb lösning!!!


image1202



Kramisar / Vindruvan




Hade fel


Här kommer rapporten som jag lovade er.
Blev utbjuden av min underbara man på lunch idag.
Detta stod på menyn...........

image1198



image1197



Idag har jag alltså slagit hål på min förutfattade mening om Sushi.
Jag har tidigare tänkt och tyckt att ingen normal människa kan ju tycka
att Sushi är gott, utan det äter folk bara för att det ligger mode i det.

Men oj oj oj............gissa vad FEL jag hade.
Måste ju krypa till korset och erkänna för.......
Fy bubblan vad gott det var....mmmmm.....

Nu kan även lilla jag sälla mig till alla modefreaks......hehehe......

Gillar du sushi?

Tack Tobbe för en jätte mysig lunch med dig.
Love you !




Dagens tanke:

image1196


Ja, jädrar vad jag har utvecklas idag..........


Kramisar / Vindruvan


Lunch date


 

Jag ska på lunch-date nu snart  ;-)


image1193


Det kommer kanske en rapport över vad som stod på menyn
lite senare i eftermiddag.
Jag vet redan, men avslöjar inget......hehehe......

Dagens uppmaning:

Gör något idag som
du blir glad av !!


image1194


Det är inte bara humöret som är på topp utan det är strålande
väder utanför dörren dessutom, härligt!!
Nu ska jag njuta både av underbart väder och
av min lunch date.

Ses snart !

Kramisar / Vindruvan





Fotboll


image1192


Snart är det fotbollsdax......
.........och inte vilken match som helst........
Näerå......


image1190        MÖTER             image1191   



Träningsmatch visserligen, men......
.........Uj uj uj......det kan ju bara sluta på ett sätt.
Brassarna spelar skiten ur våra svenska grabbar.
Rätta mig om jag har fel.

Ska du också kolla in matchen??

Bye Bye

Kramisar / Vindruvan





Hjärtliga Gratulationer


Här kommer nästa födelsedagsfirare.
Födelsedagarna duggar visst tätt här i mars.
Undrar lite smått vad alla människor gör kring midsommar....hehehe....

GRATTIS Maj-Britt !!


image1188


Önskar

Pia, Tobbe & Cattis

Jag har även kära Gratulationshälsningar till dig
från mina föräldrar.

image1189


Ha en trevlig Dag!

Kramisar / Vindruvan




En Flicka



image1187



Idag har det äntligen hänt, det vi alla har
gått och väntat på.
Carro o Dennis har blivit föräldrar för andra gången
och lilla Gustav har blivit en stolt storebror till sin lillasyster.

STORT GRATTIS !!!!!!


image1186


Grattis önskningarna kommer från

Pia, Tobbe & Cattis ;-)


Goda kaffebönor

image1185



Det senaste kaffet som vi har malt här hemma har inte
varit av den godaste sorten så jag tänkte att jag sticker
in till Kungsgatan en sväng för där har vi hittat en te/kaffe butik
som säljer gott espresso kaffe.
Det blev "Pariser" den här gången också, den är jättegod
och passar sig utmärkt till att göra Cappuccino, Latte
eller helt enkelt en vanlig Espresso.


image1180


Sååå jag sitter nu här och njuter av min Cappuccino i hemmets lugna vrå.
.....mmmmm.... är det gott eller är det GOTT?



image1183



Kramisar / Vindruvan



Stockholmsvandring


Chocktillstånd !!

Tobbe chockade mig genom att han ville gå på promenad i snöovädret idag.
Det blev en låååång promenad och jag har inte hämtat mig därifrån ännu.
Se på kartan nedan så ser ni själva vilken promenad vi gjorde.

image1164


Siffrorna utmed promenaden visar vart bilderna är tagna.
På slutet av prommisen hade krafterna sinat och ingen
normal människa hade ork att plocka fram kameran för
att dokumentera.........jag var helt slutkörd!!


image1165

Vinterviken ligger inte alls långt ifrån där vi bor.
Här är det riktigt härligt att promenera.

image1166

image1178

image1167

image1168

image1169

Det snöade i stort sett under hela promenaden
och vi var väl ute i ca 3 timmar ungefär.

image1170

image1171

Jag kände mig lite tveksam över om vi skulle våga oss in under
Essingeleden, för gud vet vad man kan råka möta på där under.
Men..........hur skulle vi annars kunna fortsätta våran resa........
det var ju bara att gå och hoppas på det bästa.

image1172

Som tur var fanns det inget konstigt här under, men det var ingen
speciellt trevlig plats att vara på, så vi ilade snabbt vidare.

image1173

Man kan ju tro att jag nått målet här uppe på toppen.......
MEN tilläggas bör att vi hade bara gått halva sträckan ännu om ens det.
Om jag ändå hade vetat vad Tobbe haft i kikaren, ja då kanske jag
inte hade varit så villig att hänga på.....uj uj uj......

image1174

image1175

Föreställ er att promenera här utefter sommartid......HÄRLIGT va´?

image1176

Ett snedsteg och risken att landa i spa´t var ganska stor,
det var rätt halt här vintertid och inget skyddsräcke ut mot vattnet till.
Men det har sin förklaring, för här ligger det båtar ankrade med boj sommartid
och då kan de ju inte sätta upp ett räcke mot vattnet.
Barnfamiljer bör nog tänka sig för innan de får för sig att promenera här,
för hur lätt är det inte att lillparveln kommer för nära kanten och pluppar i.

image1177

Det var en lång och härlig promenad i vackert vinterväder.
Nu är vi helt slut och sitter uppkrypna i soffan och slappar.
Till och med stegmätaren är helt färdig, han fick frispel och
står på 18285 steg just nu och det kommer inte bli fler steg......
jag lovar.........

Vad har du gjort denna annandag påsk?

Nu tackar jag för mig och hoppas vi ses snart igen ;-)


Kramisar från


image1179



Veckans steg



image1161



Måndag 17/3:

6233 steg

Tisdag 18/3:

7458 steg

Onsdag 19/3:

12021 steg

Torsdag 20/3:

9345 steg

Fredag 21/3:

16614 steg

Lördag 22/3:

2064 steg

Söndag 23/3:

11061 steg

Sammanlagt:

64796 steg

Genomsnitt per dag:

9257 steg


Aj aj aj.......inte riktigt i mål......det var synd......
Hade ju velat knäcka 10000 sträcket den här gången.....hmmm....
Det berodde på att på påskaftonen gjorde jag inte många knop.
......därför ska vi ut nu och röra på fläsket så starten
på veckan blir ok.

Hur har din vecka varit??

Det snöar jätte mycket hos mig just nu så det blir en promenad
med snögubbe utseende....hehehe......

image1163


See you!!


Kramisar / Vindruvan


Påskharen

image1159



Hej alla Påskfirare !!!

Vill bara berätta att Påskharen har varit hos mig.....hehehe.....
Spännande!
Har han hittat hem till Dig oxå????

image1160


Glad Påsk!!



Vi ska snart hem till M-B på påsk knytis.
Det ska bli trevligt, vi ses snart ;-)

Vad ska du göra idag?

Kramisar / Vindruvan





Snöänglar


Jepp, här är beviset på att jag faktiskt
tog vara på snön idag och gjorde mina snöänglar.....hehehe.....
Det fanns de som tittade roat på mig när jag kravlade
runt i snön.....hihihi......
Jag kan slå vad om att de gärna hade gjort likadant,
men det vuxna tänkandet hos dem bromsade deras hjärnor.
Ja ja man har inte roligare än vad man gör sig.......
Jag var lycklig i snön !!!!


image1157


image1158




Så sant som det är sagt, eller hur????

Har du gjort något roligt i snön idag???

Kramisar / Vindruvan


Vitt vitt och åter vitt


Det snöar och hela världen är vit !!!!!!
Är detta ett påsk skämt eller ?



image1155


Ska bara fixa till påsk tårtan till imorgon,
sedan ska vi ut i snön och göra snö änglar,
Tobbe o jag.

Visserligen dyker snön upp alldeles försent, men det är bäst
att passa på att njuta av den medans den finns.
Imorgon kan världen se helt annorlunda ut.


Mina tänkvärda ord till Er där ute idag:

Försök att under dagen stänga av det som stör
och släpp in det som stimulerar dig istället.
Vad vill du bli stimulerad av idag??

Själv ska jag stimuleras av den härliga snön.

See you!

image1156

Kramisar / Vindruvan


Glad Påsk !



Här kommer mitt Påsk kort till Er därute i cyberrymden ;-)



image1152



image1153


Glad Påsk

önskar
Pia, Tobbe & Cattis


Ät nu inte för mycket ägg eller godis så Ni får ont i magen......

Hoppas Ni får ett trevligt påskfirande.

Massor med Påsk kramar från


image1154


Vårdagsjämning


Idag är det............


image1148


Det känns underbart att tiden går åt rätt håll.
Jag gillar ljuset, man blir så mycket piggare då
och ju närmare sommaren vi kommer desto
närmare kommer vi till Cattis hemkomst......
jiiiiiiiippppiiiiiieeeee........
Det gör mig riktigt GLAD!!!


image1151


Kramisar / Vindruvan


Små citroner gula


Har precis läst (lyssnat) klart boken........


image1145


Kort recension:

Agnes som boken handlar om har ett välfungerande liv
med familj, pojkvän, vänner och arbete.
En efter en börjar byggstenarna rasa i Agnes liv tills hela tillvaron rämnat.
Men kanske är det som väninnan Lussan säger, att det i allas liv finns en vändpunkt.
Kanske är det slumpen, kanske ödet.
Kanske en insikt om att man måste skapa sitt eget liv
genom att våga chansa och våga välja.


Jag gillade boken för att det var ingen jobbig bok att ta sig igenom.
Man kan lätt sätta sig in i personernas öde i boken och det
fångade mig så pass att jag sträckläste den.
Den var lättläst och underhållande roman och den väcker även tankar.

Tack för tipset om boken, Gittan, och tack att jag fick låna den av dig!!!!


image1146


Har du läst den här boken, vad tyckte du iså fall om den?
Har du kanske något annat bra boktips att dela med dig av?
Bok rean ger väl en del uppslag.

image1147


Kramisar / Vindruvan



Tulpaner


Jag vill bara berätta vilken underbar man jag har.
Överraskningarnas man.
Igår när han kom hem från jobbet så hade han köpt
med sig ett fång med...........

image1143


...........hem till mig.
 
Samtidigt som kärleksorden haglade över mig.
Oj oj oj........
Vad hade jag gjort för att förtjäna detta???
I vilket fall.......
Det var överraskande och jättegulligt gjort av honom.
TACK ÄLSKLING!!!!!!



image1144




Brukar du också bli uppvaktad
eller är du den som gärna uppvaktar?

Kramisar / Vindruvan



Ännu en gång


Vi kör väl igenom hela Grattis-registret när vi ändå håller på........


image1140


Linda, idag är det Din Dag!!!!

Hoppas du blir uppvaktad med blommor,tårta och presenter.


image1141


image1142


Önskar

Pia, Tobbe & Cattis


Vilande steg


Ledsen att ni har behövt vänta på rapporten, men här är den till slut.


image1138


Måndag 10/3:

Vila efter sjukdom

Tisdag 11/3:

Vila efter sjukdom

Onsdag 12/3:

8042 steg

Torsdag 13/3:

4722 steg

Fredag 14/3:

3056 steg

Lördag 15/3:

4102 steg

Söndag 16/3:

3592 steg

Min stegrapport denna veckan är inte värd att skriva upp ens,
men jag gör det ändå.
Jag har medvetet sett till att jag har tagit det väldigt lugnt efter
min jobbiga flunsa så att jag inte skulle få tillbaka öronvärk
jobbig hosta eller annat tjafs.
Nu är det en ny vecka och jag är på G igen.

Hur har din vecka varit??

image1139



Hoppas den har varit aktivare än min.
Bra kämpat Marianne, du knäckte 7000 strecket!!!!

Kramisar / Vindruvan


Vad tänker du på

image1136



Vad tänker du på?

  

Ingenting


Vad tänker du på?

Ingenting!



För att veta det

måste man ha tänkt

någonting.



Ingenting

är viktigt!

Ingenting

är det man vill behålla

för sig själv.



Var rädd om

ingenting!



image1137  


Kramisar / Vindruvan


Nästa födelsedagsfirare


Här duggar födelsedagarna tätt vill jag lova......



image1124


.......vår älskade dotter på din 17 års dag!!!!!!

Hoppas du firar din Dag riktigt ordentlig
och att den blir minnesvärd och rolig!!


image1126


image1127


Önskar

Din
Mamma & Pappa




Födelsedagsfirare


Tjoooooohoooooo.......


Ja då var det dags för nästa födelsedagsbarn......
Inte vilken födelsedag som helst, näerå......


image1123

på 18-års Dagen Robin!!!!!

Körkortsdags......hehehe......


image1122


Grattis önskningarna kommer förstås från

Pia alias " Vindruvan"
Tobbe & Cattis

image1125


Snart smäller det......



image1133


Nu är det riktigt nära.....



image1132


Vad är det som e´på gång......



image1131



Vi räknar ner...


 
image1130



Nu är det nära......



Nedräkningen har startat............


image1128




Nu är det dags att dansa


Nu ska jag snart se.......



image1121




image1120



Vad gör du en fredagkväll som denna???

Tjingeling / Vindruvan


Johnson & Häggkvist - One Love

Halloj!

Lite musik i öronen kanske.
Jag behöver det just nu iallafall och då tänkte jag passa på att
hylla Carola & Andreas här på bloggen genom att låta även er kunna
lyssna på deras bidrag till Melodifestivalen.
Som ni vet så gick de ju inte vidare till final, tråkigt nog,
men låten och uppträdandet blir inte sämre för det......
nääää jag gillar den här låten ju mer jag lyssnar på den.

Vad tycker du??
Vem/Vilka tror du tar hem segern i finalen??
Ska bli spännande att följa.
Man får ju verkligen hoppas att det INTE blir Christer Sjögren
som vinner i allafall. Inget ont om honom, men hans musikstil passar
liksom inte in i dessa sammanhang.
Håll till godo!





.......ehhhh......ni har väl inte glömt bort att det är fredag idag?
Vad ska ni göra då?

Idag kommer min älskling hem, jag längtar!!!!!!!


image1119


Kramisar / Vindruvan


Fejartagen



...........grrrrrrrr............

Jag måste få lite utlopp för mina upprörda känslor.
Håller som bäst på att försöka städa här hemma,
det är bara det att städmaterialet jag har att använda
mig av är så vansinnigt uselt att jag bara står och
spottar och svär över städningen.
Visst det är inte särskilt kul att städa, men har man
riktiga grejor som funkar bra då går det oftast som
en dans till slut, men med dessa pinaler e´ det bara för mycket.
Usch och tvi.....vill ha mina egna städprylar!
(Längtar dock inte hem till Tyskland ännu)

image1118



Nu har jag gnällt färdigt och det känns genast bättre.

Måste fortsätta att feja lite till.

Tjingeling / Vindruvan



Fånga dagen




image1116



Dagen ger dig en gåva
Den ger dig tjugofyra timmar
att använda så meningsfullt som möjligt
Låt denna dag ge dig insikt
om den fantastiska styrka du har inom dig.
Låt lugn och ro infinna sig
när dagen är slut

Mina ord till Dig idag:

Fånga dagen!!


Kramisar / Vindruvan

image1117



Seg som kola


Min dator är seg som kola just nu
så det är rätt tröttsamt att försöka
utföra något vettigt här, det tar fruktansvärt
låååång tid och jag har nu tröttnat.

Tänkte landa i sängen med något trevligt att läsa istället.

Sov gott hörrni så ses vi väl i morr´n igen?


image1114


Kram kram kram kram

Från


image1115

My sunshine


Halloj!

Har suttit och lekt vid datorn nu igen.....

Är han inte sööööööt min systerson, Joel?


image1113


Saknar dig lill-plutten!
Ses vi i helgen????

Kramis från din moster


Sömntuta



image1110


Uj uj uj.....i morse försov jag mig.
Hade ju bokat tvättstugan till kl.7.00
och kom inte ner förrän lite mer än en timme senare.
Hela dan var uppbokad där nere, så jag hade ju tur att ingen
hade tagit vara på tiden när jag inte dök upp i tid.
Jag hade bara 2 maskiner att tvätta så jag hann
ju ändå med vad jag skulle.
Är ju liksom inte van vid att behöva boka tid
för att kunna tvätta.
Det var många år sedan som jag behövde göra det.

Sååå, nu äntligen kan jag sitta här och njuta av
mitt morgonkaffe....mmmm......

image1111


Att försova sig är INGEN bra start på dagen.

Händer det att även du lyckas försova dig ibland?
Har du någon rolig berättelse som du kan dela med dig
av, vad som hände när du försov dig och kom försent
till något möte eller dylikt?


image1112


Kramisar / Vindruvan


Snart dags


image1107

"Min fru ska snart föda ett barn och det är bara 2 minuter mellan värkarna.

Vad gör jag?"

 "Ta det lugnt", svarade telefonisten. "Är detta hennes första barn?"

"Nej, det är hennes make"


.......hehehehe.......

Det fick mig naturligtvis att tänka på Carro & Dennis som
snart ska föda sitt andra barn.

Lycka Till kramar till er båda från mig!!!

image1108


/ Vindruvan


Klurigt


image1105


Du är ensam i ett rum utan någon utväg alls, inga dörrar,
inga fönster, inga hål eller något liknande.
Du kan alltså inte komma ut.
En kran är på. Om 3 minuter kommer rummet vara fyllt av vatten
och du kommer att drunkna.
Det enda du har är kläderna du har på dig, en säng, en kvast,
en penna och en bok som handlar om insekter.
Vad gör du för att rädda dig själv?


Det kan ni ju fundera på en stund
så ni har något att göra.

Svaret kommer lite senare ikväll.

Tjing tjing

image1106

Dagens väder

image1102


image1098


Idag är det lite regnigt här hos mig, men det hindrar inte
mig från att sticka ut en sväng.
Det känns härligt att livet e´ tillbaka.
Jag har visserligen lock för öronen fortfarande, men hallååå.....
jag mår ju prima för övrigt, så varför klaga.

Tänkte besöka min älsklingsbutik snart.
Vilken e´de´då undrar förstås du?

Den som känner mig väl har nog inte svårt att gissa sig till att
det här är min favorit....



image1104


image1101

Vilken butik är din favorit???

Vi ses!

Kramisar / Vindruvan




Telefonförsäljare


Telefonförsäljare är inget man längtar efter
att få i örat när det ringer i telefonen hemma.
Det är värsta sorten!!!


image1096


Brukar du bli uppringd av telefonförsäljare?
Prova då den här varianten nästa gång...
Berätta för telefonförsäljaren att du är upptagen för tillfället,
men be i stället att få dennes HEMTELEFONNUMMER
så att du kan ringa tillbaka när du blir ledig.
När försäljaren då säger att denne inte kan lämna ut sitt hemnummer,
 säger du "jag förmodar att du inte vill att jag ska störa dig i hemmet, eller hur?"
Försäljaren kommer då förstås att skruva på sig litet och svara undvikande.
"Nu vet du hur jag känner det", svarar du lite snyggt
och avslutar samtalet och lägger på.

Genialt, pröva vetja!!!!

Inte lätt att ha ett snabbt svar när dessa människor med
mundiarré ringer till en, men det här var ett godkänt tips,
det måste jag testa nå´n gång.

Hur brukar du hantera telefonförsäljare?
Har du något hett tips?


image1097


Tjingeling / Vindruvan


Veckans steg

Här kommer vecko rapporten:

Den är riktigt spännande den här gången.....hehehe.....


image1094


Måndag 3/3:

Vågrätt läge

Tisdag 4/3:

Vågrätt läge

Onsdag 5/3:

Vågrätt läge

Torsdag 6/3:

Vågrätt läge

Fredag 7/3:

Vågrätt läge

Lördag 8/3:

Blandat läge

Söndag 9/3:

Blandat läge

Sammanfattningsvis:

"Stegge" är skitsur för han har inte tagit ett enda steg
denna veckan.

image1095

Själv vill jag inte höra talas om veckan som va´
utan nu blickar jag endast framåt med mössa på huvudet!!


Tjingeling / Vindruvan



Lodrätt


Titt-uuuuuut............

image1092



Här kommer en liten lägesrapport hur det egentligen
står still.....ehhh.....jag menar förstås hur det står till.

Helt kurant är jag inte riktigt ännu, men jag är på
mycket god väg att komma tillbaka till livet igen.
Jag är mer lodrät än vågrät och bara det är en stor seger!
Host attackerna är det som är värst just nu, men som
sagt även de blir långsamt bättre.

Idag har jag pratat lika mycket som jag har gjort
under den senaste veckan.


image1091



Det betyder att jag har kommit in i rätt spår igen.
Har t.o.m. kunnat skratta.....hehehe....
Fattar ni att min vecka har varit ett tufft kapitel
i mitt liv, ja det här vill jag INTE vara med om igen.
Och önskar naturligtvis att ingen av er råkar ut för
den här flunsan, håll undan.

Nu blickar jag framåt, men med viss försiktighet förstås.
Inga överansträngningar på ett tag och ska jag ut och gå
en sväng.....jaaaaa då är det med mössan nerdragen långt över öronen.
Hör till saken att jag inte är en möss bärare i vanliga fall, det är
endast kapuschongen som åker på på huvudet.
Nuförtiden sitter mössan som en smeck....hehehe...


image1093


......av eran Vindruva

Ciao!!




Namnsdagsbarn


GRATTIS Tobbe!

Du har ju namnsdag idag!!!



image1090


Puss & Kram / Din Vindruva


Små grytor har också öron


image1089


Johan och Maria kom underfund med att det enda sättet att få till en
fredagssnabbis var att skicka ut deras tioårige son på balkongen
så han kunde rapportera vad som hände i grannskapet.
Pojken började rapportera direkt när föräldrarna drog igång sina aktiviteter.
- En bil bogseras bort från parkeringen vid grannhuset.
  En ambulans körde just förbi. Några minuter gick. Det verkar som om grannarna
  Olsson har besök, Mathias kör omkring på en ny cykel och Sören Svensson med
  fru har sex.
Föräldrarna kom av sig ganska rejält och ropade:
- Hur kan du veta det?
- Deras son står också på balkongen.

image1088


Ha en skön fredag!

Kramisar / Vindruvan


Upp och ner


image1087


Ni är snälla ni som inte ger er även om jag inte orkar va´med och leka
hela tiden. Det är sanna vänner det, TACK!!!!

Jag är dock inte frisk ännu, men jag tänkte chocka er genom att vända upp
och ner på min tillvaro ett tag.
Dels orka med ett litet inlägg här och sen ska jag dra ner mössan
över öronen och gå ut en stund, jag behöver få luft i
mina sönderhostade lungor.
Natten har varit skitjobbig och jag vet inte hur jag ska mota
hostan på bästa sätt.
Vet du?


image1086


Solen skiner så det ser ut att bli en skön stund ute.
Hoppas att det inte är alltför kallt bara.

Kramisar till er alla !!

/ Vindruvan


Köpt hängbiljett


image1085


Sitter och hänger här 4.30 på morgonen och inser att jag
inte har sovit många minuter ännu.
Ni är säkert glada att jag är här, men.....
.....tro inte att jag kommer med några roliga inlägg....
......nääää allt är bara en enda stor klagan.
Jag vill ta tillbaka vad jag brukar säga när jag är så där lite förkyld som man
kan vara ibland, hängig, ingen feber men ändå känner man sig risig.
Då brukar jag säga:
"Låt mig hellre bli riktigt förkyld och sjuk så är det över sedan"
Den meningen kommer jag aldrig mer att uttrycka igen, jag lovar.
Jag visste inte att man kunde bli så här dålig, det är måååånga
år sedan som jag har varit så här sjuk.

Inte nog med allt elände så kräktes jag igår kväll också, men det
illamåendet är tack och lov över.
I natt har jag kämpat med nästa öra som har gjort vidunderligt ont
det känns dock bättre nu igen.
Jag klev upp nu för att göra mig en kopp varm te för att lindra min hals en smula.
Dessutom behövde jag kolla in vårdguiden på datorn
i annat fall hade det här inlägget inte blivit till.
Så nu har jag klagat färdigt, ska göra mig en kopp te till och sen ska
jag försöka sova. Vet knappt om det är dag eller natt längre.
Tur att Tobbe ger mig lite indikationer på ungefär vilka
tidpunkter det är, skulle jag vara själv här skulle jag inte ha en aning.

Vi ses, men man vet aldrig i vilket tillstånd!

Kram / Vindruvan

Vågrätt läge


image1080



image1082



Jag vill bara visa mig här lite kort.

Är tacksam över att jag hängde på Tobbe hem från Götet
istället för att ha stannat där fram till torsdag och mått som en rutten sill.
Från det att vi kom hem så har jag ännu inte kommit ur pyjamasen,
det säger en hel del om hur läget är.......mestadels vågrätt.
Gittan jag har inte sett solen skina idag :-(
Är det dag eller natt, blir min fråga tillbaka????
Känns ändå som om det finns ett visst hopp om livet efter intaget av
den medicin arsenal som står på diskbänken.
Det som har suttit fast håller som bäst på att lossa i alla mina sinnen.
Börjar förstå hur du har haft det mitt ditt öra Linda.
Det gör ju djävulskt ont.....

Smilet är långt ifrån tillbaka i mitt ansikte, men det kommer till slut
jag lovar. En Druva som inte kan le är ingen riktig Druva.

Hoppas att ni därute i cyberrymden har sluppit den här influensan
i allafall för den är inte och leka med.
Fy sjutton!!!!

Tobbe tyckte nog att han behövde informera mig om att
Halloween är över för länge sen........
kommer först åter i oktober/november igen.....

image1083

Jag ser INTE snygg ut just nu.....
Jag ska INTE gå på Café Opera ikväll.......

Ingen upplyftande läsning, jag vet, men jag kan inte vara något jag inte är, sorry.

image1084

Hur är det med dig?

Kramisar / Vindruvan


Veckans steg


Dags för veckorapporteringen.....
Jag lovade att den skulle komma på ett eller
annat sätt.


image1078



Måndag 25/2:

9279 steg

Tisdag 26/2:

3713 steg

Onsdag 27/2:

3269 steg

Torsdag 28/2:

15695 steg

Fredag 29/2:

3071 steg

Lördag 1/3:

11910 steg

Söndag 2/3:

Vågrätt läge

Sammanlagt:

46937 steg

Genomsnitt per dag:

7822 steg

Tur att jag hade förberett det här inlägget innan
jag åkte till Göteborg.
Har inte mycket ork att skryta med just nu.
Är tillbaka i Stockholm igen.


image1079



Tack för att ni har hållit bloggen flytande åt mig ;-)
Love you all !!!

Kramisar / Vindruvan


RSS 2.0