Stegmätaren är lycklig den här veckan


Vad har du gjort idag?

Tobbe & Jag åkte först till graven innan det begav sig
ut i skogen för en härlig men rätt ansträngande promenad.


image1212


image1218


image1213

Leden är 6 km lång och var krävande att gå eftersom den befinner sig i
väldigt kuperad terräng.
Nu hör det till saken att vår sträcka var längre än 6 km, vi gick
lite drygt en mil ungefär pga vissa avstickare.
Stensjön är namnet på sjön vi rundar.
Vi går genom delar av skogsbrandsområdet som skedde år 1999.
Leden är röjd, men bitvis ändå svårframkomlig.


image1214

Promenaden var krävande men den bjöd inte på någon
vacker naturupplevelse pga att branden hade förstört så mycket.
Närmare bestämt 450 hektar av den skyddade skogen i nationalparken
och naturreservatet som brann i en mycket intensiv och svårsläckt brand.
Men på ett och annat ställe fick vi lite vacker utsikt i allafall.


image1215

image1216

Idag liknar brandområdet ett stort plockepinn av omkullfallna träd
som dött i branden eller till följd av den.

image1217

När vi hade kommit i mål så knorrade våra
magar ganska rejält så vi åkte ut en sväng till Dalarö
för att få lite käk i kistan.

Därefter bar det av hemåt igen och jag kan ju säga
att vi var både trötta och slitna, så nu sitter vi i soffan och softar
och gör inget som är ansträngande.


image1219


Kramisar /  Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Cattis

vilken fin promenad!!! naer jag komme hem foeljer jag med paa varenda promenad ni tar ok? jeje jag blir alltid saa sugen naer jag ser bilderna...fast just nu kan jag nog inte gaa ut ens utanfoer doerren!! jag aer jaette sjuk!!! det var nog inte saa smart att gaa ut i gaar paa eftermiddagen...vi var ute och gick jaette mycket i regnet, paraply hjaelpte inte det oesregnade, vi blev bloeta ordentligt och efter det gick vi och aat glass...haha det var riktigt kul, men nu faar jag betala mitt pris! jag lovar, ni skulle nog inte kaenna igen mig!! mitt ansikte helt svullet...mina oegon roeda och min naesa saa taepp att jag inte ens kan andas...USCH har sovit hela dan, var inte ute paa den daer gala kvaellen igaar kvaell foerresten foer det var saa daaligt vaeder, saa daer var jag aatminstonde foernuftig, men det hjaelpte inte...
aer helt slut! ska nog gaa och laegga mig igen...
ses snaaart
puss o kram
hoppas ni inte aer sjuka! det aer foerskraeckligt!

2008-03-30 @ 00:29:52


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0