livstecken

Pia har ju inte tid att blogga, bara kramas med Cathrine hela tiden.
Därför komer ett litet inlägg från min sida.
Hej svejs allihopa.
Cathrine hann knappt landa innan hennes nyvunna suspekta vanor släpptes fria.




efter et tag satt vi allihopa i ring och mådde bra.











Jaja, ni kan vara lugna. Koka bladen fick Cattis lämna i Argentina ;-)
Det vitestar är Mate-te. Det var en annorlunda upplevelse och inte alls
som den Mate-te i te-påse man kan köpa i europa.

Hepp

TJOHOOOOOOOO

Nu har hon landat och allt är bra.
Mer blir det nog inte sagt paa ett par timmar.
Det blev i alla fall stora kram kalaset och Niagara fallet när Cattis kom ut.

Tobbe


Snart kan jag krama dig igen, min skatt ;-)



Gissa att nedräkningen är i full galopp nu.
Jag trodde aldrig att den här tidpunkten skulle dyka upp.
Som jag har läääääääängtat.
På torsdag är det dags och då kommer min älskade tjej
äntligen hem igen och jag kommer INTE ha tid med något
annat än att kramas med henne.
Fattar ni vad jag menar?
Ja, jag undrar egentligen om ni förstår vad det innebär att
vara utan sin dotter under nästan ett helt års tid?
Det har varit många tårar som har fallit på min kind, men det
har också varit många glädjestunder, det sprids en oerhörd värme
i min kropp när jag vet att vi har kunnat uppfylla Cattis högsta önskan
över att kunna få göra den här resan ;-)
Vi har lärt oss mycket på den här resans gång.
Visst är det tufft, men jag kan ändå med varmt hjärta rekommendera
alla att få uppleva den här känslan, det har varit jättenyttigt för oss
alla inblandade.

Nog pratat om det!
Nu vill jag önska min dotter A BIG.......WARM.......





Pussar & Kramar

Mamma & Pappa


P.s. Känns det skönt eller känns det skönt????? D.s

God fortsättning på sommaren...

Hej hopp,
Tobbe vid spakarna.
På midsommardagen, dvs igår så var Pia och Jag in till Aachen och kollade läget.
På vägen in passade vi på att kolla hur många dagar det är kvar innan Cattis kommer hem.
5 dagar var det igår.
Det är så fiffigt att Chio börjar i Aachen, dagen efter Cattis kommer hem.
Och utanför ryttarstadion är det en stor nedräknings tavla placrad.


Väl inne i Aachen gottade vi oss i solskenet med denna glass.
Den var underbar. Önskar att jag kunde förmedla smaken via bloggen.
Men eftersom det inte går så får ni alt komma ner och provsmaka själva




Hepp
/TobbeGästBloggar

Midsommartaarta/Namnsdagstaarta


GRATTIS LINDA !!!!!

Du har ju namnsdag idag ;-)

Här kommer din namnsdagstaarta kombinerat midsommartaarta!

Trevlig midsommar till er allihopa!
Ni har väl ätit god midsommarlunch
med tillhörande snaps till sillen?
Det har vi gjort fast att vi sitter i  det tyska landet
och nu känner vi oss baade mätta, nöjda och glada.





.......mmmmmm.......

Snart ska vi avnjuta den här härliga taartan.

Ha en fortsatt trevlig midsommar!
Skriv gärna och berätta hur eran midsommar avlöper.......


Kramisar / Vindruvan



Förberedelser inför midsommar



Så där ja, nu är laxpatén färdig inför morgondagen.
Ni har väl inte missat att det är midsommarafton i morgon????







Jag har en liten undran........
Hur ser eran midsommar ut ????

Våran kommer att vara oerhört lugn och det känns skönt faktiskt.
Här i det tyska landet är det lite svårt att känna den rätta feelingen
när det är midsommar, skillnad är om man är i Sverige då känns
det mera rätt på nå´t vis.

Vore ändå lite kul att få höra vad ni gör denna speciella dag ;-)

Jag har lite mycket att stå i och kanske inte har tid att lägga
upp nya inlägg stup i kvarten så därför vill jag passa på att
önska er allihopa en riktigt Trevlig Midsommar redan nu!!!!!







Var rädda om varandra!!!!!!!

Kramis / Vindruvan




Stegrapporten en aning försenad


Oj då min steg rapport för förra veckan har jag visst inte fått
ordning på,men den kommer här.
Inget att skryta med då kroppen var i vila under flera dagar.
Nürnberg var ett tufft kapitel för mig.....hehehe......
Spåren kommer efteråt.
Det betyder att veckan som kommer (alltså nu denna veckan)
bär jag ingen stegmätare just för att jag måste ta det lugnt, det
gör jag automatiskt inte om jag bär mätaren på mig.
MEN det hindrar inte er andra än att ni fortsätter att meddela er
här på bloggen hur det går.



Må 9/6:

20504 steg

Tis 10/6:

18513 steg

Ons 11/6:

4738 steg

Tors 12/6:

3110 steg

Fre 13/6:

9106 steg

Lör 14/6:

2386 steg

Sön 15/6:

1813 steg

Sammanlagt:

60170 steg (aj aj aj)

Genomsnitt per dag:

8596 steg


Jaa som ni ser gick det inte hela vägen denna gång,
men man kan inte ligga på topp jämnt......hehehe.....

Hur var din vecka????

Kramisar / Vindruvan




Heja Sverige


Snart spelar blå-gult igen och vi får hoppas på bättre tur denna gången!!



Har ni sett???

Till och med i akvariet håller de på blå-gult ;-)









......och så vi då förstås......

HEJA HEJA !!!!!!

Hur ser eran fotbollskväll ut?
För fotboll står väl på programmet antar jag?


Kramisar / Vindruvan



Bruce konsert


På måndagens agenda stod det BRUCE SPRINGSTEEN hos oss.
Till min stora lycka förstås.
Det var nu 6:e gången i ordningen som vi skulle gå på hans konsert.
Han är helt enkelt magisk speciell så man kan se honom uppträda om och om igen.
Därför hoppas jag ju att jag inte har räknat klart ännu, det måste bara finnas åtminstonde
en ynka liten möjlighet till att kunna vara på plats när han spelar igen....
.......en ynka liten gång.....



Klockan är nu ca.11.00 på förmiddagen och Tobbe sitter här och köar utanför arenan.
Under hela dagen var han med utan att gnälla....skööönt!!!
Man måste vara införstådd med att går man med mig på Bruce.....
Jaaa det är en hård prövning för din kropp för det är köa
som gäller i måååånga timmar.
Tobbe fixade det galant.
Han uttryckte sig med att:
"Tänk vad jag offrar mig för dig, Pia!"
Men i själva verket vet jag att han gillar att gå på Bruce och han skulle
heller aldrig sätta sig på läktaren bara för att det är bekvämast så.
Näeee, han vet spelreglerna för konserten och de följer han gärna......
ELLER HUR TOBBE????

Det var kanonväder och härligt skönt till en början......
Men varefter timmarna går så blir det alldeles för varmt att stå i
solgasset och inte kan man flytta sig från sin kö heller.
Nu i efterhand kan jag berätta att jag skulle aldrig ha avlidit pga att jag
är ihjälklämd framme vid scenen, näe min dödsorsak hade varit solsting
och uttorkning för fy sjutton vad jag led av törst där på kvällskvisten.



Som ni ser är det inte mycket folk ännu, men skenet kan bedra............





......detta var alltså förklaringen.
De som var först på plats hade alltså ordnat ett kö system.
Det innebar att innan klockan var 13.00 kunde man röra sig fritt
utan att behöva stå still i kön, men därefter ropades vi upp i tur
och ordning för att placeras i 12 olika rader (det fanns 12 insläpp)
och då gällde det att hålla reda på varandra så gott det gick för att
inte sådana som kom mycket senare skulle tränga sig före de/oss
som hade stått där under en längre tid.




Klockan 17.00 skulle insläppet ske, men det blev försenat av någon anledning.

Ca 25 minuter försenat blev det och det märktes att de som stod och väntade
hade tappat tålamodet lite eftersom det var så hett att stå där mitt i solgasset.
När det väl var dags så gällde det att SKYNDA..........
Ni ska inte tro att de släpper på oss den enklaste vägen rakt in i arenan,
näeeeeee då.......en nätt liten (STOR) springtur runt halva arenan
och dessutom fanns det även en trappavsats som man var tvingad att ta sig upp i,
det är ju inte lätt när man redan var utpumpad av
springmarchen tillsammans med alla tokiga fans.
Utmed springmarchen står det säkerhetsfolk och skriker:
.......LANGSAM bitte LANGSAM.......
.....Nicht so schnell......
Jamen hallå, det borde de ju ha tänkt på tidigare.
Har de nånsin varit på en Bruce konsert tidigare, kan man undra????
Har man tid och stanna upp och ta det lugnt innan man har nått sitt
mål framför scenen????....näeee....den tiden finns inte......det är bara att jaga
tills man är framme.
Vi sprang och sprang........
Belöningen är ju att man har närkontakt med scenen ;-D
Det måste man ha!!!!!



Jag måste göra klart för er som inte har varit på Bruce någon gång förut......
Man KAN INTE sitta på läktaren och se konserten, man måste tampas med alla
galningar på innerplan. Med livet som insats....hehehe......
Närkontakt med Bruce är det bästa som finns + att stämmningen från
publiken är enormt viktig.



(tur att det fanns någon som tog kort med en bra kamera)

Hör till saken att våra bilder blev piss-dåliga pga att kameran är
det sämsta tänkbara.

I vilket fall gjorde Tobbe ett försök att filma lite med kameran och här
är resultatet av den actionen.
Ni får ha full förståelse för att både ljudupptagningen och bildkvaliten
är usel eftersom vår kamera är som sagt under all kritik.
Ändå är det ett kul minne förstås.

Bör sägas att det var en väldigt intressant start av konserten.
De drabbades nämligen av strömförlust 2 ggr under 10 minuters tid.
Som tur är så är ju Bruce en artist som gärna tar kontakt med publiken,
vilket han gjorde då när detta uppstod.....han gick runt och skakade hand
med folket, skrev autografer och samlade in presenter från publiken.
Han tog det här med strömförlusten med lugn och ro och vi i publiken
stöttade så gott vi kunde. Inga sura miner alls, tvärtom, en kul grej.
Den här filmen visar när han går runt i publiken och sen när strömmen
kommer åter spelar han "Radio Nowhere" för andra gången.
I den första tappningen föll strömmen nämligen bort.

Hans egen kommentar:
"Jag visste inte att ström var så viktigt"
och "E-Street band spelar 100% LIVE"

 


Jag vet inte hur mycket folk den här arenan tar in, men när nu Bruce
spelade så hade han en publik på ca 38000 personer och det hade förstås
kunnat gå in många fler, men han konkurrerade med Tysklands fotbollsmatch
så därför var det inte fullsatt.

Vädret var ju kanon så det blev en Open Air konsert, härligt!!!!



Det var helt otroligt hur mycket han var ute i publiken under
konsertens gång, visst vet alla att han har den kontakten
på sina konserter, men inte så här mycket som han hade nu.
Hallååå........gissa att jag var ledsen över att jag stod på "fel" ställe.
Meeeeen, jag hade ändå en bra plats, jag såg bra och hade närkontakt,, det är A och O.


THANKS BRUCE...........
(den här bilden kommer från vår kamera)


Det var en riktigt bra konsert!
Jag är super lycklig :-D
Tack Tobbe & Cattis att ni gjorde det möjligt för mig att
få uppleva honom på nära håll igen!!
När är det dags igen???????



Här är konsertens spellista:


June 16, 2008
Düsseldorf, Germany
LTU Arena

Jackson Cage { lyrics }
Night { lyrics }
Radio Nowhere { lyrics }
Lonesome Day { lyrics }
The Promised Land { lyrics }
Spirit In The Night { lyrics }
Magic { lyrics }
Trapped { lyrics }
Prove It All Night { lyrics }
Darkness On The Edge Of Town { lyrics }
Darlington County { lyrics }
Because The Night { lyrics }
She's The One { lyrics }
Livin' In The Future { lyrics }
Mary's Place { lyrics }
Working On The Highway { lyrics }
The River { lyrics }
Devil's Arcade { lyrics }
The Rising { lyrics }
Last To Die { lyrics }
Long Walk Home { lyrics }
Badlands { lyrics }

Girls In Their Summer Clothes { lyrics }
Tenth Avenue Freeze-Out { lyrics }
Born To Run { lyrics }
Glory Days { lyrics }
Dancing In The Dark { lyrics }
American Land { lyrics }


(den här bilden är även den från vår kamera....och det syns!)

Vad vore E-street band utan Clarence Clemons???
Nääääee just det, det finns inte ens med på kartan.
Han är ju så mega cool med sin saxofon.

Han är ju inte ensam i bandet förstås utan här kommer resten
av E-Street Band om nu någon har missat vilka de är.

The E Street Band's members are:
Roy Bittan - keyboards; Clarence Clemons - saxophone, percussion; Danny Federici - keyboards;
Nils Lofgren - guitars; Patti Scialfa - vocals, guitar; Garry Tallent - bass;
Steven Van Zandt - guitars; Max Weinberg - drums.




Japp, det var allt för nu.

Kramisar / Vindruvan



Grattis Felicia


P.S. Det här inlägget är ämnat för i morgon,
men som ni redan vet så har jag ingen tid
att sitta vid datorn då.
Jag har ju stämmt träff med ingen mindre
än THE BOSS ;-)  D.S.





 








Felicia idag är det din födelsedag !!!!
Tänk att du redan är 7 år ;-)
Hoppas du får en riktigt rolig födelsedag
med härligt god tårta och inte att förglömma,
hoppas även att alla dina önskningar slår in.


Grattis önskar vi dig på din 7-års dag !!!

Från

Pia, Tobbe & Cattis







Jag är så lycklig


Se upp !!!!!

I morgon är det äntligen dags att lösa in min julklapp
från Tobbe & Cattis.....hehehee.......
TUSEN TACK !!!!!

Ni visste precis vad jag önskade mig fast att jag inte
uttryckte det i ord, det kallas kärlek det ;-)

Till Düsseldorf ska vi, Tobbe & Jag imorgon.
Där går en av årets händelser av stapeln.

Jag SKA stå längst fram vid scenen och tampas
som jag brukar göra när jag går på konsert med THE............





.......och kommer jag inte levande därifrån så kom ihåg
att jag dog LYCKLIG !!!!!





Kramisar / Vindruvan



Startelvan mot Spanien


Det börjar dra ihop sig mot dagens höjdpunkt..........


HEJA SVERIGE !!!!!!!







Det här är startelvan som gäller idag mot Spanien.
Vad anser ni om den ???










HEJA HEJA SVERIGE !!!!!!


Ska ni se matchen????


Kramisar / Vindruvan




Namnsdag







Grattis på namnsdagen Håkan ;-)
önskar vi i "Würsten" & Argentina





Studenten









 








........Isak, idag tar du studenten !!!!!

Här kommer massor med lyckönskningar till dig
från oss i Tyskland och Argentina.
Vi finns hos dig i våra tankar idag ;-)

Grattiskramar
Pia, Tobbe & Cattis



Fredagen den 13:e


God morgon allihopa!

Idag är det...............





sååååå var försiktiga under dagen !!
.......framförallt i dessa fotbollstider som råder......

Försök att undvika att befinna dig på fel plats vid fel tidpunkt
annars kan situationen plötsligt bli lite pressad.......






Om fredagen den 13:e:

  - Talet tretton har ända sedan babyloniernas tid räknats som ett magiskt och olycksbringande tal.

 - Talet tretton anses också ge otur eftersom antalet personer vid Jesus sista måltid var 13. Efter måltiden blev han förrådd av lärjungen Judas och så småningom korsfäst.

  - Än idag betyder talet tretton otur för många av oss. Sedan gammalt brukar inte hotell ha rum eller våning tretton.

 - När talet tretton kombineras med en fredag blir det dubbel oturlighet. Fredagar anses nämligen inom kristendomen betyda otur på grund av långfredagen.




Kram / Vindruvan



Heja Sverige friskt humör...


Pia och Jag var ut i Nürnbergs vimmel och tittade på Sveriges match
på en storbilds skärm.
Det var kul, inte bara Svenskar och Greker var där, en massa andra nationaliteter också.
Kanske för att det serverades öl....

I varje fall var det kul att vara svensk. Grekerna fick ju skämmas över hur de spelade.
Näe, bra att fotbollsmördarna Grekland inte lyckades denna gången.

Ha det bra.
TobbeGästBloggare








Förarlös färd

Hej svejs,
Tobbe bloggar som gästbloggare.
Igår åkte vi ngt häftigt, Förarlöst tunnelbane tåg.
Man kunde till och med stå längst fram i tåget och titta ut medans man åkte.
Det var en underlig känsla att se tunneln rusa fram.
Konstigt nog så var vagnarna längre bak i princip tomma och i första vagnen
stog folk upp långt fram medans det var fullt med lediga stolar längre bak i vagnen.



det vore ngt för Stockholms tunnelbana.

En annan bra sak med Nürnbergs tunnelbana är att det finns inga spärrar.
Man bara kliver in på perrongen, självklart kostar det pengar att åka tunnelbana men biljetter löser man i automater och priset är inte alls så dyrt. Ca 17 kronor för enkel resa, ett dags kort kostar ca 36 kronor
Priserna inkluderar, tunnelbana, spårvagn och buss.

Kan säga att jag har bara positivt intryck från Nürnberg.
Snart är min vistelse här över för den här gången.

Ha det bra allihopa
TobbeGästBloggare 

Veckans steg


Nu kan jag äntligen stoppa in veckans steg.
Tobbe har ju haft med sig lap-topen till jobbet
så jag har förstås inte kunnat koppla upp mig under dagen.
Men nu så.......
.......håll i er för här kommer mitt rekord!!!!!!!!!!
Toppa det här om ni kan.........hehehe.........

Måndag 2/6:

7121 steg

Tisdag 3/6:

3393 steg (uselt pga migrän)

Onsdag 4/6:

14662 steg

Torsdag 5/6:

24234 steg

Fredag 6/6:

24153 steg

Loerdag 7/6:

14509 steg

Soendag 8/6:

16120 steg

Sammanlagt:

104192 steg !!!!!!!!!!!!!!!!

Genomsnitt per dag:

14884 steg !!!!!!!


Det var nästan lite bra gjort va?
Men nu är jag totalt slut i kroppen oxå.
Nürnberg har tagit kål på mig...hehehe...

Hur har din vecka varit????

Nu ska vi ut och äta på någon trevlig restaurang.

Ciao / Vindruvan




Grattis


Idag är det en ny födelsedag att fira.........





Önskar vi till

MARTIN

som fyller år idag ;-)


Hoppas du får en rolig födelsedag !
Ät inte för mycket tårta så du får ont i magen :)

Grattis hälsningarna
kommer från
inga mindre än...........

Pia, Tobbe & Cattis



Stor och Liten Isbjörn


Nu är vi hemma igen.......
Hemma o hemma, jag menar förstaas att vi
är tillbaka paa hotellet.
Det blev maanga steg idag ocksaa saa nu är vi trötta!

Tänkte att ni först skulle faa ta del av en färsk
videofilm av lilla Flocke - Nürnbergs gosedjur nr:1
och ett par bilder.




........och här ett par bilder paa FLOCKE.








.......och här är Flocke's mamma








Inte bara här Nürberg finns det isbjönar högt som laagt
utan även här paa bloggen har de landat.
Kan ju inte laata bli, för de är ju för sköna att staa och titta paa.
Kul att faa uppleva en av kändisbjörnarna live här i Tyskland
Den förra hette ju Knut men nu är det Flocke som är paa 
tapeten och det kan jag föstaa fö hon är verkligen härlig och
väldigt söt och lekfull ;-)


Nu är det fotboll som gäller.
.....och det sker i liggande ställning för vaara fötter värker.

Ha de !

Kramisar
Pia & Tobbe





Flocke - Nürnbergs gosedjur nr:1


God morgon !

Idag ska vi till djurparken och träffa den här lilla sötnosen.
Flocke är 4 maanader gammal och det vimlar av isbjörnar
i varje butik här i Nürnberg, till och med paa bagerierna.









Nu är det frukostdags sen sticker vi till Flocke!

Bye Bye!

Pia & Tobbe

En dag på stan

Hej svejs allihopa,

idag började vi dagen med att besöka Nürnbergs borg som inte ligger
så långt från vårat hotell.
Vårat hotell ligger förresten innanför stads muren, i gamla stan,
se http://www.hotel-elch.com/



Borgen som började byggas redan på 1100-talet användes mest för möten.
Ca 320 stycken...... under 600-års tid, dvs 1 möte vartannat år. Inte direkt välbesökt med andra ord.



Inne på borgen såg vi denna sak  
    


Jaha tänker ni, vad är det för ngt med en trumpet ?

Nu är det inte vilken trumpet som helst skall ni veta. Den är ca 385 år gammal och var
vår käre konung, Gustav II Adolfs fält trumpet under 30-åriga kriget.

För alla som sov på historie lektionerna kan vi berätta att Gustav II Adolf var nere runt Nürnberg och försvarade protestanterna mot katolikerna. nu gick det inte som han tänkt sig och 1632 fick han ge sig efter ett blodigt slag utanför Nürnberg. Närmare bestämt på höjden Alte Veste, där  det numera ligger en restaurang och Tobbe var och åt middag där förra veckan med sitt projekt.



Upp i tornet var vi ju tvungna att gå.
Det var 96 st trappsteg att trampa uppför och Tobbe slickade bergsväggen när han gick både upp och ner, jag försökte fråga honom varför han hade ett sådant konstigt beteende, MEN det gick inte att få ur honom ett endaste vettigt ord........Sorry jag har ingen förklaring.......




Lite utsikt där uppifrån över hustaken.......

Efter detta historiska besök så begav vi oss till Italien, eller en Italiensk restaurang som ligger mitt i stan vid vattnet.
Jag kan ju nämna att vi åt vid två-tiden och vi är fortfarande mätta.
Se på bilden så kan ni förstå varför.
Pizzan var gudomligt god,



Här står Tobbe på Tysklands första hängbro.



Nu ligger vi och vilar våra stackars fötter för i morgon skall vi till Nürnbergs djurpark och titta på Flocke.

Hoppas ni haft en bra dag ni också ;-)

Kramisar från
Pia & Tobbe

Hipp Hipp Hurra



Sa jag inte att det haglar födelsedagar plötsligt ???

Här står nästa firare på tur och det är ingen mindre än...............






........Taaadaaaaaa..........

.............Jens som fyller år idag !

Hur ser ditt firande ut ?
Ska du och Marianne fira tillsammans som ni brukar göra ?
Vilket det än blir så hoppas vi att du får en trevlig födelsedag ;-)







GRATTIS Jens

önskar

Pia, Tobbe & Cattis




Namnsdag


Vi börjar dagen med att skicka lite hälsningar till
namnsdagsbarnet........
Den här blomman plockade jag till dig igår Robin.....hehehe......




GRATTIS Robin !!!!

Du har namnsdag idag ;-)

Kramar från

Pia, Tobbe & Cattis






Nationaldagsfirande i Nürnberg

Hej hopp alla i Sverige och resten av världen.
Nu är det Sveriges nationaldag och det har vi firat med ......., ja vad är Sveriges nationaldryck ?
Just det, KAFFE.
Vad är bättre i värmen än en läskande Dulce de Leche Frappuccino, på ...

Pia ser ut att njuta av sin kaffe



Annars har vi mest njutit av solen och den vackra staden. Till och med jag kunde gå tidigt idag.












Och vad är väl inte en mer passande avslutning på dagen än en kall en !





Vad har ni gjort idag ?

Ha en bra fortsättning på Natinaldagen
önskar vi i Nürnberg
Tobbe o Pia

6 Juni


Ha det så bra på



önskar vi i Nürnberg :-)



Vart var det vi åkte egentligen ???

Ja, det kan man undra.
Här står Pia utanför vårt hotell. Och eftersom vi är svenskar så är väl hotell namnet ganska bra, eller vad tycker ni ? Hotell Elch.
Vi trodde att tåget gick till Nürnberg men det gjorde det tydligen inte.




Tåget hade visst gått åt rakt motsatta hållet och vi hamnade i Stockholm.
Men jag tror inte att de har korsvirkeshus i Stockholm så vi är nog i Nürnberg i alla fall.





Pia kommer i allafall att sätta rekord i antal steg denna veckan, det är jag säker på.
Speciellt när hon hamnar på fel gator (red light distrikt) och blir helt rådvill och går åt fel håll.
Då rusar siffrorna på stegmätaren iväg vill jag lova.

Allt är bra här nere
Torbjörn,
Gästbloggare numero 1

Tobbe i Würsten-land

Tänk att Tobbe måste åka till Nürnberg för att få sig ett par riktiga Würschtar, för de kan man inte få i Würselen.

Riktigt goa var de också, de vi har haft med oss hem till Sverige kommer inte ens i närheten av dessa korvars smak. Weinsauerkraut till var perfekt, inte alls så surt som man kunde tänka sig.
Och så lägger man allt i en brötchen så blir det bra. Sköljer man dessutom ner det hela med en god Weizen så vet man att man är i Bayern.

Tobbe funderar nästan på att emigrera till Bayern. Här är det livet på en pinne.

Bara en sak, varför fick Tobbe sina korvar på en hjärtformad tallrik medans jag fick mina på en rund ?????
Jag tror servitrisen flörtade lite med min man......hmmm.....




Allt är bra med oss.
Pia och Tobbe



Happy B-Day Gittan


Nu vet jag att jag är lite tidig att lägga upp den här hälsningen på
bloggen, men det kan inte hjälpas, jag landar i sängen nu och
i morr´n e´jag inte hemma.


Födelsedagarna duggar tätt just nu.
Den här dagen är det Gittans tur att få bli firad.
Som ni alla kanske märker så var det ett bra tag sedan som jag
tillverkade ett handgjort födelsedagskort och skickade det på posten
till er. Om jag skulle göra det + att plita ihop de här grattis hälsningarna
på datorn.....jaaa då finge jag inte göra annat än sitta och pyssla.
Vem skulle då ta hand om hemmet under tiden?????
Ibland kanske lusten överraskar mig oxå med att jag faktiskt gör dubbelt upp,
men förvänta er inte det är ni snälla, för det tar en snabla tid att fixa dessa
bilder i datorn som ni säkert förstår.
Ville bara få det sagt eftersom jag själv går och dras med lite dåligt samvete
att det inte kommer födelsedagshälsningar via den gamla hederliga vägen.
Nog pratat om det.

Nu över till Gittans födelsedag.................









Här bjuder vi dig på din födelsedagstårta !
Hoppas den ska smaka ;-)
........hoppas även att du får en mysig dag !!!!







GRATTIS hälsningarna
kommer från

Pia, Tobbe & Cattis


En gentleman är han


På tal om rosor......
Vill bara att ni ska veta att min man vet hur man gör
för att uppvakta sin kvinna med enkla medel.





........Husfriden är räddad........
Grannfruarna däremot verkar lite plutta som inga
rosor får.......kolla här bara.....hehehe......






I morgon bär det av till Nürnberg igen........
.......och hör på det här då.......
jag ska mé den här gången.
Lite minisemester i Bayern kan aldrig bli fel.

Hoppas att jag ändock kan komma in här ibland,
men det är ju inte säkert att möjligheten finns, men då vet ni varför.

Ha det bra så länge!

Vi hörs!!!

Kramisar / Vindruvan



Jag längtar....



image1381


              



Cattis som liten knodd.
Visst e´ hon söööööööööt !!!!!

Snart får jag hålla henne i mina armar.
Jag lääääääängtar !!!!!!

Det är BARA 24 dagar kvar!!!!!!

Jag älskar dig såååå !!!!!!







Pussar & Kramar

Mamma




Rosor i trädgården


Så här ser våra "Törnrosa rosor" ut i vår trädgård
på framsidan av huset.

Denna har jag tagit in inomhus och satt i en vas.









Jäpp så är det.........

........MEN när vi äntligen ska gestalta vår trädgård från
vårt eget huvud så kan jag lova redan nu att så mycket
rosor som vi nu har i trädgården både på fram och baksidan
det kommer vi INTE ha när vi fixar till den efter vårat tycke och smak.
Visst kan jag hålla med om att det är vackert, MEN det är ett evigt
pysslande med dessa växter och kostsamt med all dess bekämpning
av ohyra som ständigt dyker upp.
Näääää, fram för bättre växter i trädgården!!!
Har du någor genialt tips så dela gärna med dig!

Vi kan behöva all hjälp vi kan få vad trädgård beträffar.....hehehe.....
vi är ju inga trädgårdsmästare precis.

Kramisar / Vindruvan






Veckans steg


Här kommer mina steg från veckan som förflöt.......






Måndag 26/5:

13535 steg

Tisdag 27/5:

12052 steg

Onsdag 28/5:

15422 steg

Torsdag 29/5:

11973 steg

Fredag 30/5:

6685 steg

Lördag 31/5:

9236 steg

Söndag 1/6:

6638 steg

Sammanlagt:

75541 steg

Genomsnitt per dag:

10791 steg


Bra jobbat Druvan, det gick ju den här veckan oxå ;-)

Hur har det gått för dig???

Vad gör du idag?

Egentligen har jag massor att göra idag
och ingenting kommer säkert bli gjort
för det är nu jag åker karusell gratis
och det är svårt att hoppa av i farten.
Måste nog gå ut och skingra mina tankar lite
de som just nu snurrar i en ganska hög hastighet.
Vi ses!!!!






Kram / Vindruvan



Söndagsdrinken


Ni kanske sitter & undrar över var Druvan´s söndagsdrink
håller hus ?!?!?

Jamen hörrni..........
Inte behöver ni vänta så länge inte.........
Neeeej då, här är den..............







...........mmmmmmm............snablar va´gott det var !!!!
Läskande i sommarvärmen vill jag lova !






Vad gör ni en dag som den här när
solen formligen nästan spränger sina gränser?


Ha dé gött !!!!

Kramisar / Vindruvan



Den var det drag i......hehe.....






Olle var hemma på permis från lumpen.
Han hade tagit med sig en stor handgranat, som han visade sin pappa.
-Men för i h-e, säger pappan, passa dig så att det inte händer en olycka.
Släng den på utedasset, som i alla fall ska rivas.
Sagt och gjort, handgranaten kastas på utedasset som flög i luften med dunder och brak.
När flisor och krutrök lagt sig, stod farfar mitt i spillrorna efter det forna utedasset,
med byxorna nere och säger förvånat:
- Vilken tur att jag inte la av den där i köket.









........ja det var väl en himla tur :)





Ciao / Vindruvan



RSS 2.0