♥♥♥ KÄRLEK ♥♥♥






Du ger mig styrka i svåra stunder
Du ger mig kraft att resa mig om igen
Du ger mig trygghet, glädje och omtanke
Du ger mig din kärlek
Du Tobbe.....Du är helt enkelt en underbar man
på alla vis och JAG ÄLSKAR DIG  





Vilse...







Abitur i sikte....


Här kommer dagens bilder....

Cattis sitter och njuter i solens strålar.....




.....jaaaa, eller också inte.....





...det är väl mer som så att hon försöker göra det bästa av
situationen....hon skriver fysik imorgon och då är det ju skönt
att kunna tanka solenergi samtidigt som hon pluggar för fullt.

Du är helt enkelt jätteduktig Cattis !!!!
Jag tror inte att det är många som skulle ha orkat med att
ta sig igenom det tyska skolsystemet så bra som du faktiskt
gör det gumman.
RESPEKT !!!!!!

Passar på att önska dig lycka till i morgon...puss på dig min skatt !!!


Ännu en firare.....




...till Jens i å-berga som fyller år idag

Hoppas att din dag blir fylld med allt vad du önskar dig !!!!


Grattiskramarna kommer från

Pia Tobbe & Cattis



Nästa firare på tur....


Jamen då var det dags igen då......

Nästa födelsedag står näst på tur och det är
Stephan som är den lycklige idag

Fyll lungorna med MYCKET luft, Stephan, för nu är det
dags att blåsa ut ljusen på tårtan......





GRATTIS Stephan
önskar
Pia, Tobbe & Cattis





Nyckelpiga = Marienkäfer


Igår låg jag bokstavligen i min trädgårdsrabatt
och tog den här bilden.

Känns som sommar, eller hur ???
Jamen det ÄR ju sommar !!!!!



Hos oss är det mesta grönt nu.
Till och med att knopparna på våran rhododendron 
spricker ut just nu.

Jag vet att jag inte är någon hejare på att blogga för tillfället,
men lusten finns inte alltid och så är det väl med allting.
Hoppas ni förlåter mig för det !!!

Här kom det iaf ett litet livstecken.

 


Tiden går i ett rasande tempo.....


.....jaaa det är knappt att man hinner med...eller vad
tycker du Tobbe ??? Hänger du med i tempot ???

Oavsett om du hänger med eller inte så är det värt att
fira i allafall.....TOBBE DU FYLLER JU 45 IDAG




Hoppas du har hunnit installera brandvarnaren
innan du ger dig på att släcka alla ljusen på tårtan...
...för med den rökutvecklingen vet man aldrig hur det slutar.








Grattis Tobbe
Puss & Kram 

Pia & Cattis


Ta vara på livet

              
           
    
   Ta inte livet för givet
   utan ta vara på livet istället 
   då man aldrig vet vad som kommer hända
   det kan ledsamt nog vara alldeles för kort.
  
   Mina tankar finns hos familjen, anhöriga, vänner och alla elever och
   lärare som sitter i en minnesgudstjänst i Cattis skola nu på morgonen.
  
   En förskräcklig bilolycka släckte ljuset i hans levande ögon.
   Han var 19 år, levnadsglad och hade hela livet framför sig.
   Han skulle befinna sig mitt i ABI stressen tillsammans med sina kamrater just nu.
   Han skulle ha tagit Abitur tillsammans med Cattis nu till sommaren, MEN......
   ....ljuset släcktes alldeles för tidigt.
   Svårt att förstå, svårt att förstå att han inte är i skolan idag och skrattar runt
   med sina kompisar som han alltid annars har gjort.
   Det är hemskt, helt enkelt fruktansvärt !! 
   
   Livet är inte förutsägbart så var rädd om dig och de som betyder något för dig
   i din närhet.

                                                           



Trotsar kylan...


Just nu är det tamejtusingen inget skönt väder hos oss.
Dock inget regn eller så, men värmen är som bortblåst.
Tobbe trotsade ändå kylan både igår och idag med att jobba
med......





....jaaa just det, muren på baksidan av vår tomt.
Nu finns det förhoppningar om att den faktiskt kan se
lite snygg och respektabel ut om ett par dar eller så.
Vi har retat oss på den under ganska lång tid nu så
äntligen är det på G.

Helgen har varit väldigt blandad.

Var rädda om varandra !!
Livet är skört !!!


Här varé klippt....


Gräset klipptes på vår tomt idag....
...klipper en så klipper alla....
smittar som tusan den där 'sjukan'





....och jag menar att gräset klipptes och inte Tobbes
hår om det nu var någon som trodde det...




Har ni kommit så långt ännu ???
Antagligen inte....
I det här fallet är det toppen att bo mera söderut
i Europa.


Tjingeling



För det är ingen vanlig dag....


Jaaa jag veeet....jag är lite sent ute,
meeen jag håller mig fortfarande inom ramarna.
Det är ju din födelsedag idag Mari och det ska jag
minsann sprida ut i hela cyberrymden. Du är värd ALL uppmärksamhet !
...önska henne GRATTIS vetja....hon är den bästa vän man kan tänka sig !
GRATTIS Mari =)
Hoppas att du har en mysig födelsedag !!!









Födelsedagskramarna kommer från
Pia Tobbe & Cattis förstås ♥


RSS 2.0