I´m soooo Happy.....


Jag.........                                                           








.........fick en jättefiiiin present av min man i morse      










I Love you helt enkelt......



/ Druvan





Scrapping is FUN.....







Tjing / Druvan

På min högra axel.....


Jag vet inte vilken sate som sitter på min högra axel 
och viskar i örat varje morgon...."- ut i Wurmtal med dig !!"

I morse var jag därute igen och gjorde min runda......i regnet !!!!
Jamen e´ jag galen eller ?????
Det var walking med en del kraft men dock ej powerwalking,
det kändes inte som att orken fanns till det, MEN jag gjorde
ändå rundan på 45 minuter och det tycker jag var bra    

Därefter när jag landade här hemma så var jag uppvärmd i kroppen
så jag passade på att köra 15 minuter på WiiFit Balanceboarden också.
Lite Yoga övningar fick det bli, härligt !!

Just nu känner jag mig lite kraschad så jag måste ta det lite
lugnt ett tag för att samla in ny kraft i kroppen.


Har ni i Sverige lagt beslag på all sol och värme nu..????

Förresten.......och vem lägger upp bilder från kalaset
igår på Facebook ??
För det fotades väl..??????
Är ju nyfiken juuuuh !!!

Kramis / Druvan



Ännu en födelsedag......


Finns det bara födelsedagar att fira i almanackan..??
Jaaaa man kan ju undra lite smått, för här kommer
minsann en till............hihihi...........




Jens i Å-berga har lyckan att fylla 15 idag......
....hjäääälp vad tiden försvinner fort !!


Hur ser din dag ut, Jens, smarrig tårta med presentöppning
på eftermiddan..??
För jag misstänker att det är skolan som gäller just nu.


Hoppas att du blir firad riktigt ordentligt     





....Önskar vi till dig
här ifrån Tyskland
(Självklart har du också fått ett födelsedagskort
och det finns att fånga upp på mailen)

Födelsedagskramar från Tyskarna





Stephan 50 år...!!!!!



Så har det hänt igen.....
En till i famljen har blivit vuxen   
Ett STORT GRATTIS till dagens födelsedags"barn" från Tyskarna





Han leve.......
Hipp hipp
   Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaaa.....





Ledsen att vi inte kan vara med på plats i "Sumpan"
men vi är med dig i tankarna förstås och
hoppas att du får en minnesrik dag !!!

Skål & GRATTIS

 





Cattis e´hemma igen....tjooohooo....


Cattis kom hem igår kväll kl.23.30 efter en händelserik och
tuff vecka med YFU i närheten av Hamburg.
Som mest sov hon ca 4 timmar en natt.
Det blev inte mycket sömn på grund av att ledarna använde
natt-timmarna till att planera vad som skulle hända dagen efter
med YFU-ungdomarna.
Uj uj uj......hon har mååånga timmar att ta igen i sängen.
Hon ligger förstås fortfarande och nannar kudden.




Hoppas verkligen att hon använder sin söndag på ett lugnt
och stillsamt sätt....måste ju samla nya krafter till skolarbetet
som stundar i morgon och igen........
.......Tufft med luft !!!!


Är allt bra med er alla ???
Ni ligger väl mest i solen och gottar er förstår jag...fniss!!

Kramis / Druvan



Schumi´s kartbana


Fortsättning följer från vårat trevliga påskbesök......

Bilarna var nu fyllda med choklad o kex,
en bra förutsättning för att kunna ladda upp energin i kroppen
Kan ju behövas den här dagen förstås.

Eftersom familjen HBRS är mycket bilintresserade så var
det ju klockrent att fara till Kerpen den här eftermiddagen.

Mitt emellan Aachen och Köln så ligger det en liten stad eller by
som heter Kerpen och där växte Schumi-bröderna upp,
(jag vet faktiskt inte hur stor den är, för den som har intresse att
kolla upp det så står ju alltid Goggle till tjänst, tala gärna om ifall du
hittar någon kul information)

Vi var dock inte inne i själva stan utan hamnade endast utefter motorvägen
för där fanns det intressanta objektet för dagen........
Michael Schumachers kartbana........

Ja jaaaa jag vet....
vi har varit här förut ett X antal gånger, kan tyckas tjatigt
att jag berättar det stup i kvarten för er, men det är faktiskt så
att för vårat besök är det första gången och de uppskattar
att få sniffa närmare på Schumis bilintresse.





.......så det var alltså hit näsan styrde.







Jäpp......
Här är det i allafall 2 stycken fartsugna grabbar
som ger    
Svårt att se vem som e´ vem ??
ok...jag visar.....
Robin överst och Simon underst.








MEN......Var är brorsan..???




.....Ahaaaa.....
......redan i mål !!!!
Du kände dig som Schumi va´?
Gasen i botten menar jag....hehehe....

Här står han och funderar om det är värt att sätta fötterna
i simulatorn eller inte.......känner lite på däcken och drömmer....



Hoppas att ni tyckte det var kul....
...eller förresten det vet jag redan att ni tyckte.
Jag tyckte att det var roligt trots att jag inte körde själv,
det är lika underhållande att titta på och agera fotograf.

Visserligen var bilen fortfarande fylld med choklad och annat
skräp för magen, men det var inte det som behövdes nu....
....näeeee....riktig mat skrek vi allihopa efter !!
Gasen i botten alltså för att komma hem till köket.

Vad som bjöds..??
Det kan jag berätta nästa gång för då kanske det blir ett
litet recept publicerat dessutom...bra va´??


Nu tänker jag fixa en god kopp
och sätta mig i


Bye Bye / Druvan


Powerwalking.....


Svettig..??
Yes sir


Vem hade trott att jag skulle ner till Wurmtal nu på
morgonen ?? Näe, just det INGEN !!
Inte ens jag själv trodde det när jag slog upp ögonen
och kände efter om jag levde.....hihihi.....
För det var faktiskt mycket muskler som talade om
att de finns i min kropp i morse, men efter lite yoghurt,
kaffe och morgonTV så insåg jag att jag visst skulle
orka ut i det vackra vädret.
Sagt och gjort.......

Nu är jag stolt minsann....
har nu gjort min runda i väldigt snabbt tempo,
hann ändå njuta av fågelsången och solen
så nu känner jag mig pigg till humöret, svettig och
härligt trött i kroppen.

Nu ska jag bara orka in i duschen också så kanske
jag möjligtvis kan dofta lite gott dessutom.

Antar att ni har vackert väder också....
....jag har ju hängt med på väderleksrapporten.
Vad ska du göra  idag ???

Tack alla som kommenterade förra inlägget,
det är roligt för mig att höra vad som händer i era stugor också.


Kram / Druvan






Ensam hemma....


Tobbe jobbar typ här någonstans (kolla pilen) idag och i morr´n.





Jäpp, då var det dags att börja vänja sig så smått igen
med att han kommer fara som en jojo fram o tillbaka
till Nürnberg som ligger i tyska Bayern.
Egentligen hade det passat bra att hänga med dit
den här veckan, men när det bara blev över natten så
fanns det lixom ingen mening med det.

Just nu känns det ju ok eftersom han kommer tillbaka
i morr´n igen, men det kommer kanske bli längre
perioder längre fram och det är ju jobbigt förstås.
Men men, vi är inte där än......allt kan förändra sig som ni vet.


Här kommer lite bilder som vi tog i Nürnberg förra året....













Misstänker att du snart sitter med en goooood öl i handen....eller ??


Nääääääe ni nu ska jag hoppa upp på Wii Fit Balance board och
köra ett svettigt träningspass....bra för fett förbränningen sägs det....fniss!


Har det hänt något under solen idag ??
Det är fritt fram och kackla av sig...det vet ni väl ??
Tobbe du kanske kan göra ett gästinlägg....det ÄR ju så jättekul !!

Jag har iallafall inte tid mer nu...





Tjing på er /
Druvan

Livets dryck....


Vatten e´ livets dryck !!




Jag måste skärpa mig och hitta tillbaka till
mitt vattendrickande....Har tappat mitt focus
jag erkänner, men det är inte värre än att jag
plockar upp det igen, eller hur ?
Hur svårt kan det vá ??

Är du duktig på att få i dig dina liter med vatten
varje dag ??
Vilken är riktlinjen egentligen ??
Jag hör och läser så många olika uppgifter om vad som är
rätt mängd att få i sig under en dag, men vilken mängd
borde jag / vi rätta oss efter ??
Någon som vet ??





Undrar bara lite så här på en torsdagsförmiddag........

Ha en bra dag !!

Kramis / Druvan



Dålig fotograf...


Jag leeeeeetar efter foton !!
Sååå mycket foton och det finns ändå inte många foton att använda....
Sämsta fotografen nånsin.

Är jag på bra humör..???
Ser det så ut....eller ???




Jag sk___ter i det här nu.......

Ett tips:
Reta aldrig en Druva när ansiktsuttrycket ser ut så här.....

/ Druvan



Vill oxå kunna leva normalt..!!


Träningskläderna var redan framtagna....
Hade tänkt power-walka idag oxå nu på morgonen......
MEN kroppen skrek NEEEEJ i morse.
Kanske berodde det på att jag förutom min power-walk igår
promenerade hem från stan i det vackra vädret på eftermiddagen.
ca 6 km på morgonen + ytterligare ca 6 km som jag promenixade
för att ta mig hem därifrån....jamen hur dum får man vá ??
Jag vet ju egentligen att det inte funkar att leva normalt när
man har en skadad rygg, MEN det är oerhört svårt att acceptera   
Jäpp....min egen dumhet.....så idag får jag alltså lida......SHIT !!


Hoppas allt e´ bra med er därute i cyberrymden
och att ni tänker lite längre än vad era näsor räcker i allafall.....
Min räckte inte alls särskilt långt denna gång 


Tjing tjingalong / Druvan




Tisdag morgon - powerwalk....


Jag startade min powerwalk kl.8.05 i morse.
Det bästa var att jag hängde på Tobbe i bilen ner till
Wurmtal för då kunde jag starta med högt energiintag
direkt på min runda. I vanliga fall måste jag ju promenera
ner dit och då är jag ju nästan trött när det är dags att
ta tag rundan. Men idag kände jag mig pigg med en sprudlande
energi att förverka......hääääärligt !!
Gjorde rundan på 45 minuter i snabbt tempo.
Svettloppa var jag även idag när jag kom hem.
Har duschat.....skööönt


Känner mig jättenöjd och pigg.
Det var underbart väder idag också.
Dessa bilder tog jag dock igår, men det var lika fint idag.









Dagens ord:

Ser du en mening i det du gör
kommer du också att känna dig motiverad.



Ha en bra dag !!



/ Druvan



Cattis e´ inte hemma....


Jamen, då var det dags igen.....
Cattis e´ ute i det tyska landet och ser sig om.....
......åtminstonde ser hon olika tågstationer i landet  

Hon for iväg redan i lördags morse och kommer tillbaka
en vecka senare, nu på lördag för att vara exakt.

Det är förberedningsveckan för de nya YFU ungdomarna
som ska bege sig ut i världen......

 

....nu till sommaren som går av stapeln i Lauenburg just nu.
Cattis medverkar som ledare den här gången....spännande !!
Jag pratade med henne idag och hon lät glad MEN TRÖTT...
....det är inte många timmars sömn som de får, men de
har roligt och det är väl det viktigaste....sova kan man göra
när man blir gammal, eller hur ni ??




Lauenburg/Elbe är en liten stad som ligger vid floden Elbe.
Den ligger ungefär 40 km sydöstlig riktning från Hamburg och är
den sydligaste staden i delstaten Schleswig-Holstein.
De har lika fint väder nu som den här lånade bilden visar.


(Bilden är lånad från Wikipedia)


Det är väldigt tomt när inte du är hemma Cattis....
Saknar dig ju      





Hoppas du kommer att ha en fortsatt rolig vecka
tillsammans med alla nya och gamla bekantskaper.

Kramis / Druvan



Svett loppa......



Jag luktar svett.....urk !!
Har varit i Wurmtal och utövat power-walking stundtals.



Känner mig pigg och framförallt duktig !!
Nu ska jag duscha........



Ha en skön dag !!

Solen skiner ju så njuuuuuut !!

Kramis / Druvan



Grill-time.....


När Tobbe fyllde år här i veckan så fick han
bland annat grillspett till grillen av sina tjejer.......



........de håller han som bäst på att testar just nu  
Det här ligger på grillen + smarrig potatis som jag glömde att fota.












Visst ser det gott ut..??
.....e` ni sugna så välkomna vetja......

Nu ska vi äta snart så ni får lov att skynda er....


Kramis / Druvan



Gårdagens 3 rätters.....

Halloj allihopa 

Som ni vet så har jag en förkärlek till att ta vara på lyckade recept
som jag snubblar över och jag vet att jag inte är ensam
om att tycka det är både kul och spännande att utföra
dem själv i köket sedan.
Därför tänkte jag att jag även idag kan dela med mig av
lite bra recept till er. Kanske är det något som passar
era smaklökar i gommen..??


Det här var vad som bjöds igår när Tobbe fyllde år:

Förrätt: Druvans räkcocktail
Varmrätt: Krämig fläskfilégryta med dijon och soltorkad tomat
Efterrätt: Druvans glasskreation




Druvans Räkcocktail

Går utmärkt att förbereda.
Tomaterna blir godare ju längre de ligger i marinaden.

Ingredienser till 4 port:

500 g räkor med skal
250 g cocktailtomater
3 msk olivolja
2 msk vinäger
1 msk slätbladig persilja, hackad
2 msk purjolök, fint strimlad
1 krm salt
0,5 krm svartpeppar

Dressing:

0,5 dl majonnäs
0,5 dl créme fraiche
1 msk pepparrot, nyriven
1 krm salt
2 msk vatten
blandad sallad

Garnering:

0,25 st purjolök. strimlad



Gör så här:


1. Skala räkorna och ställ dem kallt.
Gör ett litet kryss i skalet på alla körsbärstomaterna, skålla dem i kokande vatten ca 5 sek.
Ta upp dem, kyl av i kallt vatten och dra av skalet.
2. Blanda i en skål olivolja, vinäger, persilja, purjolök, salt och peppar.
Lägg i tomaterna, marinera dem ca 30 min, gärna längre.
3. Blanda samman dressingen, smaka av med pepparrot.
Tillsätt vatten matskedsvis tills den får en något tunnare konsistens.
Lägg salladsblad i botten på ett cocktailglas; fördela räkor, tomater och dressing över.
Garnera med några strimlor purjolök.










Krämig fläskfilégryta med dijon och soltorkad tomat

4 port

1 fläskfilé (ca 500 g)
1 msk smör
1 tk salt
2 krm svartpeppar
2 dl sky från pannan
2 dl lätt crème fraiche
2 msk kinesisk soja
2 msk dijonsenap
4 inlagda soltorkade tomater

Till servering:

kokt basmatiris
grönsallad

1. Skiva köttet tunt. Bryn det i smör, salta och peppra
och lägg över i en traktörpanna.
2. Skölj ur stekpannan med vatten och häll det över köttet.
Koka upp och tillsätt crème fraiche, soja och dijonsenapen.
Låt sjuda några minuter.
3. Skär tomaterna smått och lägg ner i såsen, koka upp grytan.
Servera med kokt ris och sallad.









Druvans goda glasskreation

Innehåller:

Vaniljglass
Kolaglass
Maränger
Banan, skivade
Jordgubbar, skivade
Lindt mjölkchoklad, flisad





Ni får väl fråga de som var närvarande om det smakade....


Hoppas att jag har kunnat inspirerat er lite i allafall 



Det var allt för nu......
Ses när jag får tid nästa gång.....
Ha en bra dag !!

Kramis / Druvan


Grattis älskling !!!!


Jag hinner inte mer än pausa en kort liten stund
vad tillverkningen av Grattiskorten gäller förräns
det är time igen att fixa och trixa ihop ett nytt.

Den här gången är det inte vem som helst som fyller
år minsann......näeeee det är faktiskt min andra hälft
som har äran att bli hyllad idag...skojigt !!!


Skål & GRATTIS Tobbe !!!
Det är din tur att fylla år idag 








Hur mååånga åren har hunnit blivit, det talar vi inte
så högt om, eller hur du Tobbe..??
Vi kan ju konstatera att tiden går fort
när man har kul i allafall...fniss !!

GRATTIS än en gång    
önskar dina tjejer !!!!!!


Till frukost på sängen blev det bland annat dessa jättegoda
müsliscones och jag tänkte passa på att dela med mig
av receptet till er om ni har lust att baka dem en dag......




8 Bitar

Müsliscones

• 8 dl Rågsikt
• 2 dl Müsli

• 1/4 dl Bakpulver

• 1 tsk Salt

• 2 tsk Socker

• 100g kallt Smör

• 4 dl Mjölk


Gör så här:

1.
Blanda alla torra ingredienser väl med varandra i en bunke.
2. Skär smöret i mindre bitar, nyp ihop det med den torra blandningen.
3. Rör ner mjölken och knåda snabbt tills degen är slät.
4. Dela degen i 8 lika stora bitar.
5. Grädda sconesen i mitten av ugnen i 250°c, ca 12 min.





Ha en bra dag allihopa och framförallt önskar
vi födelsedagsfiraren en härlig dag....

Kramis / Druvan



Att leva efter....






Sugen på choklad....jaa ALLTID !!


Ibland önskar jag att chokladtarmen inte fanns.....

På vissa av oss är den mer utvecklad än på andra,
som tur är så slipper jag känna mig särskilt unik
i det här goda sällskapet som jag befinner mig i
i allafall.....de flesta i sällskapet verkade ha en förkärlek
till choklad....åtminstonde till farbror Lindt´s choklad.

En dag for vi alltså iväg till fabriksförsäljningen av Lindt´s
choklad här i Aachen.
Kan ju tala om att vi var INTE ensamma därinne så här
precis innan påsk





Nog lyckades vi fylla en varsin låda (per familj)
med godsaker minsann   




Den här gången kom jag ihåg att det inte var tillåtet att fota
inne i butiken så "mammarazzi" fick snällt vänta med fotandet
till utanför kassorna.

På tal om utanför kassorna.......
Hann vi ut ens en gång..??
Näeee ni, jag vet inte om vi hann ut ens innan "ångvältarna"
grävde runt i dessa kartonger innehållande choklad......
......hehehe.....vicken påse ska vi öppna först..??
Kom den frågan på tal ens..??
ÖPPNA ALLT och testsmaka vetja !!!!
Jaa, det var faktiskt så att Cattis fick bege sig in i affären igen
på min begäran eftersom jag hittade en "chokladpralin" som
jag gillade jättemycket och som jag ville köpa med hem.
Typiskt mig alltså  !



Meeen det var fler med mig som njöööööt av stundens
allvar med en och annan pralin i munnen.....





....jaaa eller hur Gittan....fniss !!



Som om det här besöket inte vore nog.....
.....det fanns även en fabriksförsäljningslokal med kex
alldeles intill chokladfabriken....oj oj oj......var förstås tvungna
att titta in där oxå...hihihi....
Köpte lite kex därinne och även en liten påskpresent till Joel,
hittade en långtradare som kan leverera dessa kex,



så den kan han ju tuffa runt med där hemma och låtsas
att han färdas på autobahn med kexleveranser.


Glada var vi att lunchen var räddad, med bilarna packade med
choklad och kex begav vi oss iväg till nya mål.......

Vart..???
Nyfikna ????

Fortsättning följer när jag får tid att redigera i bilderna.........
....tålamod ber jag om, för nu kanske det tar ett tag tills jag
har tid att sitta och pilla vid datorn igen.

Tjingeling / Druvan



Ekorr´n satt i granen


Jag e´så lycklig......jag e´så lycklig.......

Jaaaa ni, är det någon som kan trolla fram ett brett leende på mina
läppar så är det min systerson Joel  

Här ska ni få se vad jag menar.....





Jamen e´ han inte supergullig..???
TACK snälla !!
YOU MADE MY DAY !!


För mig är det en jätteskön känsla att kunna sitta här
så många mil bort från Sverige och ändå kunna ta del av
levande bilder från er......härligt !!
.....när kommer nästa YouTube klipp..hihihi?? 

TACK än en gång det värmer i mitt hjärta !!

Goá Kramisar från Moster Pia





Spikmatta


Cattis for iväg med tåget tillsammans med Marcel till Ahlen 
tidigt i morse för att se Alemannia Aachen spela match

 

De vann med 0-2...Alemannia alltså....tjoooohooo !!
Tobbe var och hämtade dem vid tåget för en stund sedan.


Vi ägnade oss åt våra kroppar idag istället, Tobbe & jag...fniss!!
Nu snurrar hjärnkontoret på er förstår jag...hihihi...
Vi har varit på Spa.....så sköööönt så sköööönt !!
http://www.carolus-thermen.de/


På tal om spa........
Det fick mig då att börja fundera hur det gick med din spikmatta
sen, Marianne, har du provat den..??
Brorsan skulle hem och börja snickra på en till Gittan tills hon
fyller år, för hon önskar sig en i födelsedagspresent.....
Hur galna får man bli....tänker jag då..??
Ont har man ju ändå, utan spikmatta  !!!





Skriv gärna och berätta om spikmattan och dess funktion....e´ju lite nyfiken.


Kramis / Druvan


Påskafton i Tyskland...


Här kommer lite bilder från påskafton hos oss.....
Den bestod i god påskbuffé, kaffe + efterrätt, äggsökning,
slappa i solen, gräsklippning(Tobbe), turnering i bowling,
blogga, softa i soffan.....
......och nu är jag mer än trött, bör alltså sussa kudden






Vad kryper du runt på golvet och gör Cattis..??
Kollar du om jag har städat ordentligt..??


Ser du något spännande där Marcel..??


Marcel var först med att finna sitt ägg till slut......jag tror bestämt att
han har vanan inne, eftersom här i Tyskland göms det många målade
färdigkokta ägg till barnen som de ska leta upp.
Men de gör det inte på påskafton som vi gör utan imorgon.
Han har gjort det förr kan man säga....hehehe.....

Är det någon som känner till varför svenskarna firar på
påskafton, tyskarna firar långfredagen, påskdagen och
annandag påsk.



♥ Påskpuss ♥



För er som undrar.....
Jaaaaaa, Cattis är tillsammans med Marcel 
Han är hur trevlig som helst.....han har lyckats ta sig förbi Tobbe
utan att få ett endaste hagelskott i rumpan, det betyder att han är
klart godkänd....vicken tur.....fniss!!!

Gammal kärlek rostar aldrig !!!!


Tjing tjingeling / Druvan




Skaldjurscheesecake


På vårat påskbord stod den här härliga tårtan idag.
Tänkte att ni kanske vill ta del av receptet för den var
underbart god.....mmmm.....    





Skaldjurscheesecake

Det här en sorts cheesecake som passar perfekt att bjuda på en
buffé eller som förrätt.
Gör gärna cheesecaken dagen innan den ska serveras.



 

8 Bufféportioner
Ingredienser:

Botten:
75 g smör
200 g kavring

Fyllning:
500 g räkor med skal
100 g kräftstjärtar, avrunnen vikt
(jag använde mig av crab-sticks istället)
1 st liten rödlök
400 g philadelphiaost, rumsvarm
2 dl creme fraiche
2 msk riven pepparrot (jag använde bara 1 msk)
0,5 dl hackad dill
salt


Gör så här:

1.  Smält smöret och låt det svalna.
     Smula brödet i en matberedare. Tillsätt smöret och blanda
ihop med brödsmulorna.
2.  Häll över brödsmulorna i en form med löstagbar kant,
cirka 24 centimeter i diameter.
     Tryck ut smulorna med handen över bottnen
och en bit upp på kanten.
     Låt formen stå minst 1 timme i kylen.
3. Skala räkorna. Grovhacka räkor och kräftstjärtar.
Skala och hacka löken.
     Blanda ingredienserna till fyllningen och smaka av med salt.
4.  Bred fyllningen över bottnen.
     Täck över med platsfolie och låt tårtan stå i kylen minst 4 timmar.
5. Om löjrommen varit fryst låt den rinna av genom en sil
så blir den fastare i konsistensen.
    Garnera tårtan vid servering med löjrom (jag använde stenbitsrom),
några räkor, citron och dill.


Hoppas det smakar !


Vad har du/ni ätit idag på påskafton..??



Kram / Druvan


 


Glad Påsk.....













Hur firar du påsken..??

Påskkramar / Druvan





Tomt...


Här sitter jag och känner mig lite down......
Som ni vet så har vi haft besök här hos oss
i veckan, (det har gjort att jag inte haft tid att blogga något)
men i morse var de tvungna att starta sin bilfärd tillbaka till
Sverige igen och det känns ju riktigt ledsamt
för det har varit så skönt att ha brorsan och hans familj här
under ett par dagar. Lättsamt och framförallt ROLIGT !!

...♪ underbart är kort, alldeles för kort ♪...

Borde ha lagt upp lite bilder till er varteftersom.....
.....men jag har känt att jag inte ville ägna dyrbar tid vid datorn
så ni får kolla in lite bilder nu istället.



Den här skönheten sprang vi på första dan på deras vistelse
till hela familjens glädje.....biltokiga som de är....fniss !!
....cool va´ ??.....




Skulle sen kolla in om moppe butikerna här i Würselen
möjligen hade lite styling prylar till Simons moppe att erbjuda....
....men vad händer dååå ????
Joooo, det kvinnliga sinnet vaknar förstås genast till liv när vi råkade
komma förbi en väskaffär....måste självklart stanna och checka.....
Det var inte jättepopulärt i grabbarnas ögon så de fick helt enkelt
knalla iväg på egen hand för att kolla moppeprylar medans vi tjejer
kollade in väskutbudet lite närmare.


Våren har kommit ett steg längre här hos oss....



Det har kommit en Geisha till stan......
Vem på bilden..??
Jaaa, gissa själv !!!!!



Efter vår lilla promenad i centrummet så ägnade vi oss åt
diverse olika aktiviteter, Gittan till exempel tog fram sitt påskbroderi
som hon tänkte hinna klart med innan påskharen knackar på dörren.....






......lät lite tufft i mina öron förstås......att hinna innan påsk.....
men ingenting är omöjligt, eller hur du, Gittan ??



Om ni någon gång har suttit i en bil i ca 13-14 timmar i sträck
så vet ni vad det innebär, eller hur ??
Man behöver röra på sig     

Så vi tog vårat pick och pack och begav oss ut för att
promenixa lite i det vackra vädret.....

Wurmtal nästa.......



Vi såg en del hägringar......
vi var ju.......

TÖRSTIGA !!!!!







Tyskt öl.....det är mumma för näbben, eller vad tycker Robin ???




Väl hemma sen så åkte grillen på...
...och grillkungen lyckades med köttet även om han
sa att det var kolbitar som han hade på grillen....vicken luring lixom.



Brorsan gottar sig i brasse-stolen med en matlagningsöl 




På uteplatsen har vi fixat en hylla där vi kan odla våra
kökskryddor på....är den inte fiiiiin ??
För att inte tala om huskatten...fniss !!
Har man någon som är allergisk i familjen så får man nöja sig
med den stela varianten av husdjur 


Dags att äta..........



Kvällen avslutades sedan med en turnering i bowling.....kuuuul !!!
Det var inte jag som vann den kvällen, så mycket kan jag ju säga,
däremot kan jag ju berätta att jag lärde Marcel en hel del fula ord
på svenska (han är snabb att snappa upp vad man säger) vilket
jag inte hade en tanke på när orden snubblade ur munnen
på mig då bowlingklotet tog helt fel väg på banan  
Kanske någon som vet vem som vann den kvällen ???


Så fort tiden finns så kommer jag att redigera i flera bilder
för att sedan lägga upp dem på bloggen.....tålamod bara.


Hoppas eran resa hem går bra...för ni håller på och gnater
på vägen fortfarande, skriv gärna en rad när ni är hemma igen.

TACK för att ni ville komma och förgylla ett par dagar hos oss
i det tyska landet, det var JÄTTEROLIGT !!!

Nu e´jag tröööööööött !!




Ses kanske i morr´n igen !

Kramis / Druvan




Motionärerna

Hej hopp,
Medans Simpan ligger och sover och de andra är ute och shoppar loss i Aachen
så bestämde sig Robin och jag för att ta oss en bowling match.
Det gick ju ganska skapligt kan man säga
Eller vad sägs om denna bild




Någon som kan matcha det ?
Hepp

Jättetrevligt besök.....


Halloj allihopa !!

Som ni har märkt så har jag inte haft någon tid över att
fixa någon underhållning här på ett bra tag, men jag ska försöka
skärpa mig...jag får helt enkelt göra som Pernilla Wahlgren,
hon är aktiv med allt möjligt på dagtid så den tiden att hålla sin blogg
vid liv det är nattetid då allt är tyst och lugnt omkring henne.

Varför har jag inte haft tid då kan man undra..??

Joooooo, vi har ju jättetrevligt besök här hos oss nu....
Kolla in hur bra vi har det..!!




Den här bilden togs igår efter en mysig promenad i Wurmtal,
mitt i promenaden så hade vi turen att springa på ett vattenhål.
Vicken tur..!!
Vi som var sååå törstiga      




Till ölen var vi bara tvungna att äta den underbara tyska bretzeln...

......




Naturligtvis var vi på Teuterhof, det är Maris bästa
ölträdgård, sååå jag misstänker att hon e´lite avundssjuk nu....fniss!!!





Massor med goá kramar till er ALLA från
Gittan Håkan Robin Simon Cattis Tobbe och Druvan



Missar allt när man inte bloggar...


Har inte varit inte här ngt idag....sorry!!!

Upptäckte just att Marianne har namnsdag.

GRATTIS Marianne !!!




Kramis / Druvan


Fint besök....


Alldeles nyss hade jag fint besök i min blomlåda utanför
köksfönstret.....var ju bara tvungen att hämta kameran
 







Det är inte bara fint besök utan grymt fint väder hos mig
Man blir så glad =)

Kramis / Druvan



Put a smile on your face today.....


Kommer ni ihåg mitt tidigare inlägg om att jag ville
ha foton skickade till mig..??

Vissa av er tog saken i egna händer..(hmmm..ja eller fötter  )
och skickade mig lite foton....tacksamt naturligtvis....
det har ju resulterat ännu en gång i ett nytt födelsedagskort...
.....yiiippiieeeeee.....
( p.s.min önskan om fler foton finns kvar...snälla snälla !! d.s)




Även du min vän har nu lyckats nå en högre ålder.....vem kunde tro det ???
Men jag måste säga att du bär upp den med stil som den skönhet du är
.....kolla här bara.....Fniss !!




  JÄTTESTORT GRATTIS MARI 
på din 40 års dag !!!!!

Hoppas din dag blir så där bra som du har önskat dig !!
Glöm inte att en skål från champagnen är från mig....
Skål och GRATTIS !





önskar Pia Tobbe & Cattis



Blåst.....


Har jag tid att sitta vid datorn ??
Nej det har jag inte.
Ska blåsa håret nu...............




Glöm inte att. ......njuta av vååååren !!!


Ciao / Druvan



RSS 2.0