Idol Erik går vidare ikväll



Jaaaa ni, finalen kommer att stå mellan Mariette och Erik
eller vad tror duuuuu ???

Här kommer Eriks framträdande ikväll och han har ju inte
ens kommit vidare ännu, MEN det räknar jag kallt med att
han gör.





Det här är min första magkänsla om finalen,
vi får väl se hur långt jag kommer att ha rätt.

Skriv gärna ner vilka som är dina favoriter
till finalomgången.

Kramis / Druvan


Happy B-Day =)



Nu blev jag äntligen klar med mitt knep & knåp.
Som ni säkert märker så lyssnar jag på min kropp
idag och tar det baaaaara lugnt.
Sitter och softar en hel del vid datorn.
Naja, sådana dagar måste också finnas, eller hur ?? 


Här kommer i allafall resultatet av mitt knåpande.....










.....på din födelsedag Christer !!!

Hoppas du får en lika härlig födelsedag som
alla dina dagar på sjön erbjuder.

Kram och STORT GRATTIS
från
Pia, Tobbe & Cattis



Best friends ;-)





TACK Mari     för att du är du !

Du kan mig utan och innan och du
gör att jag ler idag...Tack !!

Love you, babe !!!!


Du vet även var jag finns när du behöver mig !!!!!

Stora kramen från Druvan



Värt ett försök till....



Jag sitter här och tankar.....
men jag tankar inte det ni tror att jag tankar.....
nej nej.....





.....det är bara vanligt vatten som rinner ner i strupen
på mig. Vatten är livets dryck !!!!

Tänkte försöka mig på konsten att lämna plasma idag igen.
Gick juh inge bra sist som ni säkert minns.
Var där i maj månad för första gången och idag blir det
mitt andra försök. Har liksom inte varit välkommen tillbaka förräns
jag har startat med medicineringen ordentligt.
Blodtrycket spökar med mig fortfarande och jag har blivit tvungen
att öka doseringen med hjälp av en kombinationsmedicin, men enligt
läkaren på plasmacentralen är det ok att lämna om jag ligger under 90
med det undre värdet och att jag tar blodtrycksmedicin. 
Så håll tummarna för mig i eftermiddag.

Tobbe anmälde sig också i förra veckan och läkaren listade ut
att det var jag som är frun till honom....trots att vi bär olika efternamn.
Han undrade minsann var jag höll hus någonstans......
.....jag däremot undrar hur det kommer sig att han minns mig så väl.....
....herregud hur uppförde jag mig där egentligen....nu blir jag orolig här


Hoppas att jag uppför mig bättre den här gången....annars får jag skämmas
.....hehehe.....
inte nog med det, Cattis och Marcel får nog också lov att skämmas då
för vi ska lämna plasma samtidigt   oj oj oj......tänkte inte på det....fniss !!




Dagens tänkvärda:

Flykt är ett enklare val än förändring.
Våga se vem du är och anta utmaningen
och bli den du vill vara.



Jag antar dagens utmaning....jag är ingen fegis.....
jag vill kunna hjälpa andra.....jag är bra.....
HOPPAS bara att tygen håller !!!


Tjingeling från en mycket kissnödig söt Druva



Derby.....


Det är derby på gång......

Det är inte bara i Stockholm det är spännande för där spelar
ju som bekant AIK mot Djurgården ikväll utan även här i det
tyska landet är det spännande på fotbollsfronten.









Cattis och Marcel hoppade på tåget och for iväg
till Düsseldorf för ett par timmar sedan.





                              
      
       

      Fortuna Düsseldorf     -:-     Alemannia Aachen



Matchen börjar kl. 20.15

Spännande.....För att inte tala om Jättespännande !!


Undrar vicka som vinner ???

Vilket lag håller du på i Stockholmsderbyt ??
och vilket lag i derbyt i Tysklands 2:a liga ?? 

Kramis / Druvan




Byta höger mot vänster....rent omöjligt !



Min högra hand gör jätteont......aj aj aj





Jag var tvungen att ännu en gång bege mig till läkaren
nu i veckan. Inte kul, men......
....det fanns inte så mycket att välja på när kroppen
gör ont.

Den tyska diagnosen för vad jag har är något som heter "überbein".
....och så vitt vad jag förstår är det en senknuta "ganglie" på svenska.

Det är en överansträngning i handen som har orsakat det här.
Det är inget farligt och knutan kan gå tillbaka av sig själv om man
har turen på sin sida, i annat fall måste den opereras.....iiiihhhh.....vill inte !!!

Vila, smärtlindrande salva och bandage är jag förordnad just nu,
men glöm det där med att vila högern....hallååå.....berätta
gärna för mig hur man gör det....jag menar man gör ju ALLT
med högern. Det är rent omöjligt att använda vänstern i många
situationer, jag försöker faktiskt, men landar oftast med att det
är högern som tar stryk igen eftersom det går bara med den.
Det enda som skulle få mig att vara stilla, det är att gipsa hela
paketet, för det är ju bara då jag skulle fatta att det är omöjligt
att använda högern.

Ja jaaa.....är det inte det ena så är det det andra.

Så nu fick ni en förklaring till höger-vänster problemet i allafall.

Kram / Druvan






Vänstern.....



Man kan göra mycket saker med vänstern.....
MEN det tar vääääääldigt lååång tid.







......armhävningar för att ta ett exempel
och det mina damer och herrar, det tar väldigt lång tid
att göra just med vänstern. Najaaaaa.......
Får väl lov att lägga mig i träning då.


Tjingeling / Druvan




Druvan och sin soffa

Hej svejs,
Efter mycket letande har nu Druvan hittat sin soffa med stort S.
Vad tycks ?
Maaste nog erkaenna att jag blev ocksaa saald paa den.
Jag har velat ha en soffa med ryggstoed som hela min rygg faar plats paa och aeven stoed foer min nacke.
Dessutom skall man kunna luta ryggstoedet saa man faar en skoen position naer man tittar paa film.

Men de sofforna ser ju saa kosntiga ut. Och druvan har inte gillat dem.
Och saa igaar sprang vi paa denna.
Druvan haevdar bestaemt att i denna kan hon somna med gott samvete framfoer TVn

Naer kommer den hem till oss ?
Vid naesta jackpot paa lotto kanske ?

Hepp





Dröm dig bort till italien.....



Här kommer den efterfrågade maten i receptform från gårdagen.....

Tyvärr har jag inget foto att bifoga eftersom jag inte var på
något foto humör igår precis.
Ni får helt enkelt laga maten själva och se hur det
ser ut och då kan ni ju passa på att smaka också
för det var jättegott......mmmm.......






Spenatfyllda cannelloni


spenatfyllning:

400 g hackad (fryst) spenat
250 g keso naturell
40 g riven ost
100 g rökt skinka
salt o peppar


tomat sås:

200 g gul lök
1 klyfta vitlök
1 msk olivolja
4 dl krossade tomater
1 st lagerblad
1 tsk oregano
(1 tsk socker)
(stod i originalreceptet, men jag hoppade över)
salt och peppar

250 g cannelonirör
40 g riven ost


råkost:

200 g grovt rivna morötter
150 g finstrimlad vitkål
1 msk olivolja
några droppar citron
italiensk salldskrydda

Spenatfyllning:
Tina spenaten i en kastrull och låt det mesta av vätskan koka bort.
Det tar ca 10-15 minuter.
När spenaten har svalnat så tillsätt keso, ost, skinka skuren i tärningar
och krydda med salt och peppar.
Tomatsås:
Hacka all lök och fräs den i i oljan i en kastrull.
Tillsätt tomater, lagerblad, oregano, (socker), salt och peppar
och låt koka i 5-10 minuter.

Fyll sedan cannellonirören med spenatfyllningen.
Lägg rören med fyllningen i en smord form.
Häll tomatsåsen över och avsluta med riven ost.





Skjuts in i ugen på 225 grader i 20-30 minuter.
Servera råkostsalladen till.

Lycka Till !!!

Det är ingen avancerad maträtt även om det ser så ut,
det ända är att det tar lite tid att fylla rören ett och ett i taget,
men det gör man gärna när man vet att i slutändan är det en maträtt
som säkert alla i familjen gillar....iallafall hos mig.


Nu väntar jag spänt på något gott recept från eran sida också
som ni gärna delar med er av........
Vänt.....vänt.....vänt......
.....när kommer det ????
Jaaaaa, jag väntar fortfarande..............
....som ni ser så sitter jag och tröstäter i väntan på
något bättre och smarrigare att stoppa i kistan.......




Skriv ner något gott så jag slipper landa med näsan i den
här eländiga påsen nu.
Seså skynda er........


Kram / Druvan



Ball på sitt egna vis......



Cannellonirören är nu fyllda och......
skjuts in i ugnen.......
men jag tänkte på det......vem sjutton bryr sig ??
Jaaa min familj möjligen som är hungriga,
men den värdelösa informationen som jag nu skrev
ner här är ju totalt kass !!

I början av mitt bloggande, tyckte jag att min blogg ska vara urball
.....var den nånsin det ???
.......Näääääeeeeeeee......
och nu.......
.......är den ball på sitt vis.....
.....för den har ballat uuuuuur.





Blääääääääää..............
Det enda som är bra med min blogg just nu är ju att jag
skriver precis vad JAG vill i min blogg,
vill jag lägga ut så lägger jag ut helt enkelt.
Just nu är det skit tråkigt att blogga !!!
Ses en annan dag.....om det nu kommer en annan dag vill säga.


Nu ska jag sätta mig och vänta på tåget !
För jag menar något positivt måste det ju finnas med
i nästa avgång....eller ???








/ Druvan




Not morning......






Det är lite tröööööögt idag !!!!



Grattis Pappa =)


Idag är en alldeles speciell dag =)
....och jag är som vanligt på fel plats vid fel tidpunkt
Najaa, det är så det är helt enkelt, får lov att gilla läget bara.


Varför det är en speciell dag..??
Joooooooo........
.......min pappa fyller ju år idag    




Jättestort GRATTIS kära Pappa, Svärfar och Morfar


Hoppas du får en trevlig födelsedag och duuuuu......ät ett par
bitar tårta extra för oss i det tyska landet också, det vore kalas !







Bamsekramar och Grattis hälsningar
från
Pia, Tobbe & Cattis  



I väntans tider.....



Sista pusselbiten är långtifrån funnen ännu.
Vi håller ju på att försöka skapa lite ordning och reda
hemma hos oss som ni vet och det tar minsann tiiiiiiiiid.
Är ju fortfarande stökigt i alla rum.....shit pommes frites.....

Jag får la städa då, tycker Mari på sin klingande göteborska....hehehe....
Jäpp, jag får la göra det då.........fniss !
 

Först och främst gäller det ju att komma fram till hur man
vill ha det, måste man köpa nytt ? kan man använda de möbler
som blir över i något annat rum ?
renovering....vad ska renoveras.....när kan man starta ett sådant
projekt, var bör man lägga tyngdpunkten och pengarna till
att börja med osv....osv.....
Jaaaaaa som ni hör......det är många frågor som kräver svar.


Vi har börjat vår resa i vardagsrummet iallafall......
det har ni ju redan sett, eller hur ?

Gittan var uppmärksam på att vi har satt TV-möbeln på den motsatta
väggen än vad vi hade tidigare. Det stämmer.
Där TV-n stod förut, ser det inte för kul ut just nu.....
kolla in väggen här.......

....men vá sjutton !!!
Har du tapetserat väggen med en papperslapp, Tobbe ???
Vad menas med det ??




Låt oss titta närmare......





.......Ahaaaaaaa, Du tänker sååå, Tobbe.....nu hajar jag !!!

I brist på möbler så får man helt enkelt klippa och klistra
in möbler på väggarna och drömma om att de finns där.
Det är ju naturligtvis ett enkelt och billigt alternativ.
Inte visste jag att du är så kreativ......hehehe.....



Näääee, ok så här ligger det till.

Vi har hittat ett sidebord eller highboard närmare bestämt som vi
har beställt och det levereras inte förrän vecka 46.
Möbeln tillverkas inte förrän beställningen är utförd så då kan
man ju lätt förstå att det tar sin lilla tid innan den kan levereras.
Vi får allt ha lite tålamod nu, det har vi gärna för det kommer nog
bli skitsnyggt tror jag.

Ni kan ju alltid kolla in länken här om ni vill.
Där ser ni samma bild som hänger på vår vägg just nu.
Klicka på den så kommer ni se bättre hur vår möbel kommer att
se ut.....det enda som skiljer är att vi har måttet 50 cm på varje modul.
Annars skulle den bli alldeles för stor på vår "lilla" vägg.

http://www.brinkmann-hc.de/tasini.html


Gillar ni designen ????

Känns i allafall kul att köpa en möbel som INTE kommer från IKEA.
(dock inget ont över IKEA nu....gillar juh IKEA:s grejor också)


Kanske dags att städa lite här hemma nu.....
eller vad tycker du, Mari ????



Hej då........



Kram / Druvan






Walking....







......jaaaaa gör det du med, det är hur skönt som helst
för både kropp och knopp =)

I allafall har jag börjat min söndag ute i Wurmtal.
Medans många satt i kyrkbänkarna och tryckte
så var jag på "kyrk-möte" bland skogens alla djur,
det var riktigt underbart !
Sommarkänsla men ändå så där skön luft att andas
som bara hösten kan erbjuda.

Det var skönt att få rensa kroppen och få en energikick.

Tobbe har som bekant problem med sin hälsena så han var
inte med mig och Cattis är på flyguppvisning tillsammans
med Marcel och hans styvpappa.
Så jag fick ju "walka" själv,
har man bestämt sig att röra på fläsket så har man,
ensam eller i sällskap det spelar mindre roll,
huvudsaken att man gör slag i saken för man mår ju som bekant
prima ballerina efteråt.


Har ni lust kan ni ju alltid kolla in länken som har med flygshowen att göra.

http://www.sanicole.com/index.php?option=com_content&view=article&id=68&Itemid=92


Det är en härlig dag som står framför oss.....
....ta vara på den och var rädda om varandra !!!!

Kram / Druvan







Grattis Ritva =)



......det är ju din födelsedag idag







Grattis hälsningarna kommer från
oss i Tyskland !


Du firar och har det bra i Köpenhamn har vi förstått....
....hehehe....kuuuuul !
Ha en fortsatt trevlig födelsedag och ät nu inte för
många wienerbröd då mår inte verkmästaren i magen så bra !!

Tjingeling !!!!




Babylyckan i bilder =)



Här kommer nu lite bilder från baby lyckan i Norrköping.....
.....Jiiippiiieeee.....






Skål och GRATTIS !!!



Jisses vá pigg du ser ut Linda =)
Men det har du ju gjort under hela graviditeten,
vi runtomkring dig var ju liksom tvungna att påminna dig
om att du var gravid emellanåt.....för att inte tala om höggravid
nu på slutet.....vem kunde tro det så mycket energi som du har haft.


Alldeles nybakad.......






Jaaaaa du, Faycal......
det här är bara början till fotbollslaget än så länge........
Du får nog allt ligga i lite mer.......fniss!!




.....åååhhhhh, vad du är duktig, Joel som tar hand
om din lillebror så fint.
Nu är moster Pia jättestolt över dig !!!!
Vad söööööta ni är tillsammans, Joel & Jakob !





Du och jag brorsan, vi kommer att ha
mycket skoj tillsammans, eller hur ???





GRATTIS ännu en gång till hela familjen !!!

Kramar från TYSKARNA



För er som gillar GI-mat......



Ibland är det rent omöjligt att komma på vad man ska äta.
Jaaaa, eller hur ???? Det känner ni säkert till i alla familjer.
För mig var det inte så omöjligt just den här dagen
eftersom jag har varit duktig och förberett matsedel.
Men det är inte alltid som det är så bra......
.....då får jag allt lov att gnugga mina grå   en stund.


Jag tänkte i allafall vara snäll och ge er ett underbart
mattips, för det här var riktigt gott vill jag lova......
Det hinner ni förstås inte fixa till nu ikväll, men en annan dag kanske.

Här kommer.....
Dagens mattips :






Köttfärslimpa med varm bönsallad:

500 g nötfärs
1 ägg
1/2 dl grädde
1 vitlök
kött & grillkrydda
salt & grovmalen svartpeppar
200 gr rökt skinka
1 burk svarta oliver (utan kärna)
....jag skippade oliverna eftersom alla inte gillar det.
1 paket mozzarella
olivolja
1/2 kruka basilika

Varm bönsallad:

1 burk kidneybönor
1 burk cannelonibönor
1/2 kruka basilika
1 ask cocktailtomater
(jag tog vanliga tomater och skar i lagom stora bitar)
2 msk olivolja
1 msk balsamvinäger
salt & peppar


Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda nötfärs, ägg, grädde, pressad vitlök, salt och peppar i en skål.
Strimla skinkan och hacka de eventuea oliverna.
Riv mozzarellan.
Häll lite olivolja i en ugnsfast form.
Forma köttfärsen till en avlång limpa.
Gör en grop längs med limpan och lägg i skinka, oliver och mozzarella.
Strö över hackad basilika och fyll igen gropen med köttfärsen.

Häll av vattnet från bönorna och skölj dem noggrannt.
Hacka basilikan och lägg i en skål.
Tillsätt bönor, tomater, olivolja, balsamvinäger, salt och peppar och blanda om.
Fördela bönblandningen runt köttfärslimpan och ställ in i ugnen i ca 25 minuter.

......mmmmh.......



Jag lovar er....det är kalasgott.....har ju precis provat !


Du får JÄTTEGÄRNA dela med dig av något gott recept också.
Det är alltid kul att få nya tips på maträtter att laga.



Kram / Druvan





Lilla Jakobs födelsedag...



Tjooooohooooooo idag är en underbar dag !!!!


Jag har blivit moster igen










Jag har pratat med både Faycal och Linda nu
på morgonen och alla mår prima ballerina.

Allt gick som sagt jättebra, för att inte tala om snabbt...
Linda hann aldrig få ryggmärgsbedövningen ens,
3 krystningar och plupp så kom lilla Jakob till världen.
Han föddes den 14 september 01.56 och vägde 3720 g och var 51 cm lång.
Jakob är en kopia utav Joel som han såg ut när han föddes.
Ska bli spännande att höra hur Joel kommer att hantera det här
med att få ett syskon. Själv tror jag att det kommer att gå jättebra
eftersom han gärna vill hjälpa till med allt och att han är så förståndig,
MEN naturligtvis kommer det att förekomma avundssjuka när han inte
kan få all uppmärksamhet längre. Jaaa, spännande som sagt.....


VÄLKOMMEN till världen säger vi då
och ett jättestort GRATTIS till hela familjen.
Kramis till er alla, men mest till storebror Joel från
hans moster Pia !


Jag har ännu inga bilder på den lyckliga familjen, men det kommer
väl snart, hoppas jag....hihihi.....


Livet är väl bra härligt.....
.....är det någon som har påstått något annat
  ??


Tjing på er / Druvan






GRATTIS till er båda =)



Till Brorsan och Simon...........










Hoppas att ni har/får en jättetrevlig födelsedag ni båda !!!

GRATTIS än en gång
önskar
Tyskarna


(Yeees....jag lyckades ladda upp bilderna till slut
vicket bök....men enträgen vinner....fniss !!
Man ska aldrig ge upp !! )



Varför funkar det inte ??????


Nu är det minsann andra känslor som kokar i mig........

Det är mäkta irriterande när inte bloggen funkar som den ska.

Jag har kämpat hela morgonen med att ladda upp födelsedagsbilder
och även andra små bilder, MEN den bara strejkar....vill inte.....
de finns publicerade på FB, meeeeen jag ville ju även göra ett inlägg
här på bloggen....snyft !!
Kanske funkar vid ett senare tillfälle......om inte......
.....jaaaaaaaaaaaa då lägger jag ner !!

Har ju för sjutton annat att göra oxå.

Kram / Druvan


Sorry.....





Jag har inte varit på topp på sista tiden som ni redan märkt......

But........




.....you know !!


......och det viktigaste är ju att man trots allt elände ändå försöker
klättra upp på stegen igen istället för att gräva gropen djupare.


Jag känner mig hoppfull och jag ler idag =)


Ville bara säga det så ni inte behöver undra.


Kram / Druvan





i förändring....







Kram / Druvan



Mina tankar äter upp mig.....







Kommer från IKEA


Nu kommer äntligen resultatet som ni har väntat på.

Det här är vår gamla TV-möbel.....
Ahaaaa, då har vi kommit så långt att det handlar
om ett annat ställe att förvara TV:n på i vardagsrummet.
Nyfikna nu ??
Jaaa ni får väl scrolla vidare då.....





Allting funkade väl rätt bra med uppbyggnaden ända tills vi kom till
"kebabsalladen" eller jag menar förstås kabelsalladen....hehehe....
det var då Tobbe var nära att häva köpet.....
.....men men teknisk kunnig och duktig som han är min man så
fixade han ju det där galant efter en del svordomar förstås.




Under uppbyggnad.....
Det var inte bara att skruva ihop och sätta upp
allt....nääeee....det var lite jobbigare än så....




Men nu så....nu är den färdig, men dock inte det som ska
vara runtomkring....måste vi finula på lite hur dekot ska se ut.


Ett litet deko i närbild dock



Färdigt !!!

Jaaa....åtminstonde den här delen av vårat nytänkande
vi är långt ifrån klara ännu, men vi är på gång och det
känns skönt.

En sak till.....
TV:n ska hängas upp på väggen där den står vid ett senare
tillfälle, för just nu finns inte hänganordningen att köpa på IKEA.
Slutsåld !!

Vad tycks ???
Eran ärliga mening är det enda som räknas.





En liten undran bara.....
Ser ni några kablar ??
Jaaaa, i hyllan förstås, men de ska försvinna en dag de också,
annars ser ni inga...eller ???
Kebabsalladen är uppäten.....
näääää jag menar kabelsalladen är puts veck.



P.S. känner du igen duken, Gittan ??
Visst passar den fint på vårat glasbord ?? D.S.


Kramar till er alla !!!!

/ Druvan




Letar efter sista pusselbiten......






Men hörrni......
....går inte dagarna lite väl fort ??

Nyss var det ju fredag och jag såg fram emot helgen
av flera anledningar, dels kom Cattis tillbaka från Rom....wiiiiee...
....och dels visste jag vad helgen skulle innebära.....
.....lägga pusslet som vi håller på med......
trodde nog att det skulle bli lite mer ordning här hemma
när vi hade mer tid att spendera, MEN det är fortfarande rörigt
i varje rum, vi rör om i grytan så till den milda grad att jag har
svårt att se den sista pusselbiten ännu.
Ju mer man rör runt i grejorna och vill skapa ordning
ju rörigare blir det.
Är det lika dant hemma hos dig när du vill fixa till det ??
.....eller är det bara kaos i mitt huvud ???

Jag vet att ni är nyfikna på det som vi har köpt på IKEA
och det kommer ett inlägg varefter, men det är inte riktigt färdigt än
så ni får lov att ha lite tålamod.

Hoppas att ni har gjort något roligt och haft en trevlig helg !
Skriv gärna och berätta !!!

Kramis / Druvan





Fågelskit......


Marcel ringde till oss nyss och saaaa till Tobbe
på flytande svenska:

VET DU VAAAAAAAAD........??????

Du har fågelskit på bilen....hehehe.....!!!!






Marcel in action......hehehe.....

Han lär sig svenska i ett rasande tempo.....bravo !!


Tjing tjingeling !




Take a walk.....


Tobbe är nu på väg för att hämta hem ett gäng
med "italienska tjejer" från flygplatsen.
Jag fick ju som vanligt inte plats i bilen så då
tänkte jag utnyttja tiden (maten är ju redan förberedd)
med ett walkingpass

 

i Wurmtal istället. Det var ju ett bra tag sen sist så det
kommer inte att sitta ivägen.
Är ju bra för både kropp och knopp som ni vet.
Det är alltså inte bara här hemma som det behöver rensas...
....näääee då, rensa valnöten står näst på tur
och har jag riktigt flyt så kanske kroppen rensas
på en del fett också, Det vore ju att slå två
flugor i samma smäll.....jaaaa eller hur ?



Vi hörs !!




Kram / Vindruvan



Magen i vädret....



Jaaaa, du Linda......
......undrar vem som föder först....hehehe.....?






Till Linda :

Du är viktig och betydelsefull !
Du finns alltid där i både glada och svåra stunder !
Du får mig alltid att le trots att livet känns svårt emellanåt.
Låt din sol fortsätta skina, det klär dig och det ger mig värme !
Jag är tacksam över att du är min syster, du lyckas ge mig kraft
att fortsätta kämpa då jag är nära att ge upp.
Tack för att du är du !
Du är viktig och betydelsefull !


Massor med kramar till dig Linda
från syrran


Var rädd om dig och Lycka Till
snart är det dags för en ny runda med baby lycka......





Italy calling......


Cattis hälsar att allt är bra i Italien.
De gör mycket varje dag. Vad vet jag inte ännu.
Men vad jag vet är att det är vaaaaarmt och då
menar jag varmt som i ordet varmt....puuuh !!

+38 grader !!!!!




Nog för att jag funkar bäst i värme, men jag tror
att den där temperaturen skulle vara för varmt även för mig.












Bytt är bytt.....


Igår var vi tvungna att åka.......



......till IKEA igen !!!

Vad möter oss tror ni ???
Jaaaa, en proppfull parkering förstås

För att inte tala om den köööööööö som var till
"klanten service" för det var ju dit vi skulle till
att börja med......men men vi var rustade med
tålamod så det gick ju bra att vänta.

 I vårat bygg-stadie så trodde jag faktiskt att det var jag
som var korkad eller att jag var trött när jag skulle sätta ihop
delarna, men det visade sig att det inte gick pga att någon filur
på IKEA:s tillverkning var lite bakfull just den dagen som våra
delar tillverkades eftersom de var en aningens skeva.
.....aj aj aj "Fille" får allt ta och skärpa sig !!!
Gick alltså inte att använda.
Det var vårat första ärende att försöka byta detta och det
måste jag säga att det är oftast inga problem.
Det var inga problem den här gången heller.

En mycket hjälpsam tjej bakom disken uppmärksammar
även att vi hade köpt dessa saker innan den 1 september
och betalt ett högre pris för det hela än vad det idag skulle
kosta. IKEA:s policy (jamen hur stavas det då ?) är nämligen
att har du köpt en vara och den prissänkts inom 3 månader
efter köpet så har du rätt att få tillbaka mellanskillnaden.

Woooow det var ju kanonbra juh !!
All heder till henne.
Vi fick tillbaka lite mer än 50 Euro......
......visserligen handlade vi upp dem på studs eftersom det
var vissa saker som vi behövde, men det var iallafall tacksamt.

Visste du att IKEA har den regeln ????






Jag har en del att göra så tjing på er tills nästa inlägg.





Druvan







RSS 2.0