....







......








Gåtan är löst






Ovanstående artikel fanns på framsidan av dagens tidning.
För de mindre språkkunniga så kommer en snabbgenomgång av vad
som står

-- Aachen-polisen är upptagen med en serie home-jacking fall.
dvs, ngn bryter sig in genom husdörren, tar bilnyckeln och åker iväg
med bilen. Allt medans husägaren sover.
Observera, Till skillnad från förr så är det även äldre bilar som stjäls.
och sedan dyker de upp i grannländerna (dvs Polen).---

Vi har ju skojat och sagt dessa ord
-- Heute gestohlen, Morgen in Polen --

De verkar ju lite mer konkreta idag
Hepp


Massor att göra......




Födelsedagar är det bästa som finns......


Äntligen är det din tur att bli firad Felicia =)
Hoppas att du har en riktigt rolig födelsedag !!!
Tårtan är till dig....


GRATTIS på födelsedagen


önskar




Pia Tobbe & Cattis



Fotbollsyra


   Idag smäller det....
   Tyskland spelar sin första match mot Australien.

   Klart vi håller på Tyskland :-P
   Syns det....hihihi....

   Vilket land vinner hela balunsen, tror du ???

  

 
   Här kommer lite VM feeling.....Lyssna och njut !!!

   http://www.youtube.com/watch?v=tVeVlq6nxoo&feature=topvideos







Abituren är inte i fara


 
Jag är en stolt och glad mamma idag
fast det gäller ju inte bara idag förstås, MEN...
...idag sträcker jag extra mycket på ryggen.....

Cattis slipper att skriva "Nachprüfung"
(flera prov alltså för att förenkla vad jag menar)

Hon har fått veta sin poäng i Abituren idag.
Poängräkningen är inte att leka med kan jag säga
Tacka vet jag betygsättningen i Sverige, den förstår
man åtminstonde....Najaaa....

Min/Vår duktiga dotter kommer att klara sin ABITUR
den 26 juni med ett genomsnitt på 1,7 i betyg
Tjooooooohooooooooo......
För er som inte vet så är betygsättningen i Tyskland
omvänt från hur Sverige gör, 1 är alltså bäst här.

Hur bra är inte det då ????
Detta tyska skolsystem är nämligen inte heller att leka med.
Svårt och komplicerat är bara förnamnet.





Som om den här lyckan inte vore nog....
Tur att det finns stunder som man gläds åt här i livet
iallafall, det är inte bara elände som tur är.

Cattis har fått besked i veckan från Maastricht University
att hon har kommit in på sin sökta utbildning
"International Business"

http://www.maastrichtuniversity.nl/web/Faculties/SBE/TargetGroup/ProspectiveStudents/BachelorsProgrammes/Programmes/InternationalBusiness.htm



JÄTTESTORT GRATTIS gumman
önskar dina megastolta föräldrar !!!!


Klarvaken


   Kan lätt konstatera att det händer för mycket jobbiga saker i min
   omkrets just nu för att jag ska kunna må bra.


   Nu är till och med tryggheten i mitt eget hem totalt förstörd !!!!

   Sömnlösheten står skriven i pannan...kroppen är i chock...
   Druvan är klarvaken och kommer så vara resten av livet.......

   Här är startskottet på Tobbes kriminalroman som han alltid drömt
   om att få skriva....



   Vi båda vaknar med ett ryck inatt av ett oväsen och vi frågar varandra
   viskande:
   - Hörde du, vad var det som lät ???
   Visst jag är en fegis, men tänker ju inte ligga kvar och lyssna vidare
   bara, det här ljudet var ett måste att kolla upp.
   Jag for upp snabbt som ögat och mina misstankar var att det var ett
   bekant ljud från när ytterdörren används.
   Varpå jag ställer mig på huk vid trappan utanför sovrumsdörren
   och kikar ner mot ytterdörren och upptäcker att det är en liten glänta
   på den.
   Skräcken tar tag i mig.
   Dörren är INTE STÄNGD !!!!!
   Men vá i helvete, tänker jag och viskar till Tobbe att komma.

   Vi smyger ner i trappan och mycket riktigt dörren är öppen, det var
   alltså ingen synvilla.
   Att få tankarna att ramla på plats kl.04.15 på natten är inte det lättaste.
   Är Cathrine hemma, var det hon som kom....näeee vänta nu hon sover
   hos Marcel inatt....
   .....näääeee det här ser inte bra ut......
   Jag står bakom Tobbe när han öppnar upp den gläntande dörren iklädd
   bara kalsongerna
   och därute i mörkret står det 2 ungdomar bakom vår bil och spanar
   mot vår dörr.
   När dörren öppnas upp av Tobbe så springer de iväg som en avlöning.
   Den ena med ryggsäck på ryggen.

   Jag var livrädd och känner mig fortfarande rädd fast att jag inte behöver
   vara rädd just nu.
   Hjärtat galopperade tamejtusan utanför kroppen på mig.

   Tobbe ringde direkt till polisen och de skickade genast iväg en polisbil till
   oss med 2 polismän som gjorde rapportering över vad som hade hänt och
   bad om signalement medans 2 andra polisbilar for runt i vårat område för
   att spana efter gärningsmännen.
   Därefter kom ytterligare 2 st personer för att säkra eventuella spår.
   Det var precis som när man ser en krimiserie på TV.
   Ni vet den här vippan som de vippar svart färg med för att få fram färska
   fingeravtryck...
   ...precis så var det och så här såg vår dörr ut efteråt.

  

   Tyvärr var de färska fingeravtrycken Tobbes för man såg att de
   var gjorda från inifrån.


  

   På den här sista bilden kan man se var de satte in bräckjärnet och
   sen bände upp dörren trots att den var låst.


  


   Jahaaaa....lagom till att bilen är tillbaka från verkstan, betald och klar
   så kommer nästa utgift som vi inte har räknat med.
   Byta ytterdörren till en säkrare dörr, är väl inte heller gratis.

   Näääeeeee ni det här sitter som en darrande klump i min mage
   just nu.
   Att bli berövad sin egen trygghet är en hemsk känsla.
   Kommer inte att kunna sova inatt 


Martin e´ i gasen...hehehe....







Du gör visst inget annat än firar just nu, Martin...hehehe... ;-)

Här kommer nya GRATTIS hälsningar från oss i Tyskland !!
Fast den här gången pratar vi födelsedag....
Hoppas att du får en toppendag och att du låter dig firas ordentligt !!


GRATTIS som sagt
önskar
Pia Tobbe & Cattis =)



Det firas i varje stuga....


Jaaa du Jens...
...åren rullar på... ;-)

Vill önska dig stort GRATTIS på födelsedagen idag
och hoppas att din dag går i firandets tecken.
Hipp HURRAAAA för dig Jens som fyller måååånga år idag




Grattiskramarna kommer från
Pia Tobbe & Cattis förstås ♥








Student 2010




STORT GRATTIS
till MARTIN

som har tagit studenten idag !!!!!!!






Låt dig firas riktigt ordentligt idag !!!!

Grattiskramarna kommer från

Pia Tobbe & Cattis



Grattis Gittan !!!!






Gittan....
....det är DIN födelsedag idag






Tar för givet att du blir ordentligt uppassad i hängmattan idag ;-)

Kram och STORT GRATTIS


Önskar
Pia Tobbe & Cattis



Tro









....så sant så sant....



RSS 2.0