Trick or treat....

 




Tobbe in action med alla läskiga typer.....
Han gjorde det gööööör bra !!!





Tur att Tobbe tog hand om dem i dörren,
för jag hade ju aldrig vågat, räddhare som jag är.





Det här gänget tog däremot Marcel hand om när de kom.
Gick ju bra de´mé.
Känns lite som om tomteluvorna inte passar in riktigt i bilden....










Hoppas ni vågar sluta ögonen och somna.
Själv vet jag inte om jag törs......det är ju läskigt här hos mig.


Hoppas vi ses i morr´n, om inte.....jaaa då vet ni varför.





Go´natt / Druvan



Happy Halloween......







Ni har väl laddat med godis hemma ?????






Stockholm - Norrköping


Dagen efter att vi landade i Stockholm så........



.....tog Cattis & Jag tåget till Norrköping.
Cattis hängde med på en blixtvisit, sov en natt och vips
tillbaka till storstan igen.
Hon åkte ju inte till Sverige för att roa sig precis....
...näeee hon hade viktigare saker för sig minsann.
Fast visst hann hon med att mysa med kusinerna lite grann
och det var ju tur det.


Att komma till Norrköping är som att komma hem.
En känsla som alltid gör sig påmind när jag sätter ner
mina fötter på Norrköpings gator.
Men det hör även till saken att jag känner mig hemma
på flera ställen.....vad kan det bero på ???
Är jag rotlös ???
Är jag anpassningsbar ???
Är jag knäpp ???
....Eller...
Är orsaken den att vi har flyttat runt så mycket som vi har gjort
att jag inte har bara ett hem i tanken utan flera ??
Näää....Jag vet faktiskt inte själv.
Många frågar mig om vart jag säger att mitt hem är ??
Självklart är mitt hem i Tyskland tillsammans med min familj,
men som sagt jag känner mig som hemma på flera ställen.
Är jag lite korkad, eller ???






Nog om det....
....åter till inläggets innehåll...
Vi blev i allafall hämtade av mamma vid tågstationen.
Hon skjutsade hem oss direkt till hotell Linda & Faycal.
Jaaaa, ni, DET var verkligen som att bo på hotell.
...oj oj oj...ni skulle bara veta....
....snålvattnet börjar visst rinna på mig bara jag tänker tanken.
Ni kan ju bara gissa att Faycal, kock som han är, lagade kalasgod mat
till oss.....mmmmh.....mums !


Det här är första mötet med den nya söta lilla familjemedlemmen.
Får jag lov att presentera Jakob mina damer och herrar.

Plötslig har jag blivit en stolt moster i dubbelpack.
Hääärligt !!!!





Här vandrar lill plutten från famn till famn och tittar nöjt på
alla nya ansikten.
Jaaa, för mätt i magen var han ju så då fanns det ju ingen
anledning att klaga på tillvaron, eller hur ?

Meeeeen jag saknar en mycket viktig liten krabat..... 
....javisst.....var är Joel någonstans ????





Här moster Pia, här är jag, ropar en välbekant liten stämma........





Jamen HEJ JOEL... va´roligt att få träffa dig igen  
Det är ju klart att vi ska leka.
Hoppa in i ytterkläderna så sticker vi ut och leker lite.

Joel ville ju självklart att kusin vitamin skulle med ut och leka
och Cattis var inte sen att hänga på.....man måste ju passa på
när tillfälle ges.






Vi cyklade från lekpark till lekpark.....









Det fanns mycket skojigt att roa sig med.....



















När vi kom hem från lekparken så behövde vi
vila en liten stund och då passade det ju bra med.......





......fika.
Medans vi var ute och roade oss så hade
Linda svängt ihop en kalasgod sockerkaka till kaffet.
Mums.....och du som har sagt att du inte kan baka, Linda,
vet du vad.....jag tror inte på dig !!!!





Den var jättegod !!


Man skulle kunna tro att dagen var till ände när man ser
den goá bilden på Joel......MEN......




......så är inte fallet, för man hinner med mycket skoj när
man lattjar med barn.

Har egentligen fler bilder.....ähum....det blev visst ett par stycken.

Men jag orkar inte ladda upp flera bilder just nu så
ni får hålla till godo med dessa än så länge.

Vill passa på att TACKA så jättemycket för att vi fick vara ett par
dagar och nätter hemma hos er, Linda och Faycal.
Det var lyx för mig....och det kan man tolka på flera vis.....
men vad jag vill ha sagt med lyx just nu det är att det var lyxigt
att få kunna leka runt med Joel och gosa med Jakob
 utan att ha någon som helst tidspress. Det är lyx !
Det var alldeles underbart, det var ren glädje för mig !!!!!
TACK !!!



Vill även passa på att önska min mamma GRATTIS
på namnsdagen idag !!!




.....och så Simon som hade namnsdag igår.....GRATTIS !!
(Jag slarvar visst ibland, men det är ju mänskligt, eller hur ?)


Hoppas att allt är bra med er alla ute i cyberrymden !

Vi hörs när vi hörs......eller nå´t.....

Kramis / Druvan






Aachen - Stockholm


Förra veckan tog Cattis och jag oss en liten tripp till Sverige
eftersom det var höstlov här hos oss.

Höstlov i Tyskland = Kööööööööö
.....oavsett vilket färdmedel du väljer.
Vi valde flyget den här gången.






Här sitter jag snällt och väntar på min tur att få kliva på det här planet.....





Väl inne i planet sitter Cattis med ett krampaktig tag om sin
kamera.....rädd att tappa bort den förstås.....gumman.
Jaaaa, det är inte kul när något sådant inträffar inte, det kan
hon själv intyga.
Ni kommer kanske ihåg händelsen kring kameran när Cattis
var till Berlin tillsammans med Julia före semestern?!?!
Kameran hade ramlat ut på golvet i flygplanet under resans
gång och när Cattis kom hem hit var hon förtvivlad.
Vi försökte med pepp-talk, men hon var riktigt olycklig över det inträffade.
Efter semestern i samma veva som hon for till Italien så fick hon veta att
flygbolaget hade hittat kameran och tagit hand om den.
Den skickades hem till oss, dock UTAN bilderna !!!!
Någon hade bytt ut 2 GB minneskortet som satt i kameran mot det
lilla 32 MB:s kortet som också låg i kamerafordralet.
Det betyder att alla bilderna från Berlin resan inte kom tillbaka
till rätt ägare.
Frågan är : Varför gör man en så´n sak ??
Varför stjäl man inte då hela kameran ??
Korkat vá ???
Jaa jag blir då inte klok på varför någon gör något sådant....blir du ??


Najaa, kameran är i allafall tillbaka i rätta händer, det är vi
förstås glada över.





Ahaaaaa......
Jag tror jag vet av vilken anledning Cattis skulle
till Stockholm.....vet du ????





På väg......
Vingen i högra kanten på bilden tillhör vårat plan.




Snart så......





Jag kaaaan flyga
Jag e´inte rädd......





Flygplatsen Köln-Bonn från luften....





Nääääeee jag är faktiskt inte rädd att flyga.
Är du ???





Som ni ser så satt vi ganska långt bak i planet.
Om nu det var orsaken det vet inte jag, men vårat bagage
kom väldigt tidigt på bagagebandet.
När vi flög tillbaka hem igen så var det tvärtom, vi satt långt
fram i planet och bagaget kom väldigt sent.





Här har vi precis blivit hämtade av Maj-Britt på Arlanda
för att sedan hoppa på det bekvämligaste sättet att ta
sig till Stockholm från flygplatsen, nämligen med.....



(Ähum, du Maj-Britt......hur tidig var du egentligen på flygplatsen ???)
....fniss....





......Arlanda Express......





Det var första gången som jag fick möjlighet att nyttja
tåget, men inte den sista, för det var både bekvämt och
det gick snabbt att ta sig till Stockholm med det.
Cattis däremot, resvan som hon är, har ju åkt det förut,
liksom Maj-Britt då förstås.




Här sitter de glada resenärerna på väg mot Stockholm
med ett glatt leende på läpparna !




Framme i city.


Tack så jättemycket Maj-Britt för att du ville komma och hämta
oss på flygplatsen, det var ju både billigt och bra...hehehe....


Jag kommer att försöka ladda upp lite fler bilder en annan dag,
men just nu orkar jag inte mer.
Det tar ju sådan tiiiiiid i anspråk.
Gäller bara att hitta tiden....
....den som söker han finner.....


Kramis till er alla från Druvan



Krya på dig gumman !!!


Jag har tagit med mig apotekets arsenal hem idag för
att bota min älskade dotter som ligger sjuk i sängen.





.....så här ser hennes söta näsa ut för att ta ett exempel
hur hon mår just nu + en del andra symptom....dock inte nöff nöff.
Stackare !!!!!!!




Krya-på-dig
Kramisar från Mamma & Pappa
(som halkade med på ett hörn)


Ett försenat Grattis....


I förra veckan var jag inte inne på nätet någonting och det
betyder att jag heller inte kunde gratta ett födelsedags"barn"
som firade sin dag, SORRY, men som ordspåket säger......
'Bättre sent än aldrig'

Här kommer Grattis-kortet som ett brev på posten nätet istället.
Hoppas att du hade en riktigt trevlig födelsedag Carro med allt
vad det nu innebär.


    GRATTIS till dig från Tyskarna !!!






Kram Kram Kram




Starta hellre dagen med ett leende.....


Ibland undrar jag minsann vad det är med en del människor.



Tänk er själva att börja dagen kl.08.00 på morgonen med att vara
irriterad, det kan ju aldrig vara sunt....eller hur ??
Jag kom till läkarens väntrum i morse prick klockan 8.00, min tid
var just då, men det fanns ingen mening med att komma tidigare för de
öppnar inte för patienterna typ förrän då ungefär.
I väntrummet sitter det redan 4 personer djupt nedsjunkna i sina skvaller
tidningar
 Jag hälsar artigt God morgon när jag kliver innanför dörren, för
det är så det funkar här i det tyska landet....INGEN svarar mig.....OJ då
det var konstigt hinner jag att tänka för så brukar det ALDRIG vara.
Men men jag överlever det, mig gör det inget att de inte hälsar.
Vill de ha det så så gärna för mig.
Varpå jag kliver fram till receptionens dörr och är i färd med att öppna
dörren för att anmäla mig.
Det är då den surmulna kvinnan bredvid dörren säger till mig att dörren
faktiskt fortfarande är låst och hon säger det till mig precis som om jag är
dum i huvudet  och inte har förstått att det är låst och att alla de som satt
därinne faktiskt var före mig i kön.
Jamen hallååå jag kom direkt från gatan och vet inte ett dugg av vad som
hade utspelat sig i väntrummet tidigare. Jag kände riktigt hur mina kinder
började blossa upp, hade gärna velat ge henne en spydig kommentar tillbaka,
men insåg direkt att det vore ju att lägga mer ved på brasan och det ska jag inte
unna henne och dessutom vill jag inte förstöra min dag med något så onödigt.
När väl dörren öppnades så rusade kvinnan in först av alla ....hon var livrädd att
någon annan skulle tränga sig före henne....herregud stackars människa !!!
Själv kom jag in till läkarens rum utan att ens stå i kö, före alla de andra eftersom
sköterskan hämtade mig på direkten, jag hade ju nämligen min tid kl.08.00.
Lång näsa till fru surbulle....eller nå´t......

Undrar egentligen hur resten av den här kvinnans dag kommer att se ut ???
Eller förresten jag vill inte veta....tycker bara synd om henne själv
och de som är i hennes omkrets idag.....jisses.....



Dagens tänkvärda :

För varje minut som vi är arga och irriterade
förlorar vi 60 sekunder av lycka.



Så starta hellre dagen med ett leende.......
Det mår både du och din omgivning bäst av !!!!





Kramis / Druvan




På väg mot NY.....


Det kom en......







.....från Gittan som undrade om det inte vore på sin plats
att fixa ett inlägg på bloggen....
....kan jag väl då....
....här kommer ett till....

Vill önska dig Gittan och Simon en jättespännande resa till NY !!!!
Ni sticker ju dit i morr´n......jag vill oxå.....vi möts på Bromma.....hehehe....
sen far vi till Brüssel och därefter till staterna......
shit pommes frites va´kul det ska bli.....
Hoppsan jaså fick jag inte följa med....syyyyynd.....
Hoppas ni får det jättekuuuuul i allafall  !!!!






Här står Gittan med lilla Jakob i famnen.


Kramis igen !!



Rosa Bandet



Här kommer ett litet livstecken från mig........


Det första Cattis & Jag gjorde när vi satte fötterna i Sverige var i princip
att gå in på första bästa apotek för att köpa......







.....ja just det.....
Rosa Bandet......har du också köpt ett ????
Om inte......GÖR DET !!!!


När min tid finns kommer jag att ägna mer energi till bloggen,
men just nu har jag inte någon kraft till övers.
Hoppas ni har förståelse med att vänta på mig !
Vi ses när vi ses.


Kram till er alla !!

/ Druvan



GRATTIS Gustav =)


God morgon alla söta !

Här kommer dagens födelsedagsbarn.........





STORT GRATTIS
på din 5-års dag Gustav !!!

Hoppas att din födelsedag blir fylld med roliga upptåg,
trevliga födelsedagsgäster, god tårta och skojiga presenter.







Grattis kramarna kommer från
Pia, Tobbe & Cattis


Alla dagar är olika....





Igår skröt jag om vädret här hos mig....med all rätt
eftersom det var riktigt underbart......
.....ähum....idag är en annan dag kan man säga.......
Det är skittrist ute....urk !
Inte ens lite snö att glädjas över.

En fråga till Tobbe:
Ligger snön kvar söderut ????
Och hur har ni det i Stockholm, Norrköping och Göteborg ???

Najaaa....jag har ju ändå en del att fixa med här hemma
så det gör kanske inte så mycket att vädret visar sig från
sin baksida.....jag ler ju som solen idag och det kanske räcker.


Tjingeling så länge




Aachen håller tidtabellen än så länge.....



Vadå snön vräker ner ?????
Så här ser det ut hos mig idag.......




Höst och jättevackert väder, visserligen lite kyligt
i luften morgon, kväll och natt, men annars kanonväder
precis som en härlig höstdag kan se ut.




Jag har precis kommit hem från min walkingrunda i Wurmtal.
Det var underbart !!

Nu kallar duschen.

Kram på er alla

/ Druvan



I miss you already.....




Det är sååå tomt när du inte är hemma, Tobban.
Jag saknar dig redan jättemycket, men som tur är
springer dagarna iväg snabbt och snart e´ré fredá igen.....tjooohooo !!
Jag längtar........











Hugs & Kisses / Druvan



Ge aldrig upp....tro på dig själv.....


Jag är ett levande exempel på att man ska inte ge upp saker
som man provar redan vid första försöket bara för att det inte
går så jättebra just då.
För mig speglades glädje i mitt ansikte igår att jag lyckades
....yeees ! Det betyder alltså tredje gången gillt.





Det var inte bara jag som lyckades bra....
Nääääeeee minsann.....hela min familj klarade det här galant.
Som ni hör gjorde vi en familjeutflykt igår eftermiddag/kväll.
Kanske inte till ett ställe som låter jättelockande precis, men det
var värt varje ångestattack innan, vi har nu gjort en mycket stor
god gärning som jag är megastolt över.

Vi var till plasmagivningen igen.
Mest stolt var jag över Tobbe faktiskt som var där för allra
första gången och han klarade det hela suveränt.
Och han som verkligen var skraj innan.....med facit i handen.....
.......behövde han ju inte.

Själv såg jag till att sitta kvar i salen en stund efter givningen
var klar innan jag gick ut till receptionen, där man också ska
vänta en stund innan man beger sig av hemåt, just för att undvika
svimningsattacker ute på gatan.

Cattis börjar bli rutinerad vid det här laget, hon var jätteduktig!
Däremot satt hon i sin stol och oroade sig för hennes känsliga
föräldrar....var ju befogat....men som sagt allt gick strålande.
 


Lånad bild från nätet


En kortfattad förklaring:

Skillnaden på att lämna blod och plasma är att när du lämnat plasma
så skall vita blodkropparna skiljas från de röda, och de röda skall pumpas
tillbaks i venen medans de vita hamnar i en kateter (typ)
Det ser ut som piss med skum. skum är det eftersom plasma innehåller
mycket proteiner, som kan användas när de gör medicin.

Plasman används främst som råvara vid framställning av läkemedel, 
bl a för blödarsjuka.



Nu fick ni lite info från gårdagen här hos oss som morgonläsning.
Hoppas att ni inte är så känsliga bara och sätter morgonkaffet
i halsen.

Ha en bra dag !

Kram / Druvan



Home Sweet Home.....


I fredags sa Cattis att hon skulle bli hämtad av Marcel från skolan
och sen kommer de hem för att äta, därefter var det träning.

HÄÄÄÄH sa jag, nu förstår jag ingenting !
- Skulle inte Marcel och hans familj åka till Amsterdam och
sen vidare till NewCastle idag på förmiddagen, frågar jag lite dumt.

Ja egentligen, men han ville inte åka utan mig......hehehe......
Har inte tid att förklara nu mamma, måste sticka till skolan.

Home Sweet Home vá !




Utan att veta om orsaken i förväg så hade jag dukat med
väldigt passande servetter när ungdomarna kom.

Det var en lätt besviken Marcel som dök upp här hemma
på eftermiddagen  

Han var väl förberedd inför resan, strykt sina kläder, packat
väskan, såg fram emot den goda maten på båten osv....osv....
Plöstligt dyker hans mamma upp och ber honom läsa vilket datum de
ska gå ombord på båten och det var ju klart som korvspad......




DE HADE LÄST FEEEEEEEL !!!!!
Det var inte förrän på söndagen som de skulle åka.
 



Det lustiga var även att min kycklingpaj som jag hade gjort
inte var riktigt färdig så jsg var tvungen att stoppa in den
ytterligare en stund i ugnen.
Jag ursäktar mig och undrar om de har tid att vänta ??

Varpå Marcel svarar att det är helt ok.....jag har hela 2 dagar
på mig.......jaaaaaa då kan ni gissa att vi bröt ut i asgarv.
Kanske att pajen hinner bli klar tills dess.....fniss!


'Den som väntar på något gott
väntar aldrig för länge'





Desto roligare har ni det nu då eftersom ni är i NewCastle
idag och kollar in omgivningen.
 
Hoppas du har det jättebra på din resa med familjen =)
Ses snart igen !

Kram / Druvan




Life is too short......


Ska jag vara riktigt ärlig så hade jag en del ångest attackar
över min födelsedag, ville inte fylla år, fanns inget att glädjas
över, ville heller inte stå i centrum.....ja kort och gott känslan
var att vi struntar i hela kalaset........
jaaa jag erkänner att jag är nog ute på lite hal is för tillfället.
........MEN som tur är var min familj av en helt annan mening.
De är verkligen  värda.

TACK TUSEN TACK jag hade en alldeles underbar
födelsedag tack vare er !!

Det var precis den glädjen som behövdes lockas fram hos mig.
Kändes skööönt att hitta tillbaka till mig själv för ett tag.




Här står jag alltså redo att bege mig ut för att shoppa igår.
Jaaa jag ville verkligen göra det på min födelsedag eftersom
jag visste att jag skulle ha med mig jättebra smakråd i affären.
Tobbe är ju annars inte hemma i veckorna och Cattis har oftast
fullt upp med annat.....så igår var ju en perfekt dag att välja.
Cattis och Tobbe var helt suveräna med att hjälpa mig att hitta
min jättefina födelsedagspresent. Engagerade till tusen var de.

En av mina jättefina födelsedagspresenter bestod i ett träningsset
som jag kan ha utomhus även när det är kallt och blåsigt ute.
Det är ju kanonbra för nu har jag ingen bra ursäkt att komma med
längre att slippa bege mig ut i spåret när det blåser småspik ute.....
nääääe just det......bara att snöra på sig joggingpjuxen och gilla läget.




Slimmad byxa, undertröja och vindjacka.

Har testat halva setet i spåret redan idag, det var för varmt
ute för att ha undertröjan på mig, men resten hade jag och
det funkade jättebra.....längtar redan till nästa gång.

Jag har fler bilder att lägga upp från igår, men det tar lite tid
att fixa dem så ni får ha lite tålamod som alltid.


Ha en fortsatt skön söndagskväll !!

Kram / Vindruvan






TACK !!



Här kommer en liten kort hälsning från eran egen "lilla" Druva........

TACK snälla alla söta rara för alla era fina födelsedagshälsningar
till mig idag, det gör mig riktigt varm om hjärtat
 



Jag har inte tid att lägga upp fler bilder just nu för vi ska
ut på restaurang alldeles strax.
Det har ju varit fullt ös medvetslös idag....härligt när man känner
att man lever.

Här kommer iallafall ett dagsaktuellt leende från mig till er alla.
 En sak till.....
I´m......



....jaaaaa, eller hur ??
.....hehehe.....




Ha en skön lördagskväll så ses vi imorr´n igen !





/ Druvan




Din dag idag

Idag är det allas vår druvans födelsedag.

Ett stort grattis från oss alla.
Du är det bästa som finns


Tobbe och Cattis


Dagarna går fort nuförtiden.......




(den här bilden stämmer exakt på mig.....shit så jag ser ut ! )


......jaaaaaa, eller hur Gittan......hehehe.....!!!

Det är ju inte undra på att man är stressad i dagens
samhälle när till och med almanackan har svårt att
hålla tidtabellen.

Kunde inte låta bli.....hehehehe.....
För er som inte fattar vad det handlar om så kan ni
alltid kolla in det tidigare inlägget och dess kommentarer


Kramis / Druvan







Helgen smyger sig på minsann....





Vill bara titta in här lite snabbt och önska
er alla en trevlig och avkopplande helg !!

Vad är era planer i helgen ???


Sol och blå himmel, härligt !

Kram på er / Druvan





Gympaskorna får mig att le.....


Det är redan kväll.
Jag har precis kommit ur duschen och känner
mig som ny igen.
Min dag har varit som en riktigt jobbig berg-o dalbana
i humöret idag så vid 17.40 tiden ungefär snörade jag på
mig mina gympapjuck och stack ner till Wurmtal.
I början rann tårarna.....i slutet sken jag som solen själv.




Nu "walkade" jag dock myyyyycket snabbare än den
här filuren.....i annat fall hade det inte blivit något
särskilt bra resultat ur blodgenomströmningens synpunkt.

Man måste inse när man ska bryta det negativa
och byta ut det mot något som man mår bra utav.
Skönt att man är lite klok ibland.

Om du har en sådan dag som jag haft idag.....
Vad får dig att må bra igen ????
Vad har du för "verktyg" i bakfickan att plocka fram ?


Kram / Druvan



Från Jokkmokk.....



Har ni inget att skratta åt så här på kvällskvisten ???

Kanske att jag kan vá till lite hjälp.......
En rolig historia är alltid roligt.....
.....den e´ till o med skitkul.....
Håll i hatten....nu kööööör vi.......

http://www.lokurban.se/ljudfilm/06Lappgubbepresturang.wma






Tjingeling




Saknar att shoppa med brorsan....



Häromveckan stod det shopping på mitt schema.
Alltid lika kul.....jaaa eller hur ??
Näe, förresten det är inte alltid lika kul.
Går man ensam kan det bli lite trist till slut,
man har liksom ingen att "kvatscha" runt med,
man har heller ingen som kan vara ens smakråd,
går man ensam så finns det heller ingen som kan dela
den efterlängtade kaffestunden efter ett X antal butiker
med ett X antal omklädningsrum.

Jag kan alltså lätt konstatera att...... 
det är jättekul när man har sällskap.

Kolla här bara......

Här står brorsan och jag med våra shoppingpåsar
i högsta hugg och leeeer......hur glada e´ inte vi rå ?
Det var ju visserligen ett bra tag sen som jag hade
möjligheten att shoppa loss med brorsan.....i april senast för
att vara exakt......men jag mindes det som om det var igår när jag
faktiskt var inne i samma butik för någon vecka sedan och köpte
det jag sökte efter.

I Love you !!!


Här är den efterlängtade kaffepausen i Aachen city.
mmmmm.......gott !!!!!
Tack brorsan än en gång !



Cattis ville förstås också med o shoppa.
Det är ju liksom hennes bästa hobby....hehehe.....




Hennes hobby ja......
det budskapet möts man direkt av när man ska
kliva in genom dörrarna upp till hennes rum under taknocken.
Check it out......





Här sitter nu brorsan o Gittan på kvällskvisten och undrar lite smått
vad de ska beställa från menyn på restaurang Tijuana.
Allting står ju på utrikiska juh........
Hur gör vi nu ????

 


Restaurang var det ja......
Hörru Gittan !
Vicken chick man du har vid din sida med en
nyshoppad tröja den dagen till ära !!



Jag passar på nu innan sängen kallar......
Upptäckte just nu kl.00.27 att:
Det är ju din namnsdag idag Gittan
GRATTIS vetja !!!



Rock & Roll Babyyyy......

Saknar er guys !!
Tur att vi ses snart igen !!


För att återkomma till mitt shoppande för någon vecka sen
så var jag ute efter en höstjacka nu när det börjar dra ihop
sig till lite kyligare väderlag.
Sprang runt i alla möjliga butiker....hade varit mycket roligare
och enklare om jag hade haft smakråd med mig, men nu var det
inte så och då fick jag allt lita till min egen goda smak.


Här är resultatet:

Både jackan och halsduken kommer från Tom Tailor




Hade tänkt ta en helbild på mig, MEN det är inte lätt
att fota sig själv så vi struntar i helhetsintrycket vá ?!?
Dock en hälsning från mig idag innan jag gick på promenad med
min nya jacka som sällskap. 




Kram o Go´natt / Druvan



Kanelbullens dag 4/10



Någon som har missat vad det är för dag idag ???

Inte jag iallafall.......


.......och skjuuuuuuts in i i ugnen........







Här är dagens bak i bildform.
Har precis bakat klart & det doftar ljuvligt här hemma just nu.....
......mmmm......

För er som missat, kan jag ju berätta att det är
KANELBULLENS DAG IDAG


hihihihi.....här sitter jag och fixar med inlägget och plötsligt
dyker Tobbe upp vid min sida och ber mig att blunda och gapa stort.
Kan man ju tro att det ska vara en kanelbulle som han stoppar i munnen
på mig.....men det var det inte utan det var en nyskördad jättegod jordgubbe.
Jaaaaa ni hörde rätt, nyskördad i oktober månad.....det ni.....mums !!!!





Skynda er att fixa kanelbullen till eftermiddagskaffet nu !!!!

Kramis / Druvan






Födelsedagsdags igen.....



Idag grattas Stefan i å-berga
som fyller år.






Hoppas att du har en trevlig födelsedag =)

Grattishälsningarna kommer från
Pia, Tobbe & Cattis






RSS 2.0