Drömmar ur snö


Jag känner mig lite som en boknörd i allafall.
Har precis läst ut nästa bok som heter:



image1235



"Drömmar ur snö" är en typisk deckare.
Ett brott begås och polisen försöker lösa det, i det här fallet är det
kriminalare Maria Wern som står i fokus.

Boken flyter på bra, den är inget jobbig att ta sig igenom.
Upplösningen blir mer spännande än vad man kunnat ana och helt oväntad.
När man tror sig veta vem mördaren är så tar det sig plötsligt en ny vändning.

I romanen väver också Anna Jansson in två samhällsproblem på ett bra sätt.
Det ena är när ungdomar möter likasinnade på nätet för att sedan naivt stämma träff
med den personen och därefter slutar det hela i en väldig tragik.
Det andra samhällsproblemet är anklagelse mot invandrare när brott begås.


Ja jag tycker boken var helt klart läsvärd och jag har intresse av att läsa flera
av Anna Janssons tidigare utgivna böcker.


Anna Jansson har hittills gett ut 7 deckare:

Stum sitter guden, 2000,
Alla de stillsamma döda, 2001,
Må döden sova, 2002,
Silverkronan, 2003,
Drömmar ur snö, 2004,
Svart fjäril, 2005,
Främmande fågel, 2006.


Jag undrar ja vilken bok jag ska läsa nu???
hmmmmm........det tål att funderas på.

Känns som jag är inne i en liten bokperiod just nu.
Måste ta vara på anfallet innan det går över.....hehehe.....


image1236



Kramisar / Vindruvan




Kommentarer

Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0