Jag vann över mig själv



image1360


Ni vet säkert hur jobbigt det är att övervinna sig själv
när man inte har den minsta lust att sporta.
Jag kan tänka mig att det är många som nickar instämmande.
Själv skriver jag under med STORA BOKSTÄVER.

Tidigare idag berättade jag ju för er att min lust och feeling
stod under noll sträcket, inte bara för humöret var uselt utan
för att det REGNAR hos mig idag.
Sommarvädret som var så härligt i helgen är puts väck, hade
ju behövt lite solsken för att bli lite uppåt.
Men men, det enda som gällde för mig var att inte duka under
utan det var bara att bita i sura äpplet (för surt var det) ta tag i mig själv
och gå UT, trots eländigt väder.



image1359



Jag stegade ner och gick min runda i Wurmtal trots strilande regn.
Det blev powerwalk alá Druvan, snabb walking växelvis med lite
jogging (hallååå......jag joggar.....näe......ni måste ha sett i syne !!!!!)
Och gissa hur jag känner mig nu?
Blöt, svettig, lerig, trött, men på ett strålande humör :-)

Som sagt man ska aldrig ge sig!
Livet e´ härligt !!!!

Tjingeling / Druvan





Kommentarer

Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0