Money money money



Har lyssnat lite på Abba nu på morgonen.
De var verkligen mina stora idoler när jag var ung.
(Ähh.......ung är jag väl fortfarande, eller?)
Intresset att lyssna på dem igen väckte faktiskt  Cattis
nu i veckan. Hon ville att jag skulle köpa en oroginal skiva från
Sverige med just Abba, för CD skivor man köper i
Argentina är bara plagiat alltihop.
Så jag var på stan igår och köpte dubbel CD:n
ABBA - The definitive Collection som jag skickar
i nästa paket till Argentina, bra vá?



 




Lite tänkvärt om Pengar



Det kan köpa dig ett Hus, men inte ett Hem
Det kan köpa dig en Säng, men inte en god Sömn
Det kan köpa dig en Klocka, men inte Tid
Det kan köpa dig en Bok, men inte Kunskaper
Det kan köpa dig en Position, men inte Respekt
Det kan köpa dig Medicin, men inte Hälsa
Det kan köpa dig Blod, men inte Liv
Det kan köpa dig Sex, men inte Kärlek
Så där ser du, pengar betyder egentligen ingenting

MEN det hör ju till saken att det underlättar en del om man har dem.
Kanske att man borde tänka lite på orden trots allt, för de säger en
hel del.


Det är skillnad mellan att vara lyckad
och att vara lycklig.
Vad gör dig lycklig?
Är det pengar och framgång eller är det
just det där som man inte kan köpa för pengar???



image1243



Japp det tål att funderas på ;-)

Nu måste jag fixa lite med packning och städning här hemma.

Glöm inte att det är FREDAG idag!

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja det är så sant.
Men...jag är hellre deppig och rik än deppig och fattig.
Är jag fattig blir jag ju inte gladare av att oroa mig för om räkningarna kan betalas eller att aldrig kunna unna mig nåt.
Är jag rik slipper jag oro över ekonomin och jag kan fly för en kort stund till ett varmt resmål eller till ett skönt spa för bara några timmar, få en skön massage, en ansiktsbehandling...
Ja du förstår vad jag menar Druvan.


2008-04-04 @ 10:38:57

Postat av: Marianne

Nu ska jag åka till Bromma Där finns både Höganäs kakelutställning, Vedum köks och badinredningar och IFö badrum. Dags för tillval. Eller det borde ha varit klart för länge sedan. Naturlgtvis är jag ute i sista minuten. Ska frossa i olika inredningar men sedan är det ju plånboken som avgör och den gapar tomt. Jättetomt. Få lita på en snäll son som kan borga för sin mamma som just nu är överbelånad.


2008-04-04 @ 10:42:34

Postat av: Pialotta

Väldigt tänkvärda ord du har här..
Fortfarande gillar jag ditt nicknamn så mycket.. vindruvan, och de är ju så goda oxså.
Visst ska du klara att byta bakis.. gå in på bloggdesign.. han hjälper dig säkert:-) Annars har han så många inläg där du precis kan gå in i dina html-koder och greja.. Man ska ju alltid kopiera sin blogg om nu något skulle gå galet.. kanonbra att ha en reserv att greja med innan man ger sig på den ordinarie.
Abba var/är så bra och jag tror de håller alltid.. din dotter blir säkert jättelycklig:-)
Ha de gott.. nu finns det lite mer på kafferasten:-)
Kramkram

2008-04-04 @ 12:33:45

Postat av: Cattis

jo det var taenkvaerda ord...
naagra som passar in precis i de tankarna som har vaeckts starka haer i argentina...
vad aer pengar egentligen? naer aer man lycklig? hellre deppig och rik aen deppig och fattig? visst man MAAR nog baettre naer man har de daer pengarna, naer man har de daer vardagliga moejliheterna att VAELJA som naestan vi alla har i sverige, att bara bestaemma sig foer spa paa helgen, eller kunna vaelja precis vad man vill aeta just idag, unna sig att gaa ut pa dyr resturang ibland, ha ett varmt hus uppvaermt med element paa vintern att komma hem till naer man har varit ute...
men aer det LYCKA?
aer det inte mycket mera lycka naer man kaenner att man har uppnaat naagot, att man t.ex. har jobbat haart hela veckan foer att faa en saadan moejlighet foer en gaangs skull...
jag tror att maenniskor som inte har saa mycket pengar aer mycket lyckligare med vad sjaelva livet har att erbjuda eftersom de faktiskt vaerderar det de har mycket mera aen vad vi goer, foer att de vet att naer som helst kan de foerlora det igen...
Naer man inte har saa mycket pengar, daa maerker man ju hur viktiga de sakerna aer, man inte kan betala, KAERLEK, FAMILJEN, VAENNERNA och sjaelva LIVET...att vi lever aer ett under, att vi faar vara haer paa jorden med alla maenniskor omkring aer en gaava...och den maaste vi ta vara paa, och uppskatta mer aen vad vi goer...
vad aer pengar egentligen? det goer ju inte en person lycklig, jag menar visst, naer vi koeper det daer elementet till huset saa blir det varmt och BEKVAEMT...och just daa tror vi att det var precis det vi baehoevde foer ett baettre liv...men naer vi vael har det...noejer vi oss med det?
nej!! daa vill vi ha mer, och mer och mer...
pengar goer oss beroende och fyller vaara tankar och handlingar medans vi borde taenka paa det vi har i staellet och verdera det mycket hoegre, ha kul och njuta av livet som det aer...

ville bara aega det ;) blev lite inspirerad utav orden hehe
ses snaaart
puss o kram
besoos

ps: tack foer att ni koepte abba-skivan!! daa blir de jaette glada haer ;D

2008-04-04 @ 14:38:22

Postat av: Marianne

Hej Cattis visst har du alldeles rätt.
Kärlek, familj, vänner och själva livet är det bästa.
Men om man alltid måste oroa sig för om pengarna räcker till räkningarna (betalar man inte åker man ut på gatan) att man inte har råd att gå till tandläkaren eller läkaren, aldrig har råd att åka på semester, oroa sig för att ens husdjur blir sjuk för man har inte råd med veterinären. Hela tiden måste vända på varenda krona och då är det inte så roligt heller även om man har allt det där andra familj, vänner m.m.
Men om man har allt det där andra och slipper oroa sig jämt men inte har vänner eller familj då är det värre.


2008-04-04 @ 14:57:32


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0