Inget går upp mot en bra bok


Skönt att jag kan i lugn och ro ta mig tid att läsa en bok.
Det är ett bra tag sedan sist.
Jag brukar ha så svårt att bara vara utan att gör någon nytta.
På så vis är hörböcker väldigt bra för mig eftersom jag kan
lyssna samtidigt som jag stryker för att ta ett exempel.
Men nu när jag har lite problem med knät så orkar jag ändå
inte göra nå´t. Nu har jag lagt mig tillrätta i sängen och läser 
för egen maskin i en pocketbok som jag har lånat.
Härlig känsla när man kommer till ro
med en bok i handen.
Önskar att det kunde ske lite oftare bara.

Vad läser du för bok just nu??





Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Va kul att du kan läsa med gott samvete, det kanske inte bara är nackdelar med en trött kropp.

Jag läser oxå en pocketbok nu Midvinterblod av Mons Kallentoft. Den verkade jätte läskig när jag läste på baksidan men författaren är född 1968 i Linköping så jag kunde inte låta bli att köpa den.


2008-08-11 @ 22:39:56

Postat av: Ritva

Jag läser 6:e och sista boken av en finsk författare som berättar en familjehistoria från 20-40-talets Finland,med kriget inkluderad. Efter det blir man definitiv pacifist. Jag hittade den sista boken i biblioteket igår och blev jätteglad. Gick direkt och "shoppade" lösvikt godis. Efteråt kände jag mig inte lika glad, alltså efter godisfrosseri. Jag mådde rent sagt illa. Du vet att det därmed böter gjorde att jag inte få shoppa loss nu med kläder och skor. Får vänta till 5/10 då jag och Jens (samt Master card) åker till Playa del Ingles.


2008-08-12 @ 18:42:49


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0