Man bör röra på apparaten






Har tvingat mig själv till en promenad i Wurmtal idag.
Det blev en sträcka på 6,3 km, men endast i ett lagomt
tempo eftersom mitt knä fortfarande spökar med mig.
Visst måste man vara försiktig när man har ont, men jag
tror inte heller på att vara alldeles still, den tabben har jag
redan gjort förut angående min rygg och det gör jag inte
om en gång till. Näee, man bör inte bli sittande när man
har smärta......det är bara sunt att röra lite på apparaten.
Eller vad tror ni?

Kroppen är väl inte direkt i någon toppform för tillfället
så nu kan jag med gott samvete ta det lite lugnt
resten av dan.





Kramisar / Vindruvan









Kommentarer
Postat av: Marianne

Tror också att det är bra att röra på sig för att få igång blodcirkulationen. Är blodgenomströmningen bra i leder och muskler så tror jag att det rensar bort inflammatoner.

Vi får höra vad bloggens "egen husläkare" säger.


2008-08-17 @ 16:32:42

Postat av: Vindruvan

Javisst är vi bra utrustade här på bloggen, en alldeles egen husläkare och dess sköterske-assistent......kan det bli bättre?



Kramis / Vindruvan


2008-08-17 @ 17:03:46


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0