Min stegrapport denna vecka


Här kommer ett kärt återseende tillbaka på bloggen igen.....hehehe.....
Skönt att vara tillbaka med "Stegge" ute i spåret.
Hoppas att ni har saknat den och att även ni där ute
i cyberrymden hänger på och kämpar med mig.
Det är mycket roligare när vi är flera som strävar åt samma håll.
Välkomna att kämpa med mig i höst!






Veckans stegrapport

Måndag 28/7:

12570 steg

Tisdag 29/7:

4408 steg

Onsdag 30/7:

13267 steg

Torsdag 31/7:

5752 steg

Fredag 1/8:

10555 steg

Lördag 2/8:

14829 steg

Söndag 3/8:

11880 steg

Sammanlagt:

73261 steg

Genomsnitt per dag:

10466 steg


Jamen det var väl inte så illa för att vara direkt efter den lata
semestern då jag inte utförde någon sport alls utan bara
käkade svenskt plockgodis.
Men det är slut med det nu, måste skärpa mitt intag på
godisfronten, inte lätt när man är född till godisråtta.






Snälla ni ge mig ett gott och bra alternativ till godisbegäret
som ständigt ligger och lurar runt hörnet.
Tar tacksamt emot alla bra tips !!!

Har du stegat denna vecka???
Hoppas det så jag slipper känna mig ensam på banan.

Kramisar / Vindruvan









Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

Hallo aLLa är på linjen igen. Jag talade med Stephan per telefon så fixade vi det. Ha det så bra och må så gott. Nu vräker regnet ner här.I går blixtrade det här. Skönt med regn så luften blir rensad från partiklar.Kram från farmor på stan


2008-08-04 @ 18:16:52

Postat av: Linda

Regnet fullkomligt VRÄKER ner här, man kan inte ens sticka ut nästippen & fönstren måste hållas stängda annars läcker det in, fy bubblan!!! Sitter inne o kurar, ganska skönt o mysigt ändå. Det märks att vi är syskon Pia eftersom jag har samma godissug, speciellt plockgodis, så jag har tyvärr inga tips. Kram på er sålänge.......


2008-08-04 @ 19:43:10

Postat av: Vindruvan

Skönt att höra att du är på banan igen.

Vi har haft det vräkande regnet över oss inatt med en del inslag av åska då förstås, men nu är det fint väder igen.

Min stegräknare står i princip still idag, det har inte varit min dag idag, startade dagen med tung huvudvärk, hoppas att det kommer en ljusare dag imorgon igen.



Kramisar Vindruvan


2008-08-04 @ 20:00:38

Postat av: Bir

Här kommer min stegrapport.

Må 28/7 9903

Ti 29/7 8292

On 30/7 8133

To 31/7 13483

Fr 1/8 10608

Lö 2/8 9572

Sö 3/8 5036

Summa: 65027

Snitt per dag 9289

Inte så imponerande men jag har ju SEMESTER.

Här är det jätte blåsigt och regnmätaren har snart svämmat över. Min stegräknare står på 4500 steg just nu och det blir nog inte så mycket mer i dag. Som tur är köpte jag en jättebra bok häromdagen Trofésamlaren av dagens födelsedags barn Björn Hellberg.


2008-08-04 @ 20:52:13

Postat av: Vindruvan

Undrar lite smått var du håller hus någonstans, Marianne???



Kramis / Druvan


2008-08-05 @ 15:49:17

Postat av: Marianne

Hej här är jag. Är lite "åksjuk" bara. Du vet...? Jens skulle kommit idag och hjälpt mig bära möbler. Dags att börja måla om i sovrummet. Men vi sköt på det till torsdag eftersom sängläge är bästa läget för illamåendet.

Och så passar vi Charlie Melkers bästis några dagar. Han är fortfarande valpig så det är fullt ös på honom.

PS till alla andra bloggläsare jag är 57! så jag är inte gravid har bara lite yrselproblem.


2008-08-05 @ 17:15:54

Postat av: Ritva

Här i Finland har jag stegat runt i ett ställe som är blandning mellan "Tom Tits" och " Universeum". Först hade vi planerat nöjespark men blås och regn satte stopp på det. När vi var på väg kom solen fram och vinden har lugnat sig. Barnen var besvikna! Imorgon bär det sig igen mot Åbo och med båten till Sverige på kvällen.

Mamma skickar hälsningar till Druvan med familj.


2008-08-05 @ 18:02:29

Postat av: Vindruvan

Ja jag förstod nästan att du, Marianne, har haft några sämre dagar att tampas med eftersom du inte har synts till här på ett tag. Bra att du lyssnar på din kropp och tar det lugnt.



Tack för hälsningarna även från Finland ;-)



Kramis / Druvan


2008-08-05 @ 21:59:01


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0