Årets julkort



Det tycks som om julkorten börjar dippa ner i era lådor nu....hehehe.....

Då måste jag krypa till korset med en gång.
Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att hur datoriserad vår värld än blir
så kommer jag tillverka mina julkort för hand.

Det har jag ju gjort också som ni ser.......
......men med olika verktyg.
Var ju tvungen att "scrappa" lite med datorn också och då uppstod
den här fina bilden på Cattis.

Det hör även till saken att Tobbe hjälpte mig lite med den röda färgen
runt kortet och sen var han snäll och skrev ut dem allihopa åt mig.
Jättetack för hjälpen, älskling !!!








Så här blev alltså årets resultat av julkorten :
(men det vet ni ju redan....fniss !!! )




Jag hade noll aning om hur jag skulle tillverka korten när jag
gick in i pysselbutiken, så jag kan ju säga att det tog ett braaa
tag innan lösningen på mitt problem var ett faktum.
(Mina vänner....jag använde insidan....hehehe....)





TACK allihopa för alla fina kommentarer
just kring mina julkort, det glädjer mig oerhört !!!





Kramisar / Druvan





Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

Jättetack för det fina julkortet som jag fått. Det är lika roligt varje år och se det fina julkortet som du jobbat ihop. Det är som att få en julklapp.Kram Pia



Farmor på stan


2008-12-10 @ 03:10:45

Postat av: Vindruvan

Jultomten kom tidigt i år....hihihi.....


2008-12-10 @ 08:22:00

Postat av: Farmor på stan

Yes



Farmor¨på stan


2008-12-10 @ 09:17:00

Postat av: Mari

Hej! Tack för det fina julkortet. Du är alltid först varje år, och alltid är det det finaste vi får.


2008-12-10 @ 14:08:22

Postat av: Mari

Det snöar Hurra!!!!


2008-12-10 @ 14:09:59

Postat av: Mari

Har nu tappat bort 14kg av min kropp. De sissta tre kilona vill ta mig tusan inte alls tappas bort, de sitter som klistrade. Är nästan på väg att ge upp. Men va f-n hugg i ta tag i fettet och ta bort de tre sista också. Så att jag sedan kan påbörja det stora jobbet, att hålla vikten! Men innan dess skall jag inhandla mig en ny garderob!


2008-12-10 @ 14:17:19

Postat av: Mari

Det börjar bli vitt!

Mycket snö vill jag ha! Många decimeter, fem minus grader och solsken ända fram till mars sedan kan våren komma. Går det att beställa?


2008-12-10 @ 14:20:43

Postat av: Vindruvan

Hääääärligt att se dig här igen, Mari !!!

Du är saknad här på bloggen ;-)



Ett tips:

Du kan sprida ut kommentarerna på flera inlägg under flera dagar om du vill....hehehe.....



Kramis från mig till dig


2008-12-10 @ 17:08:25

Postat av: Vindruvan

Jag är stolt över dig gumman !!!

Det ska du också vara, fast att du gnällde lite i telefonen alldeles nyss !

Du har faktiskt tappat 14 kg, smaka på den karamellen. Jag skulle vara överlycklig om jag kunde tappa 5 kg, ja ja min vilja finns men hjärnan måste samarbeta också.



Fortsätt kämpa Mari, målsnöret är nära ;-)



Kram Kram


2008-12-10 @ 17:50:22

Postat av: Ritva

Tack för fina julkortet.

Idag var det dags med pepparkakor och finska julpiroger: smördeg kavlas ut,man stansar en "måne" lägger plommonmarmelad i mitten och viker "månen" till halvmånen.Sedan penslas med ägg och in i ugnen.På färdiga bakverken strör man florsocker. MUMS.


2008-12-10 @ 19:04:38

Postat av: Mari

Plommonmarmelad va!? Jag går och tuggar på min morot :). imorgon kl 09.00 skall jag på jul fest på öppna förskolan!! Måste leta upp tomteluvan. Det har slutat att snöa kom inte ens en centimeter.










2008-12-10 @ 20:55:32

Postat av: Marianne

Åh Mari, Mari...hur gör du? Nu får du dela med dig hur du bär dig åt.Visserligen gick jag ner 10 kg förra sommaren och 10 den sommar. Det låter ju bra. det är bara det att det hela tiden är samma kilon jag går ner. Så träligt. Hajar ni? Ja du Druvan gör det. Eller hur?


2008-12-10 @ 21:31:35

Postat av: Vindruvan

Hoppas att Mari läser din fråga och besvarar den, Marianne. Hon är nämligen väldigt ojämn när det gäller att komma in här på bloggen, småbarnsförälder som hon är. Men skriver hon inget självmant så får jag lov att "sparka" lite på henne.....hehehe.....

Jaaaa, nu vet du vad du har attvänta, Mari....



Kram / Druvan


2008-12-11 @ 09:49:05


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0