Jag ääääälskar julkort


Tror ni jag fick iväg flera presentationer av julkort igår kväll ??
Nääääe, somnade på min post kan man säga.

Nu är jag piggare så här kommer några fler fina julkort igen.........
......dock inte alla som ramlat in, för min tid räcker inte riktigt till att sitta här.

Det här första julkortet kommer från våra vänner Hashem, Päivi och barnen.
För några år sedan hade vi glädjen att vara tillsammans här i Würselen då
de bodde här i området hos oss. Nuförtiden bor de i Stockholm igen.
De om några vet alltså precis vad vi längtar efter, utlandssvenskar som vi är.
Svenskt härligt julbord......mmmmmm........mums !!!!
Tack snälla ni för det fina kortet !!!




Här kommer ytterligare ett vackert julkort......
......i tid till och med......wooooow bra jobbat Mari.....hehehe.....
Du imponerar på mig ;-)

Lill-trollet Embla fick synas med på framsidan av kortet så ni
allihopa kan njuta av hur megasööööööt hon är i sina lockar.





Nästa vackra kort kommer från Maris mamma och hennes Bengt.
Tack så jättemycket för den fina omtanken att skicka en julhälsning
till oss här i tyska landet !!!





Sista kortet kommer även det från ett par fina vänner som har
bott här under några år innan de beslöt sig för att flytta tillbaka
till Sverige igen, till Linköping för att vara exakt, mina gamla hemtrakter
 alltså.....hehehe....men det är ju måååånga år sedan.




Roligt med julkort.....jaaaaaa, eller hur ???


Hur har ni det i era stugor ???
Förberedande mysigt hoppas jag.

Gör inte som tomten här på bilden.....
det verkar som att även han kan gå i väggen nuförtiden.





Kramisar / Druvan






Kommentarer
Postat av: Bir

Nu har jag fixat ett av mina I-landsproblem. Jag har packat in massor av julklappar.


2008-12-20 @ 16:21:39

Postat av: Bir

Är ni i Düsseldorf och tittar på skidåkning?


2008-12-20 @ 16:30:47

Postat av: Vindruvan

Min önskan var att vara på plats i Düsseldorf och kolla skidåkningen live idag.....fick ju lite mersmak när jag var i Stockholm och kollade utanför slottet i början av året....MEN.....tidpunkten var helt FEL.....har ju liksom inte tid just nu....bläää :-(




2008-12-20 @ 17:23:45

Postat av: Ritva

Nu är det julstädat och -handlat.Godis och andra gången pepparkakor står på schemat imorgon.Jag städade huset helt själv när maken och lilltösen var i simhallen. Så jag är väldigt nöjd med mig.En annan tryffel hamnade i munnen för att ge energi under "träningspasset".Har ni andra redan rent i huset?


2008-12-20 @ 18:52:46

Postat av: Vindruvan

Oj, vad duktiga alla är inför julen.

Städa, handla, baka, laga julmat, köpa och slå in julklappar, tillverka julgodis osv....osv......är det undra på att man blir trött ?

Hoppas verkligen att ni hinner njuta också.



Själv ser jag fram emot en sagolik jul som väntar runt hörnet.....oj oj oj ni skulle bara veta.....



Kramis / Druvan


2008-12-20 @ 19:18:57

Postat av: Linda

Tänkte höra med Bir vad dina söner önskar sig i julklapp? Nötterna är svåra att knäcka. Du kan väl mejla mig är du snäll. Kram Linda.


2008-12-20 @ 21:45:59

Postat av: ~B

GodJul! :)

2008-12-20 @ 21:54:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0