Min hållning, en katastrof

image840

Oj vad graciös hon ser ut....
....eh....jag som precis skulle förmedla att jag har tränat nu,
men så där snygg var inte jag i min hållning, jag har mycket att lära ser jag.

Dagens tänkvärda:

image842

Nää, som sagt man måste pröva sig fram, ibland faller man och det är just så
man lär sig, den hårda vägen....

Nog om det.
Jag körde först uppvärmning 6 minuter och därefter mini workout i 19 minuter, sen kände jag att jag orkade nog inte kämpa vidare med jobbiga övningar (lite lat) så då prövade jag något helt nytt för min del.
Eftersom jag har problem att hantera min stress så tänkte jag att jag måste försöka göra någonting åt det.
Mitt första försök var att prova på Tai-Chi.
Här fick jag lära mig att slappna av, andas  och göra lugna rörelser samtidigt.
Det var inte många övningar, men de upprepades så att man kände att man hängde med och de var heller inget svåra att utföra.
Faktum är att kroppen känns ganska avslappnad just nu så här efteråt.
Dock kvarstår spänningarna i huvudet, men det är nog en övningssak.
Positivt överraskad är jag iallafall.

Har du provat på Tai-Chi någon gång?
Vad tyckte du i såfall om det?

image841

Värt att utföra det igen och igen och igen, tycker jag.....


Kramis igen från mig till dig!




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Jodå, jag brukar köra Tai chi ganska ofta.
Framförallt framför datorn på jobbet.
Jäklar vad fort dagen försvinner då.


2008-02-01 @ 20:24:47

Postat av: Ritva

Jag har testat Tai chi men hade inte tålamod för det lugna tempot. Hatha yoga passar bättre för mig.Det blir mer streching i det och dessutom kan man hemma yoga med Felicia och leka olika djur som katten, hunden, delfin och inte tala om vad man är för
djur med Stefan. Tiger t.ex.Hmmmm...


2008-02-01 @ 21:03:44

Postat av: Vindruvan

Det är ju just det lugna tempot som man måste lära sig att ha tålamod med för att kunna stressa av...eller har jag missuppfattat vad det går ut på?
Jag är en riktig nybörjare med allt ifrån Tai-Chi, Pilates, Yoga etc....men jag är öppen för att prova dessa saker för mitt välbefinnande skull.

Kram / Vindruvan


2008-02-01 @ 22:08:39


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0