Till alla dykare

Halloj allihopa!!!

Hörde talas om att Jens, Tobbes systerson, är ute på sjön med ett gäng dykare
i helgen på hans "lilla" skuta "Blackan".
Förra helgen var första turen med dykare ombord och de hade varit supernöjda med
besättningen och arrangemanget runt i kring.
Alla fick de mersmak så.....
......nu i helgen var det alltså dags igen att bege sig ner i det kalla vattnet.


image989

Hörde även talas om att denna resa skulle de bjuda på chili con carne.
.....hmmmmm....

Ett tips Jens
Se till att maten serveras efter dykningen och inte före annars
kan det gå illa.........

image987


image992

image991



Ha en skön söndag!!!

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Hela bloggfamiljen i ide?
Förstår om inte datorn drar när man är sjuk Linda. Hoppas verkligen att ni kryar på er så att Joel får gå till dagis snart.
Pia o Tobbe är förstås ute på vift. Tobbe är bara alert här när han jobbar. Eller hur Linda?.
Ritva jourar kanske och Bir. Ja vad gör du Bir.? Och alla andra? Var är ni?


2008-02-17 @ 18:07:19

Postat av: Linda

Hej bloggfamiljen. Här kommer ytterligare lite tråkig info. När jag gick o la mig igår vid 00-tiden hände det något med mitt högra öra, fick plötsligt en vidunderlig värk. Tog ett par alvedon, men det hjälpte inte. Jag vankande fram o tillbaka o visste inte vart jag skulle ta vägen. Det gjorde så J...A Oooooooont. 05.20 ringde jag sjukvårdsupplyssningen o frågade vad jag skulle göra??? Hon bokade en tid direkt till Hageby vc 09.45. Öroninflammation utan tvekan sa farbror doktorn. Fick peniccilin o avsvällande tabletter på en 5-dagarskur. Hem o proppa i mig både det ena o det andra o kunde till slut somna en stund när värken släppte lite. Kan man ha mer otur??? För det fösta har jag ALDRIG haft öroninflammation, inte ens som barn. För det andra: Här har man varit hemma i över ett år utan den minsta förkylning o så råkar jag/vi ut för allt detta när jag precis har börjat jobbat. Joel bara går runt o gnäller hela tden trots att han också går på alvedon. Just nu i mitt öra låter det som en byggarbetsplats. Ingen rolig situation alls. Hoppas att ni har det bättre. Kram Linda.


2008-02-17 @ 18:10:10

Postat av: Marianne

Stackars er Linda. Men det är väl ganska typiskt att det sätter igång nu. När Joel är inskolad på dagis och du precis börjat arbeta igen. Massor med nya virus och bacciller. Jag har läst att det finns cirka 400 olika förkylningsvirus. Har man haft ett så är man immun mot det. Men det tar ju en himla lång tid att gå igenom alla 400. Men förhoppningsvis finns det inte så många i er närhet. Ett tips: Ät Esperitox. Stark dos när du känner att du håller på att bli förkyld annars en underhållsdos. Stärker immunförsvaret. Behövs säkert för dig nu om dina öron ska börja trassla. Hoppas Feysal mår bra så att han kan sköta om dig o Joel lite. I alla fall Joel så att du får vila lite.
Ha det nu så bra det går Linda. Sköt om dig.


2008-02-17 @ 18:41:42

Postat av: Bir

Halloj. Jag har inte gått i ide har bara jobbat i helgen och nu är jag så trött så jag sitter framför TV:n och tittar igenom helgens program : Let´s Dance och Se upp för Dårarna. Krya på dig Linda! (Som tur är har jag träffat på alla 400 förkylningsvirus på jobbet så jag är immun peppar peppar ta i trä).


2008-02-17 @ 21:14:25

Postat av: Bir

Sover hela Bloggfamiljen?


2008-02-17 @ 22:15:18

Postat av: Vindruvan

Nix, jag sover inte.
Jag har lekt runt med ett nytt bild redigerings program.....alltså försökt mig på lite scrapbooking
igen. Det är kuuuul, men inte helt lätt innan man har lärt sig hur man ska göra. Tur att Tobbe gärna hjälper mig.

Näeee Linda det här var inte någon vidare rolig start för dig när du skulle tillbaka till arbetet igen. Tänker på dig förstås och önskar att du blir frisk snart igen.

Massor med krya på dig kramar från
Vindruvan


2008-02-17 @ 23:15:22


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0