Var tvungen att förnya mina steg...


image890



Min stegräknare har ballat ur!
Jag märkte att det inte var som det skulle när jag var och gick på söder i måndags, när jag kom hem därifrån tittade jag förväntansfullt på displayen för att jag visste att nu har jag gjort ett bra steg arbete, men icke sa nicke, displayen visade bara ca 5000 steg och eftersom jag har gått så mycket med min mätare så visste jag att den promenaden som jag hade gjort borde ha gett mig det dubbla och till och med lite mer än så. Besvikelsen var ett faktum.
Jag gav den trots allt en sista chans, jag for in till "Classe" (Olsson) nu på dan och köpte nytt batteri MEN det hjälpte INTE.
För mig som är beroende av min följeslagare kunde ju inte göra annat än gå in på image888 för att köpa mig en ny, kolla in den här vetja, min nya kompis:


image887




Stegräknare Pedometer Alarm

En stegräknare med överfallsalarm på 110 decibel ger dig extra trygghet under promenaden eller joggingrundan. På displayen visas antal steg, sträcka och kalorier. En extra minnesfunktion lagrar och visar totalt antal steg, total sträcka och totalt förbrukade kalorier och den inbyggda filterfunktionen eliminerar stegregistrering vid oriktiga steg och kroppsrörelser. Tack vare en bakgrundsbelyst display kan pedometern användas även på kvällar och nätter.

Filterfunktion, funkar den här funktionen som det är tänkt så är det ju toppen:
Stegräknaren är försedd med en funktion som förhindrar oavsiktlig stegregistrering vid stillastående eller korta tillfälliga rörelser som inte är en del av promenaden. För att stegräkning ska ske måste 6 steg i rad tas utan uppehåll.
Den här funktionen skulle du behöva på din mätare Maj-Britt!

Låter det som att jag har köpt en bra stegmätare?
Hoppas det.

Min vecko redovisning av stegen lär halta lite denna gång eftersom min mätare inte orkade mer, men jag får väl se till att gå desto mer med min nya kära kompis.

Du räknar väl stegen??

image889

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Ritva

Idag är jag tidigt på nätet. Ska gå på gympa (IGEN!) om 1½ timme. Det är core-typ så det blir inte så många
steg desto mer sbyggare hållning, påstås det.
Vilken avanserad mätare du har köpt. Håll din ingenjör make borta så att han inte programerar om det. Hoppas du och mätaren får många fina promenad tillsammans.


2008-02-06 @ 17:29:40

Postat av: Vindruvan

Kan vi dela med varandra Ritva, du får lite steg av mig och jag får lite snyggare hållning från dig?
I och med det så blir vi hur snygga som helst ;-)

Ha det så kul på träningen!

Kram / Vindruvan


2008-02-06 @ 17:34:35

Postat av: Tobbe

Hepp,
Nu är Pia ute och provar räknaren.
Har varit borta i en 1/2 timme redan.
Jag har inte hört ngt överfalls larm så allt är väl OK då får man hoppas.


2008-02-06 @ 19:10:24

Postat av: Linda

Näe du Tobbe, jag har inte heller hört något!!!


2008-02-06 @ 21:29:55


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0