Brännmärkt

image819


Vi har hittat det perfekta stället att lyssna på talböcker....
.....i bilen när man åker långa sträckor.
Nyss lyssnade vi på boken "Brännmärkt med Catharina Ingelman-Sundberg"
Uppläsare även denna gång: Katarina Ewerlöf


image799

En stark historisk roman.

"En mycket spännande roman som utspelar sig på 1300-talet och som bygger på en sann men relativt okänd händelse, som i dramatik och grymhet mycket väl kan jämföras med Stockholms blodbad."

Det här är första delen i serien om Anne Persdotter.

I början var jag lite skeptisk till att lyssna på boken för jag trodde inte att den skulle passa mig riktigt,
men gud vad fel jag hade.
Den var väldigt bra, mycket fängslande och den förmedlar ett spännande livsöde om Anne Persdotter.

Har du möjlighet så läs den!

Då kan jag passa på att tacka Marianne för lånet av boken och uppmana dig
också att faktiskt läsa den!

Vad ska du göra idag?


Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Linda

Näe, jag förstår INTE hur man kan vara utan semlor i 11 år, det måste vara rekord!!! Jag har hunnit få i mig en i år och jag säger bara: Mmmmmmmm, va gott, så fler lär det bli. Just nu sitter nog Joel och äter lunch på dagis för första gången, skall snart hämta honom. Även idag hörde jag att han blev lite ledsen när jag gick och jag tror inte han förstår att jag skall gå även om jag säger hej då, men han bara travar iväg till leksakerna. Sedan kommer han väl på att jag inte finns där och blir då lite ledsen. Kram så länge....


2008-01-30 @ 11:24:21

Postat av: Marianne

Hej
Ser att jag inte kommenterat något idag! Vädret tar bort all inspiration. Har i alla fall gjort Katarinas bokföring idag. Så jag känner mig nöjd. Melker har jag fått DRAGIT runt kvarteret för att han ska få göra sina behov. Men han hatar regn och håller sig längre tydligen istället för att gå ut.


2008-01-30 @ 15:51:57


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0