I mitt nästa liv...

I mitt nästa liv......


...vill jag bli en björn!





1. Om du är en björn, kan Du sova hela vintern. Du gör absolut ingenting i

6 månader.
 Det kan jag leva med.


image738


2. Före du går i ide, måste du äta tills du i princip rullar.
Jag kan leva med det också.


image739


3. Om du är en björn, föder du två barn (som är lika stora som en

valnöt) och det, medans du sover. När du vaknar upp är de halvvuxna, mjuka
och urgulliga ungar.
Det kan jag definitivt leva med!

image733

4. Om du är björnmamma, vet alla att du menar allvar! Du slår ned alla som

plågar dina ungar.

Jag kan leva med det!

image735



5. Om du är en björn, FÖRVÄNTAR sig din make att du morrar när du vaknar!

Han FÖRVÄNTAR sig också att du har håriga ben, dålig andedräkt och

överflödigt kroppsfett.


image734


Japp! Jag vill bli en björn......

image740

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Alla hälsar tillbaka.
Kramis


2008-01-20 @ 20:18:01

Postat av: Vindruvan

TACK!!!!


2008-01-20 @ 20:48:45

Postat av: Maj-Britt

Va jag trodde Marianne hade skrivit och tala om att att hon gått upp 4 kg i dag när hon varit hos mamma och ätit ,Men var beredd det kommer Kram mamma


2008-01-20 @ 21:03:45

Postat av: Ritva

Jag
kan också leva med att vara björn. Just nu känner jag mig mer som en nalle över vilken barnen får ösa all sin frustration. Tur att pappa björn ger stora stadiga kramar.


2008-01-20 @ 21:14:21

Postat av: Maj-Britt

Nej fy för att vara björn kigga på en hård madrass och ingen kudde och var är duntäcket Nej tack vet jag ejderdun madrass osv. Kram Natti natti


2008-01-20 @ 21:29:33

Postat av: Marianne

Du Pia har du tänkt på en sak? PÅ hösten vrål äter björnen blåbär för att lägga på sig hullet inför vintervilan och vaknar på våren smaaaaaaaaaaaal som en vidja. Så du ingen dum idé att vara björn.


2008-01-20 @ 21:47:05

Postat av: Vindruvan

Ja du Ritva, inte roligt när frustrationen går ut över mamma björn, men det är oftast de som får ta emot den värsta törnen. Tur att du går på yoga så du kan slappna av och "glömma" påhoppen.
Varför är de frustrerade, längtar tillbaka till det glassiga livet i Thailand förstås????

Nä visst e´de´toppen att va´björn, jag säger ju det, till våren har vi nått idealvikten....hehehe...det är ju jättebra. Siktet är inställt på vår!!

Kramis / Vindruvan


2008-01-20 @ 22:09:50

Postat av: Vindruvan

......men det är klart, jag håller ju med Maj-Britt om att det kanske är lite hårt när man ska sova.


2008-01-20 @ 22:11:03

Postat av: Maj-Britt

Nej fy på våra, skinnet hänger som säckar ända ner på benen så skulle inte jag vill VISA MEJ UTE.Grenen i byxorna fasnar nere vid knäna fy tänk klart kära ni. Kram


2008-01-20 @ 23:01:06


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0