Happy B-Day Gittan


Nu vet jag att jag är lite tidig att lägga upp den här hälsningen på
bloggen, men det kan inte hjälpas, jag landar i sängen nu och
i morr´n e´jag inte hemma.


Födelsedagarna duggar tätt just nu.
Den här dagen är det Gittans tur att få bli firad.
Som ni alla kanske märker så var det ett bra tag sedan som jag
tillverkade ett handgjort födelsedagskort och skickade det på posten
till er. Om jag skulle göra det + att plita ihop de här grattis hälsningarna
på datorn.....jaaa då finge jag inte göra annat än sitta och pyssla.
Vem skulle då ta hand om hemmet under tiden?????
Ibland kanske lusten överraskar mig oxå med att jag faktiskt gör dubbelt upp,
men förvänta er inte det är ni snälla, för det tar en snabla tid att fixa dessa
bilder i datorn som ni säkert förstår.
Ville bara få det sagt eftersom jag själv går och dras med lite dåligt samvete
att det inte kommer födelsedagshälsningar via den gamla hederliga vägen.
Nog pratat om det.

Nu över till Gittans födelsedag.................









Här bjuder vi dig på din födelsedagstårta !
Hoppas den ska smaka ;-)
........hoppas även att du får en mysig dag !!!!







GRATTIS hälsningarna
kommer från

Pia, Tobbe & Cattis




Kommentarer
Postat av: Marianne

Stort Grattis från mig med.


2008-06-04 @ 08:26:57

Postat av: Bir

TACK!!

Jag hoppas och tror att Pia är på väg till Sverige och inte till Nünberg.


2008-06-04 @ 09:20:47

Postat av: Bir

Nürnberg*


2008-06-04 @ 11:47:20

Postat av: Cathrines Farmor

Stort grattis från mej med. Tusen kramis Maj-Britt


2008-06-04 @ 13:32:14

Postat av: Bir

TACK för alla grattishälsningar!!

Här kommer ett recept (till Marianne) på "Lätt" smörgåstårta. Jag bjöd på den i dag. Dom som inte äter keso i vanliga fall lurade jag i tårtan och det gick bra.

4pers.

4 skivor landgångsbröd

200g neutral keso

100g mjukost med kräftsmak

1 liten knippa dill

100g skalade räkor

Utanpå: 2dl lättcrème fraiche

100g mager neutral mjukost

Dekor vad man känner för. Jag gjorde en med sallad, räkor, dill, citron, gurka, minitomater, vindruvor och så lade jag physalisbär runt om (till svärmor hon gillar dom). Den andra hade jag skinka och gul kiwi på isället för räkor och citron.

Gör så här:

Kantskär bröden. Blanda mjukost med kräftsmak, keso, hackad dill och skalade hackade räkor. Bred blandningen på samtliga lager utom ovansidan. Blanda lättcrème fraiche och mager neutral mjukost. Bred blandningen på ovansida och kanter av tårtan.

Dekorera.

Klart!

Drick gärna ett glas gott kallt vitt vin till eller cider.


2008-06-04 @ 18:59:45

Postat av: Linda

GRATTIS Birgitta!!! Kan intyga att vi som var o firade Gittan idag tyckte mycket om tårtan. Vad hon än bjuder på så behöver man ALDRIG vara orolig att man måste lämna stället hungrig. Gittan är SUVERÄN i köket. En än gång ett STORT GRATTIS från Linda, Faycal & Joel.


2008-06-04 @ 20:31:02

Postat av: Vindruvan

Halloj alla!



Jag aer inte iSverige Gittan, sorry!

Jag aer ute i stora vida vaerlden och utforskar den tillsammans med Tobbe. I Nuernberg foer att vara exakt....hehehe....har precis varit paa restaurang och aetit Nuernbergs godaste korv, den graa varianten ni vet med tillhoerande potatissallad eller weinsauerkraut...mmmmm....och saa tysk oel paa det....MITT I VECKAN!!!!!



Ledsen att jag gloemde skicka grattis mailet till dig Gittan, men det faar du naer jag kommer hem. Jag kom i allafall ihaag att stoppa in haelsningen paa bloggen.



Tjingeling fraan oss iNuernberg :-)


2008-06-04 @ 22:00:48


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0