Tobbe i Würsten-land

Tänk att Tobbe måste åka till Nürnberg för att få sig ett par riktiga Würschtar, för de kan man inte få i Würselen.

Riktigt goa var de också, de vi har haft med oss hem till Sverige kommer inte ens i närheten av dessa korvars smak. Weinsauerkraut till var perfekt, inte alls så surt som man kunde tänka sig.
Och så lägger man allt i en brötchen så blir det bra. Sköljer man dessutom ner det hela med en god Weizen så vet man att man är i Bayern.

Tobbe funderar nästan på att emigrera till Bayern. Här är det livet på en pinne.

Bara en sak, varför fick Tobbe sina korvar på en hjärtformad tallrik medans jag fick mina på en rund ?????
Jag tror servitrisen flörtade lite med min man......hmmm.....




Allt är bra med oss.
Pia och Tobbe





Kommentarer
Postat av: Marianne

Ni glömmer väl inte ta med korv i sommar?


2008-06-05 @ 09:45:17


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0