Små grytor har också öron


image1089


Johan och Maria kom underfund med att det enda sättet att få till en
fredagssnabbis var att skicka ut deras tioårige son på balkongen
så han kunde rapportera vad som hände i grannskapet.
Pojken började rapportera direkt när föräldrarna drog igång sina aktiviteter.
- En bil bogseras bort från parkeringen vid grannhuset.
  En ambulans körde just förbi. Några minuter gick. Det verkar som om grannarna
  Olsson har besök, Mathias kör omkring på en ny cykel och Sören Svensson med
  fru har sex.
Föräldrarna kom av sig ganska rejält och ropade:
- Hur kan du veta det?
- Deras son står också på balkongen.

image1088


Ha en skön fredag!

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Emma

Haha hört den innan, men alltid lika rolig

2008-03-07 @ 19:02:35

Postat av: Ritva

Den var rolig. Kan man skicka ut alla 3 barn?


2008-03-07 @ 21:52:05

Postat av: Marianne

Hej Druvan. Hoppas att du mår lite bättre idag och orkar med en liten promenad. För det är strålande fint vårväder idag.
Ett tips när det gäller honungsvatten: Drick ditt favoritte med en tsk honung i så går det lättare. Funkar ändå som lite slemlösande men är godare.


2008-03-08 @ 11:22:58

Postat av: Bir

Min stegräknare har pajat. Suck! I torsdags kväll gick jag steg efter steg men det hände inte mycket. I går gick jag långa rundan med Fia den är ca 7000 steg när jag kom hem stog stegräknaren på 3600 och inga aerobic steg jag blev jätte sur. Nu har jag köpt ett nytt batteri, hoppas att den funkar.


2008-03-08 @ 12:26:41

Postat av: Marianne

Ja men då kanske man haft en chans att komma ikapp dig denna vecka men mitt fäste har pajat så nu åker stegräknaren i fickan och det ger inget riktigt utslag vet jag sedan förut. Får kanske hänga den med en säkerhetsnål.


2008-03-08 @ 13:21:58

Postat av: Vindruvan

....hoppla...Inte kul när stegräknaren strejkar, har varit med om det själv som ni vet och mitt humör var inte heller roligt att tas med när jag upptäckte att den inte funkade som den skulle.
Din stegmätare är ju ny också, Gittan, så då blir man ju ännu mera sur.
....och min "Stegge" är skitsur, han har inte fått arbeta någonting den här veckan.
Men vi har dock varit ute en liten sväng och promenerat idag, Tobbe och jag, det var skönt men fy sjutton vad trött jag blev på en gång, så nu ligger jag och softar i soffan med en scrap-book tidning i handen.
Känner mig lite bättre nu förutom att hostan tar kål på mig just nu, nätterna blir oftast utan sömn för så fort jag lägger ner huvudet så börjar den envisa hostan igen. Det är fruktansvärt jobbigt!!
Varmt te är det som gäller, ska ta ett rooibus te nu med smak av citron....mmmm...och så soff läge förstås.
Ledsen att jag inte orkar få till ett inlägg, men det kommer nån gång var så säkra, en sak i taget.

Kramisar eran Druva


2008-03-08 @ 14:40:13

Postat av: Marianne

Men det här var väl ett inlägg så gott som något Druvan. Du har för stora ambitioner.


2008-03-08 @ 16:14:34

Postat av: Bir

Stegräknaren fungerade inte med nytt batteri, så nu har jag varit och bytt den jag fick en helt ny. Än så länge verkar den funka. Ibland har man små bekymmer som känns stora Tex när stegräknaren är ur funktion. Hoppas ni får en trevlig lördagskväll!


2008-03-08 @ 16:54:15

Postat av: Marianne

Hallå bloggfamiljen. Är det Melodifestivalen som gäller ikväll? Vilka går vidare....?


2008-03-08 @ 17:55:05

Postat av: Tobbe

Carola/andreas & ola

Sjuklingen tror på
Carola/abdreas & Ola

Annars var ju höjdhpoppet spännande.
Han är fantastisk att vända ett så utsatt läge till vinst, Respekt Stefan.
Ha de.


2008-03-08 @ 19:44:28

Postat av: Marianne

Carola/Andreas
och så tycker jag att Sibels låt är sååååååååå bra. Och nu gick den u vidare. HURRA.


2008-03-08 @ 20:21:36

Postat av: Marianne

KATTA....STROF. Jag tror det är mobbning av Carola på gång...


2008-03-08 @ 20:48:33

Postat av: Ritva

Jag tror på Nordman. Har haft dock fullt upp med junioren som matstrejkar. Nu är hon isäng och jag tat ett glas rödvid men några saltade kex och ost, MUMS! Dagen ahr varit fin men vi har haft fullt upp med barnens aktiviteter. Hoppas det blir mer fokus på eget välbefinnande och avkoppling imorgon.
Vad bra att druvan håller på att hämta sig.Hostan kan dock bli besvärlig kapitel. Om det blir allt för jobbig så hör av dig, druvan. Jag kanske har något som hjälper.


2008-03-08 @ 21:30:40

Postat av: Vindruvan

Inga rätt från Tobbes och min sida vad melodifestivalen beträffar och jag har lite svårt att förstå varför inte Carola/Andreas gick vidare, men det är som det brukar när svenska folket tar ton.

Jag börjar bli mer och mer lodrät....hehehe....;-)

Kram / Vindruvan


2008-03-09 @ 12:44:42


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0