Charlotte Perrelli - Hero



Grattis får vi ju lov att säga till Finlands bidrag som i tisdags
klarade sig i semifinalen i Eurovisionsschlagerfestivalen
och är nu med i finalen.
Idag är det Sveriges tur att vara med i den andra semifinalen
så det är ju bara att hålla alla tummar vi har att Charlotte Perrelli
ror hem det här så att vi också får vara med och leka i finalen.


Här är finalens uppträdande i Stockholm då hon vann
med låten " Hero".




Här är den officiella videon med samma låt  "Hero"





Vad gillar du hennes låt?
Jag tycker den är bra, den har liksom vuxit ju mer man har hört den.

Hon kommer att ha goda chanser att komma bra till i finalen
(för dit kommer hon utan snack)
men jag tror inte att hon vinner för det tror jag Ukraina gör.

Vad tror du?

Nu ska jag fortsätta med mina bestyr, nämligen strykning
och hur kul e´de´?

Kramisar / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Druvan du har väl inte missat att jag har beställt en Iron Aid, den STRYKANDE torktumlaren, till nya lägenheten.


2008-05-22 @ 17:37:24

Postat av: Vindruvan

Näe den har jag inte missat och jag skulle verkligen behöva en jag oxå....e´lite smått avundssjuk på dig vill jag lova.



Har bara varit upp och hängt in i garderoben, nu måste jag fortsätta....



Kramis / Vindruvan


2008-05-22 @ 17:47:02

Postat av: Marianne

Nu har jag hört Ukrainas låt för första gången och den är ju kanonbra!


2008-05-22 @ 21:26:57

Postat av: Marianne

Skönt nu kan man se fram emot lördag.


2008-05-22 @ 23:19:34

Postat av: Bir

Nu är jag hemma igen. Jag och Mamma har varit i Malmö och hälsat på min "Moster" 88 år i höst. Hon bor jättefint med utsikt över vattnet. Man ser både Turning torso och Danmarksbron från hennes balkong. Jag har även träffat två av mina kusiner.

Robin har varit i Krisianstad och mönstrat. Det gick mycket bra Kul! Håkan har varit på resande fot hela veckan (oxå i södra Sverige). Han åkte i söndags kväll och kom hem i går kväll, så Simon och Fia har varit ensamna hemma.

Jag har haft det bra i Malmö men det är jätteskönt att vara hemma igen! KRAM!

Var är Druvan i dag??


2008-05-23 @ 21:07:00

Postat av: Bir

Min stegräknare står på 17440 just nu.


2008-05-23 @ 21:08:54

Postat av: Ritva

Nu är vi hemma igen. Dagen har varit tung då båten var framme redan klockan 6 och väckningen ½ timme innan.

Både huset och trädgården står kvar. Det är bara kvar att ta tag i lite mer tvätt (tvättat redan 4 maskiner) och kolla snigel läget ute.

Imorgon blir det spännande med Schlagerfinalen. Jag tror det blir minst lika bra som med hockey-VM. Ingen har väl missat resultat från brons-matchen??


2008-05-23 @ 21:13:07

Postat av: Marianne

Jo Ritva det har jag missat! Vaddå bronsmatch? Eller så har jag glömt det?


2008-05-23 @ 21:17:17

Postat av: Linda

Jag fullkomligt HATAR min dator, GRRRRRRR!!!!!!!!!!


2008-05-23 @ 22:05:43

Postat av: Vindruvan

Välkomna hem, alla ni som har haft fördelen att vara ute och roa er på resande fot!!!

Mari är fortfarande i Rhodos och roar sig så det verkar som om den här veckan gick i resans tecken........jaaaa bara för en del av oss förstås medans vi andra fick ta hand om marktjänsten.



Linda nu tar vi och lugnar ner oss lite, det är inte bra för hjärtat att bli så upphetsad...det handlar ju bara om en dator :)

Fast jag håller med dig om att man blir så oerhört frustrerad när inte tekniken funkar som den ska.



Trevlig helg på er alla, men det har jag nog redan sagt!



Kramisar / Vindruvan


2008-05-24 @ 16:35:25


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0