Druvans walking






I morse klockan 8.00 var jag ute i Wurmtal
för att motionera och för att om möjligt få igång lyckohormonerna.
Halva sträckan joggade jag i lugnt tempo och halva sträckan
 var det walking i högt tempo.
Kände mig nöjd över min prestation eftersom jag vet att jag INTE
är en joggare egentligen, men det är aldrig försent att börja jogga
så jag kanske blir en till slut....hehehe.....
Den motionen gav mig 10000 steg ungefär och när jag kom hem
var det duschen och lite vila som gällde, men jag kände fortfarande att myrorna
i brallan och huvudet behövde ge sig ut igen just för att undvika att jag
skulle falla tillbaka i mitt deppar jeppar humör igen.
Det var bara för mig att gå ut och promenerade vidare.
Min stegräknare håller näst intill på att få frispel idag, den står just nu på
23636 steg, kan ju behövas eftersom gårdagen var katastrofal för mig, kom jag
upp i 3200 steg så var det ju bra.
Är ju inte på topp direkt, men jag mår ändå bättre än mina tidigare dagar.
Däremot är jag riktigt trött i kroppen efter allt gående, puuuuh!!!!!





Har precis läskat mig med lite färsk ananas nu och det var
gudomligt gott, jag älskar ananas....mmmm....
Gillar du det också?


Kramisar / Vindruvan








Kommentarer
Postat av: Linda

Heja Druvan friskt humör, det är det som susen gör, heja, heja, heja!!!! Näe, jag är inte så förtjust i ananas faktiskt, skulle nog vilja svalka mig med lite vattenmelon istället......


2008-05-13 @ 18:39:48

Postat av: Anonym

Linda, vattenmelon är toppen. Så GOTT! Men, men är ju rena sockerlösningen.


2008-05-13 @ 18:46:21

Postat av: Linda

Är det? Det visste jag inte? Men då förstår jag varför jag gillar vattenmelon, godisråtta som jag är.......


2008-05-13 @ 19:12:14

Postat av: Vindruvan

....och hur är det med ananas ?


2008-05-13 @ 19:33:31

Postat av: Mari

Tillbaka igen, bra jobbat!


2008-05-13 @ 20:06:23

Postat av: Marianne

Ja som motsvarande mängd läsk, vanlig alltså. Ja ananas också. 100 gr ananas innehåller mycket mer kalorier är samma mängd läsk. Och jag pratar inte om lightläsk. Vi tror att frukt är jättenyttigt men tänker inte på att det är sockerbomber. Frukt ska betraktas som efterrätt. Tro mig. Jag är en fruktälskare och var kommer det mesta av min övervikt ifrån. Ja inte är det slaskmat näää det är frukt frossa!!!!


2008-05-13 @ 20:11:18

Postat av: Ritva

Kul att se att du mår bättre. Jag har också joggat en liten sträcka första gången på 20 år. Jag måste ju testa mina nya skor. Nu är både ryggen och knäet trött. Hoppas du känner dig bättre. Fast jag fick också massa lycko hormoner och springer gärna igen. Man kommer ju snabbare fram, eller hur.

Ananas är underbart, det fick man gått om i Thailand.


2008-05-13 @ 21:37:22

Postat av: Marianne

Åh vad jag blir sugen på frukt nu. Vattenmelon, ananas, äpplen (Fuji), satsumas, jordgubbar för att inte tala om hallon, bästa bären. Jag tror att jag skulle kunna leva frukt och hallen och en och annan sparris och någon skiva parmaskinka emellanåt.

Jag får nöja mig med mitt äpple som jag spart. Köper två äpplen varje dag och äter. Köper jag fem så äter jag fem.


2008-05-13 @ 22:02:31

Postat av: Linda

Men det måste ju ändå vara "naturligt" socker i frukt. Är det så illa iallafall???


2008-05-14 @ 15:34:24


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0