Min kropp





Jag är farscinerad över min kropp......hehehe.....
(du oxå? Jaaaaa Jag förstår det ! Vem skulle inte vara det ! Fniss)
......från det att vara väldigt passiv idag
(orkade inte så mycket, jag var egentligen både stel och trött)
till det att jag fick en oerhörd sukt och längtan ut i joggingspåret.
Det var ju bara att kasta på mig träningskläderna innan anfallet
gick över. Sagt och gjort....och så iväg!
Visserligen var min tur i Wurmtal ingen dans på rosor direkt, det var segt,
men skam den som ger sig, tänkte jag, har jag kommit så här långt.....jaaa
då är det ju bara att kämpa vidare tills jag är hemma igen.
Jag joggade i lugnt tempo nästan hela biten utom där det är asfalt,
där var det snabb walking som gällde.
Jag är lika förvånad som du att jag faktiskt joggar.

Någon gång på eftermiddagen pratade jag med Mari och då sa
jag att min stegmätare stod på ynka 642 steg !!!!!!!
Knappt inga alls alltså.......
.......men nu ni har jag stegat upp mig till 10895 steg......skööööönt!
Då kan jag lugnt trappa ner tempot nu då.

På tal om steg.......jag saknar en del rapporter denna veckan....hmmmm...
slarvigt slarvigt !!!!!
Kom igen nu, tappa inte sugen!
Världen är redan full av tappade sugar ;-)

Ha en skön fredagskväll vetja!!!
Det ska jag ha !





/ Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Min stegrapport för vecka 19 i genomsnitt 9 959 steg. Kom inte över 10 000. Men nära!



Jag beundrar din ihärdighet Druvan. Önskar att jag kunde jogga. Men förutom att flåset inte finns så sätter mitt vänsterknä stopp.



Nu tror jag bestämt att räkorna ropar på mig från köket.


2008-05-16 @ 19:36:11

Postat av: Tobbe

Tänk vad man känner sig välkommen när man kommer hem till Pia.

Levande ljus och maten färdig lagom till man kommer innanför dörren. Paa tal om dörren ja,

Man hinner knappt sätta fötterna innanför den innan man blir blir nästan överkörd av Pia.



Puss paa dig,

Du är det bästa.

Hepp


2008-05-16 @ 23:14:54


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0