Att skapa jobb till 1 miljard kineser

Tja, hur var det nu med frågesporten igår ?
vem hade rätt ?

Ett tips, Jämför de här två bilderna så ser ni vad som är fel på första bilden.






Såg nyligen en reklam på ngt som jag tyckte verkade helt onödigt.
Förmodligen kan den bara säljas i Asien där man skall vara blek.
Tänk nu på att jag inte är ngn kännare av kosmetik o dylikt.


Reklamen var för ngn sorts ansikts mask. Normallt, vad jag förstått, så lägger man en mask i ansiktet
för att man vill dra ut orenheterna från hyn och sedan tvätta av allt.
Har jag rätt eller ?


Nu, reklamen visade en mask av plast som var helt vit.
Man lägger den över ansiktet och låter verka x-antal minuter.
När man tar bort masken så är den genomskinlig och hyn har blivit slät och blek.
Fantastiskt va.

är det bara jag som tycker den verkar konstig ?
Lite proffs-hjälp skulle inte skada (hjälp från den kvinnliga läsarkretsen alltså).



En annan totalt idiotisk sak jag sag på TV var "The moment of truth" ==> sanningens ögonblick.
En person sitter i en stol och får frågor som han skall svara ja eller nej på.
När han har svarat så kommer det en spökröst och säger om han svarant sant eller ljugit.
För varje fråga han svarar sanningsenligt på så får han en viss summa pengar.
Om han ljuger så förlorar han alla pengar.
Samtidigt sitter familj, flickvän/pojkvän i studion och svettas och våndas över vad som är sant.


Nu till det fullständigt idiotiska i det hela.
1) Hur kan de som håller i programmet veta om han ljuger eler inte ?
   Jo de har gått igenom frågorna innan med honom/henne.
2) eftersom de vet det rätta svaret på frågorna så varför skulle ngn sitta i stolen
   och svara med en lögn på en fråga ?
3) Så när en fråga som typ "Var du någonsin otrogen mot din före detta flickvän"
   ställs så vet alla att svaret är ja. Och ändå sitter de där och undrar vad som är sant.
  
   Meningslösare frågeprogram har jag inte sett.
  
Nu till att hålla 1 miljard kineser i arbete.
Vad gör man när man är 1 miljard människor, arbets kraften är billig och maskiner är dyra ?
Jo låt människan göra jobbet.

a) Varför inskaffa dyra sopbilar när man kan anlita en kines att göra jobbet.

b) Varför inskaffa dyra rengöringsbilar att sopa rent på gatan när en kines kan göra jobbet mycket billigare.

c) Om det inte håller alla sysselsatta, ge resten av befolkningen betalt för att sitta och sova

Tam-tam-ta
Vem är vinnare av min fråga ?


Jepp, Pia var först med rätt svar.
Felet med bilden är att det finns inte en enda Kines på bilden.
Jag blev väldigt förvånad när jag tittade på bilden i datorn.
Var tvungen att gnugga mig i ögonen, nypa mig i armen.
Men, nä det var sant, inte en kines så långt ögat kan nå.
Belöning kommer när jag kommer hem.......
Hepp




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Skoent att se, inga kommentarer foere kl.5

Det innebaer att alla sover gott och skoent om natten.

Hepp


2008-10-28 @ 05:23:23

Postat av: Marianne

Programmet Moment of truth finns även i en svensk upplaga, Sanningens ögonblick, kanal 5 tror jag.


2008-10-28 @ 06:53:03

Postat av: Marianne

Grattis Pia. Det ante mig att du hade rätt.


2008-10-28 @ 07:32:47


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0