Bloggen 1 år






Idag är det exakt 1 år sedan som........





..........föddes, trodde ju aldrig att det skulle va´nå´t för mig,
men vad fel jag hade :-)
Det har kommit stunder ibland som jag faktiskt har tänkt att 
jag lägger ner bloggen, men när jag sen har mått bättre
(för det har hängt ihop med mitt humör)
så har jag helt enkelt kommit på andra tankar.

Trots att jag inte skriver om ngt särskilt egentligen sååå.....
(tur att Tobbe kommer in här som gästbloggare och skriver om
lite vettiga saker i allafall)
....har jag åtminstonde lyckas hålla den vid liv i 1 år i allafall,
men det är i stort och mycket eran förtjänst för hade ni
inte visat intresse, jaaaaa för vem skriver jag då kan
man undra, jag gör det inte för döva öron iaf det är ett
som är säkert, då skulle det inte finnas någon mening med 
att fortsätta med bloggen, eller hur?

Nu har den som sagt funnits i 1 år idag och.......
Det är värt att fira tycker jag !






till BLOGGEN !!!!

Tjingeling / Druvan





Kommentarer
Postat av: Vindruvan

Ibland undrar jag verkligen hur jag klarar mig i teknikens värld egentligen ?

Sitter just nu med megastora bokstäver och symboler på skärmen och jag lyckas inte få tillbaka det ursprungliga utseendet, normalt utseende på skärmen alltså.

Det förändrades utan att jag själv vet hur det gick till.

Någon som kan hjälpa mig som vet hur man gör???

Det är jätteirriterande, visserligen ser jag bra nu, har inga problem att läsa, men när man är van att ha ett visst utseende på skärmen och så förändras det, inte kul!

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!



Kramis


2008-10-15 @ 09:33:30

Postat av: Farmor på stan

Druvan du får aldrig sluta blogga det är ett sätt att hålla kontakten med alla vänner. Det här med bokstäverna kan ha med % att göra. Längst ner på höger hörn finns det procent den skall stå på 100%

så mycket kan jag om datorer.



Kram farmor på stan


2008-10-15 @ 10:34:11

Postat av: Vindruvan

Tack M-B för tipset, men det kunde jag redan (har även varit där o pillat runt) och det blev ingen förbättring eftersom det inte endast är internetsidorna som innehöll stor text utan även allt annat på skärmen.

Jag har haft "troubleshootar-Tobbe" på Skype-tråden

och han har löst mitt problem.

Det tokiga var att jag var själv inne på den sidan och kollade runt, men ändrade ingen inställning, så jag var ju ändå på rätt väg att lösa problemet själv.



Kramis Druvan


2008-10-15 @ 11:13:49

Postat av: Farmor på stan

Du är duktig du men det är tur du har Torbjörn

Jag har ingen men Stephan brukar hjälpa med saker jag står stilla med. Vi har alla någon som vi kan få hjälp av. Tack Stephan.



Kram farmor på stan


2008-10-15 @ 12:20:08

Postat av: Marianne

Ja tack för bloggandet Pia. Det har minskat avståndet mellan oss alla. Inte bara Tyskland och Sverige utan mellan Norrköping och Kungsholmen och Johanneshov och Huddinge och...


2008-10-15 @ 15:59:44

Postat av: Bir

Vilken tur att du finns Pia och att du har en blogg. Undrar just vad Marianne pysslar med nu när storrenoveringen av lägenheten är klar. Törs du stöka omkring i ditt hem eller väntar du på fler visningar. Har hört att man inte ens får ha ytterkläder framme i hallen när det är visning. Var gör man av dom? I bilen eller?


2008-10-15 @ 17:05:23

Postat av: Farmor på stan

Hej du Bir man får inte ha toalettborsten på toan ens usch så jobbigt



Kram från farmor på stan


2008-10-15 @ 18:19:36

Postat av: Marianne

Marianne SOVER i sitt utställningshem. Det verkar som att alla bara kom på visningen för att kika. Det jättebraiga budet jag fick återtogs och sänktes till ett skambud i går. Eftersom jag inte behöver något kontrakt förrän den 31/12 så behöver jag ju inte ta första bästa skambud. Förretsen så kan jag inte ta det. Blir för dyrt på nya stället.

Nu blir det till att fortsätta bo i kappsäck. Möbler m.m. ligger utplacerat på olika håll och en del ligger packade i sopsäckar i förrådet. Det som behövs dagligdags förvaras i IKEAkassar som ställs in hos hjälpsamma grannar inklusive hund med tillbehör. Det gäller att ha rekvisitan, såsom fina handduken, kuddarna, överkast, grönsaksfat m.m. fräscht hela tiden. För rätt vad det är är det någon som bokar in en privatvisning med mäklaren.


2008-10-15 @ 19:02:39

Postat av: Linda

Hipp hipp hurra, för bloggen idag!!! Jättetrevlig kommunikation måste jag säga. Vi alla får hjälpas åt att hålla den vid liv tycker jag. Kram på er.


2008-10-15 @ 20:46:21

Postat av: Linda

........Och mycket roligt att få ta del av era liv.


2008-10-15 @ 21:22:28

Postat av: Ritva

Grattis på födelsedagen bloggen. Ser framme mot att fira många födelsedagar till.Vi alla är beroende och älskar din blogg!

Tal om födelsedag: försenade jättekramar till vindruvan.

Var på gympan idag och konstaterade att konditionen blir inte bättre av 4-timmars vila i solstolen under 1 vecka fast jag försökte vifta på tårna ibland.

Imorgon blir det 2 dagars kurs på Lidingö. Sedan tror jag att vardagen börjar komma tillbaka och jag hinner ta del av bloggen mer.


2008-10-15 @ 22:33:08


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0