Du är en bra man.......


Hej allihopa,
Ytterligare en dag som jag överlevt, men nu är det svårt.

4 dagar= 96 timmar = 5760 minuter = 345600 sekunder, 3 middagar och 2 luncher
Så snabbt gick det innan suget av västerländsk mat blev för starkt.
Speciellt efter lunchen igår. Min kollega tog lamm soppa.
Såg riktigt gott ut innan han började röra runt i soppan.
Upp dyker det (inget lamm huvud) men väl ngt som ser ut som en styckad strupe.
ca 2 cm i diameter, ett par-tre mm tjocka väggar, ca 2 cm långa.
Nam nam sa han och slurpade i sig hela soppan.
Jag frågade inte vad det var, ibland vill man inte veta även fast man vet svaret.
Ngn som kan tala om vad det kunde vara ?

Hos mig sitter det klibbiga smaklösa riset som en stor klump i halsen just nu.
Som tur var (eller oturligt nog) hade mina kinesiska kollegor träff med ngn gammal universitets kamrat så jag
hade all tillfälle i världen att smita in på närmaste västerländska restaurang.




Bra bild va ?
Tagen med min sony-ericsson telefon.

Väl inne dår så slog priset emot mig som ett K.O.slag.
En middag för en person kostade mer än de 2 senaste middagarna tillsammans, för 3 personer!!
Altså fattar ni, jag åt en middag för samma pris som 6 personer kan göra på en vanlig kinesisk restaurang.
Jaja det fick det vara värt tänkte jag (ca 185 kronor för middag med dryck).
Men det var inte värt priset kan jag säga.
Kommer förmodligen inte gå in där ngn mer gång.

För övrigt var det mest västerlänningar på restaurangen.

En ganska lustig scen utspelade sig vid ett bord rakt framför mig. Det var en västerlänning
tillsammans med ca 7 kineser. En av kineserna var förmodligen bossen i det kinesiska sällskapet.
Till saken hör att, om ni inte visste det, de flesta asiater tål inte alkohol. De går igång på en lättöl.
Chefen hade tydligen druckit ett halft glas öl för han pratade och gestikulerade så det stod härliga till.
En efter en av de övriga kinserena somnade in vid bordet, antingen med huvudet i armarna på bordet eller med huvudet nickande mot bröstet.
Jaja, så kan det vara när man går på restaurang med chefen.

Appropå L.D.
Måste ha varit han, Svenska ambasaden ligger i närheten av mitt hotell, ganska bra att veta om mitt pass faller i bitar.
Har redan börjat spricka upp. Ungefär 1/4 av plast delen har lossnat, men det var inga problem att ta sig in i Kina med det passet.

Hur var det nu med en bra man ?

Det var vad en kinesiska sade till mig utanför restaurangen.
Hmmm vad nu då undrar ni ?
Han knappt ut på gatan innan jag blev påhoppad av en kvinna som sade att hon hade tillgång till långa kvinnor om jag var intresserad.
När jag sade jag var gift tyckte hon att det gör ju inget eftersom jag är så långt hemifrån.
När jag upprepade att jag var gift och att avståndet inte spelar ngn roll när man är lyckligt gift så sade hon
"you're a good husband" och gick sin väg.

Så hädanefter får jag allt se till att ha mina kinesiska kolleger med mig när jag går och äter.

Taxi chaffisen åkte fel 2 ggr i morse. Först hamnade vi vid Siemens ......
Sedan var han på väg att göra en U-sväng 500 meter från Ericsson, men vi hann att stoppa honom då.
Man får väl vara glad att han inte slängde av oss mitt i vägen som den andra taxin gjorde.

Alltid är det ngt som händer.
Undras vad som händer idag ?

För teknik nördarna:
ngt riktigt jobb kan jag inte göra idag, för det visade sig (när jag skulle börja med mina saker igår) att det inte fungerade.
Fick börja kolla varför. Jaja, fel HW ( HW= Hårdvara) installerad. De måste byta ut burken.
Nu är det ingen pc som man tar under armen och byter ut, Nä det är mer som ett skåp. ca 150x80x50 cm.
Som tur var har de ett skåp med rätt HW i på ett annat ställe i Peking.
Så jag kan väl fortsätta imorgon eller i eftermiddag när de fått burken på plats.

Mer än så hade jag inte på mitt hjärta.
Hepp




Kommentarer
Postat av: Vindruvan

DU är en riktigt bra man, Tobbe, har alltid varit, därför älskar jag dig så mycket !!!!!



Puss & Kram

Din fru


2008-10-16 @ 08:02:27

Postat av: Vindruvan

Kul att du har så mycket roligt att berätta!

Det händer saker kring dig hela tiden ;-)

Medans här lunkar allt i den vanliga vardagstakten fram, inget nytt inget gammalt, allt är som det brukar.



Fin bild !

Använd gärna mobilen flitigt för fotografering, roligt för oss att få se hur det ser ut på andra sidan jorden.



Puss puss igen


2008-10-16 @ 08:56:52

Postat av: Farmor på stan

Ja ja det händer mycket over sär. Men jätteroligt att läsa allt om dej i Kina. Här händer inget roligt bara att jag tog influensasprutan i måndags och varit sjuk sedan dess. Snuva och så brukar aldrig vara snuvig.Men fy den som ger sig. Någon som vet hur jag kurerar mej?



Kram från farmor på stan


2008-10-16 @ 13:09:09

Postat av: Vindruvan

Inte roligt att höra att du är sjuk M-B :-(

Här kommer iallafall krya-på-dig hälsningar till dig från oss ALLA!!!!


2008-10-16 @ 14:37:32

Postat av: Linda

Det låter som du är med i en actionfilm Tobbe. Riktigt rolig läsning.


2008-10-16 @ 21:23:52


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0