Framme i Beijing


För er som undrar så är Tobbe framme nu i Beijing (Peking).
Resan gick bra.
Men han borde ha tagit en krasch-kurs i kinesiska innan han
stack. Vilket språk ska man annars ta sig fram på? Engelska
är omöjligt för kineserna att förstå.
Som t.ex. företagsnamn, hotellnamn eller vad som helst
har ett helt annat namn over there.
Som tur är kan hotellpersonalen engelska i allafall så de
får skriva ner de kinesiska tecknen på dit Tobbe ska så
han kan ge det till taxi chaffören, annars är det kört.

Han har nu checkat in.
Har fått fruktkorg och vin levererat till rummet,
tagit ett bad och nu ska han SOOOOOOOVA !!!
Slumrade en halvtimme på planet, men mer var det inte,
så även om det inte är sent på kvällen ännu så orkar han
inte vara vaken längre.




Detta är hotellets fasad.
Ser ju rätt ok ut !

Hoppas Tobbe får möjlighet att vara gästbloggare
här på bloggen för då får vi alla direktrapport om vad
som händer på andra sidan globen.

Vad gör ni idag ??

Kram / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad jag har gjort idag? Jo jag har stått och spanat genom min grannes titthål på alla som kommit till visningen på min lägenhet. Tro det eller ej 15 intressenter! ! ! Men det säger ju inget om priset. Det kan ju komma bara låga bud som jag inte hr råd att ta. Men jag har ju tid på mig.


2008-10-12 @ 17:28:32

Postat av: Vindruvan

hehehe....De skulle bara ha vetat att du stod där och gluttade i titthålet.

åååhhhh, vad spännande det där !!!

Vi håller alla tummar vi har för din skull :-)



Kramis / Druvan


2008-10-12 @ 17:52:14

Postat av: Anonym

Bra att få veta att det har gått bra med resan för Torbjörn hu bor han lyxigt men det behöver man göra i Kina.

Här har man gått med tårar i ögonen när man hör hur många som kom på visningen. Pia du skall ha det bra fast Torbjörn är så långt borta. Du har ju Cathrine.



Kram från farmor på stan.


2008-10-12 @ 23:17:53

Postat av: Vindruvan

Jaaa, det är tur att Cattis är hemma.

Det känns bättre idag =)



Kram o go natt


2008-10-12 @ 23:31:22


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0