Före o Efter



Nuuuuu är äntligen trädgården färdig på framsidan.
De började 7.30 i morse och var redan klara 10.30.
Snabbt jobbat måste jag säga, hade Tobbe och jag
gjort det jobbet så hade det tagit oss ett par dar iallafall.

Självklart har vi tagit före och efter bilder som jag tänkte
att ni kunde få ta del av.
Bli nu inte alltför avundsjuka när ni ser dem för vi har nu
den fiiiiiiinaste framsidan på vår gata och jag känner mig
sååå stolt.





När jag var ute och fotade resultatet så träffade jag Angelika
och hon blev grööööön av avund.

Det här var väl hennes reaktion..........



Jaaa, hon tappade hakan alldeles och tänkte att även
hon borde anlita trädgårdshjälp eftersom hon såg
potensialen i vår nya moderna trädgård.

Näääää ni, nog snackat!
Fram med resultatet nu dååå..........





Som ni ser så står en stor jä... en på framsidan.............
Hur har de tänkt, de som bodde här innan oss???





Uppenbarligen tänkte de på ett annorlunda vis än oss..........





Det gröna i förgrunden hör hemma på kyrkogården.....bara så ni vet!





Så där ja.......
Skönt att vi har anlitat folk med gröna fingrar.
Det här blev ju kanon !!!!!
Trodde jag inte när jag slog upp ögonen i morse.
Var inte avundssjuka!
Gläds för vår skull, vi har väntat länge på den här
förvandlingen och nu äntligen är den gjord.

Ha en trevlig fredag på er !
Jag kommer att njuta av mitt eftermiddagskaffe i vår
nya härliga oas på framsidan.

Tjoooooohooooo!





Kram / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Tobbe

Oooops,

Finns det aanger vecka ?



Baest att jag aer extra uppmaerksam naer jag kommer hem annars kanske jag missar vaarat hus och tror att jag koert vilse.

Tror du Cattis hittar hem ?

hepp


2008-09-05 @ 12:39:26

Postat av: Vindruvan

Näe hon hittar nog inte hem, jag tror Cattis kommer backa......


2008-09-05 @ 12:50:45

Postat av: Marianne

Jag fattar ingenting! Öken? Har jag fått kortslutning i huvudet av all färglukt eller är min dator så grön av avund att den inte visar något annat än ökenbilder?


2008-09-05 @ 14:29:48

Postat av: Tobbe

Jepp,

Det aer det nya i Tyskland.

Man har gjort en studie som visar att vill man ha bra vaeder, varmt och soligt saa aer oeken den baesta platsen. Saa om alla goer om sin traedgaard till oeken saa blir det varmt och skoent.

Studien visar att det raecker oftast inte med en traedgaard.

Till och med ett villa kvarter med oeken aer foer litet. Man maaste aatminstone ha en yta av ungefaer Nord-rhein westfalens storlek foer att aastadkomma bra vaeder. Men ngn maaste ju boerja.

Hepp


2008-09-05 @ 15:27:45

Postat av: Vindruvan

Alltså kommer vi snart få bra väder eftersom Angelika hade oxå tänkt anlita trädgårdshjälpen....och gör hon det så lovar jag att resten på vår gata hänger på, sen sprider det sig med en rasande fart, jag lovar!



Men än så länge ser jag inget bra väder så det gäller väl att ha tålamod.



Cattis hittade hem förresten......MEN.......

hon tyckte mest att en "Hurricane" hade härjat lokalt endast på vår tomt.....vad hon menade vet jag inte.



Kramisar till er alla!


2008-09-05 @ 15:43:43

Postat av: Marianne

Nääää...jag tror jag föredrar grönt framför öken. Tror att ni driver med oss bloggläsare.Hihi...

Idag har jag målat nästan alla snickerier i hall och kök. Men 6 gånger om dagen får jag lägga mig ner. Då skall det droppas antibiotika i mitt "onda" öga som inte tycks bli något bättre, snarare sämre för varje dag.

Tänk vad en liten frökapsel kan ställa till det. Tur i allafall att dom fick bort det, annars hade det väl börjat växa någon grön växt i mitt öga istället för på er framsida. Men jag lovar det skulle ha varit vackrare än som det ser ut nu.


2008-09-06 @ 00:42:36

Postat av: Farmor på stan

Öken men var är fontänen ni pratat om ( di Fontana) som man doppa fötterna i. Eller skall er pool vara här? Kram farmor på stan


2008-09-06 @ 15:23:11


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0