Framsidan klar


God morgon !

Jag/Vi ska väl inte låta er vänta på det färdiga resultatet mer.
Ha nu i åtanke att en del växter kommer så småningom hänga över muren och
att växterna även breder ut sig en del, just nu är det inte megagrönt, men det kommer.
De har även lämnat möjlighten för oss att kunna komplettera med egna växter.
Lökar att plantera för att ta ett exempel.


Här är hela händelseförloppet :





Vår närmaste granne var oerhört glad över när enen försvann,
nu kan vi äntligen se varandra, sa han.
Det kan jag ju förstå, för den var riktigt hemsk !!!!
Men jag vet inte om han räknade med att det skulle bli en öken som
alternativ............





Kan ju nämna att mycket av växterna finns kvar, men de befinner sig
huller om buller på baksidan just nu........
Som ni hör kommer vi även ta itu med det projektet, men inte
förrän till våren, om allt går som vi har tänkt det.





Mycket sten är det........
Vi undrade en hel del vad vi gett oss in på.
Mega stooooooora stenar till vår megaliiiiiiilla trädgård !!









Det var i det här läget Tobbe landade i en riktigt djup depparfas.
Alltså kändes det INTE sten-kul även om det ser så ut.








Undrar vad grannarna tycker ?





Måste se till att det är snyggt i blomlådan också..........
Så helhetsintrycket ser bra ut.





Det är väl fortfarande så att vi måste vänja oss vid det nya utseendet.
Stenarna upplever jag fortfarande som lite för grova, men det förändrar
sig till det bättre när växterna växer till sig (tror jag).

Vad tycker ni ???
Hur ser det egentligen ut ????
Endast ärliga meningar mottages !
Snyggt eller oxå inte ?!?!?!?





Dagens ord:

Den som trivs med förändring
skapar en utvecklande framtid.



Roligt att ni har velat följa med på förändringen som har skett
hos oss, men nu är spänningen över, vad gör vi nu då ?


Jaaaa jag sticker ut och hämtar luft nu och tar mig en titt
på den nya looken outside........

Ha en bra dag !

Kram / Druvan







Kommentarer
Postat av: Marianne

Nice! med lite fantasi så kan man se hur det kommer att prunka och hänga ner över muren.


2008-09-18 @ 12:24:41

Postat av: Linda

Det ser ut som Martin Timell & Bosse i "Äntligen hemma" har varit i farten. Det ser jättefint ut i min framtida fantasibild, så det blir nog bra när växterna får växa till sig. Frågan är då vem som har grönast fingrar i familjen???


2008-09-18 @ 19:21:01

Postat av: Ritva

Det ser mycket trevligt ut. Om ni behöver tips har jag i alla fall lite erfarenhet av växter och sniglar, som jag kan ¨kål på. Sniglarna alltså. Fast inte lever mina blommor alltid så lyckliga dagar speciellt inomhus. Det kommer blir spännande att följa denna följetång "kolla trädgården hos Druvan". Cathrine hade ju bra tips om olika växter.

Imorgon får jag färdig frukost, gissa varför.


2008-09-18 @ 20:12:25

Postat av: Vindruvan

Det blev inte så många som kommenterade här, men....

Tack till er som gav oss lite respons, vi behövde det !!

Har även fått höra av 3 st grannar än så länge att det är ett lyft och att det ser väldigt fint ut.

Självklart gör ju växterna en stor del av intrycket, men man kan inte räkna med att växterna ska vara färdigväxta när de planteras....det är ju liksom en liten längre process det här med trädgård.

Vad stenarna beträffar så förmedlar de ett levande intryck, inte ett rakt,stilrent och kanske sterilt uttryck.

Ja, jag kommer lära mig att tycka om trädgården till slut, den blir finare och finare för varje gång jag tittar på den.



Kram till er därute


2008-09-19 @ 11:29:59


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0