Vårlökarna är på plats


Igår var vi ute och njöt i vår fiiiiina trädgård.
Vi hade inte bara våra lata stunder där ute.......
.....nej då, vi planterade lite vårlökar mellan plantorna också.
Hoppas verkligen att det inte ser förskräckligt ut när
det kommer upp, man vet ju aldrig.
Ser det illa ut....jaaaaaa.....då trycker vi ner dem längre ner
i jorden så de kommer upp i Kina istället ;-)





Fotot är tagen från en annan sikt, alltså jag står
i vår dörröppning och fotar.





Här sitter jag som en "blomsterflicka" och funderar
över var dessa lökar ska ner någonstans.





Självklart får jag hjälp av "blomsterkungen".....hehehe.....





......tro nu inte att vi har planterat rosor.......näeee det har vi nog
av på baksidan nuförtiden.
På framsidan har vi eliminerat alla utom en.
Vad jag vill ha sagt är att det räcker inte med att drömma
om en vacker trädgård man måste skrida till handling oxå.
Det har vi gjort nu och nu får vi lita på att naturen gör sitt jobb
och ser till att det växer så det knakar.

Ha dé !

Tjingeling / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Det ser verkligen helmysigt ut. Vad fint väder ni har. Här är det nästan vant och mössdags.


2008-09-22 @ 08:25:01

Postat av: Bir

Det blir nog jättebra när det får växa till sig lite. Spännande fram ivår när lökarna dyker upp oxå.


2008-09-22 @ 11:10:17

Postat av: Farmor på stan

Oj Pia vad ung du ser ut att vara du blir yngre än vi andra som blir äldre.



Kram från farmor på stan


2008-09-22 @ 12:56:24

Postat av: Vindruvan

Tack för komplimangen ;-)

Yngre vet jag inte om jag blir, jag går säkert samma väg till mötes som alla andra, men det viktiga är nog:

Det avgörande är inte hur gammal du är

utan hur du är gammal.



Kram / Druvan


2008-09-22 @ 19:18:52


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0