Grattis älskling !!!!


Jag hinner inte mer än pausa en kort liten stund
vad tillverkningen av Grattiskorten gäller förräns
det är time igen att fixa och trixa ihop ett nytt.

Den här gången är det inte vem som helst som fyller
år minsann......näeeee det är faktiskt min andra hälft
som har äran att bli hyllad idag...skojigt !!!


Skål & GRATTIS Tobbe !!!
Det är din tur att fylla år idag 








Hur mååånga åren har hunnit blivit, det talar vi inte
så högt om, eller hur du Tobbe..??
Vi kan ju konstatera att tiden går fort
när man har kul i allafall...fniss !!

GRATTIS än en gång    
önskar dina tjejer !!!!!!


Till frukost på sängen blev det bland annat dessa jättegoda
müsliscones och jag tänkte passa på att dela med mig
av receptet till er om ni har lust att baka dem en dag......




8 Bitar

Müsliscones

• 8 dl Rågsikt
• 2 dl Müsli

• 1/4 dl Bakpulver

• 1 tsk Salt

• 2 tsk Socker

• 100g kallt Smör

• 4 dl Mjölk


Gör så här:

1.
Blanda alla torra ingredienser väl med varandra i en bunke.
2. Skär smöret i mindre bitar, nyp ihop det med den torra blandningen.
3. Rör ner mjölken och knåda snabbt tills degen är slät.
4. Dela degen i 8 lika stora bitar.
5. Grädda sconesen i mitten av ugnen i 250°c, ca 12 min.





Ha en bra dag allihopa och framförallt önskar
vi födelsedagsfiraren en härlig dag....

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Stephan

Grattis på dig lillebror

önskar Storebror


2009-04-16 @ 11:16:26

Postat av: Marianne

Kramar i mängder till min lilla gudson.



Grattis från storasyster


2009-04-16 @ 12:43:50

Postat av: Emelie

Du är så pysslig Pia :) Du får smitta av dig lite till mig. Hälsa Grattis ifrån mig och jag hoppas att ni får en mysig kväll. Kram!


2009-04-16 @ 15:49:46

Postat av: Vindruvan

Tack för de orden Emelie ;-) Vill du bli smittad så står jag gärna till tjänst...hehehe....

Jäpp jag ska önska Grattis till födelsedagsfiraren och det blir garanterat en lugn och mysig kväll.

Har förberett lite i köksregionen för den kommande middagen...mums !!

Kramis


2009-04-16 @ 15:59:51

Postat av: Linda

Många GRATTISKRAMAR till dig Tobbe!!! Kram kram kram.


2009-04-16 @ 19:45:25

Postat av: Bir

GRATTIS TOBBE!! Önskar vi 4.


2009-04-16 @ 20:46:02

Postat av: Ritva

Grattis Tobbe önskar hela familjen.

Karlarna är just nu på Råsunda. Undrar hur det går där?


2009-04-16 @ 21:19:28

Postat av: Farmor på stan

Mammas lilla pojke har blivit stora karl med fru och barn tänk vad tiden går fort. Men än hänger mamma med. Grattis.

Tusen kramar


2009-04-16 @ 22:13:17

Postat av: Tobbe

Hej hopp,

Tack för alla grattis-önskningar.

Efter en underbart god middag blev det motion.

Backhoppning, bowling och golf.

Nu är man fit igen

Hepp


2009-04-16 @ 23:50:23

Postat av: patricia y flia

Tobbe:

Feliz cumple !!!! lLUVIA DE BENDICIONES PARA EL PAPI DE cATHY

Con cariño . Flia Sosa Vallona


2009-04-17 @ 04:27:29

Postat av: Mari

Grattis på födelsedagen Tobbe!

Vi i Göteborg hurrar för dig.


2009-04-17 @ 18:12:44


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0