4:e Advent




När fyra ljus är tända

ja då vet minsta barn

att nu så är det dax

att fira doppare dan.








Hej Allihopa !

Hoppas allt är bra med er mitt i erat julstök.

Tobbe o jag lämnade stöket för en stund och stack ner
till Wurmtal för att få en skön promenad i snöyran.




Skön vet jag inte om den var.....
Jooo förresten, det var skönt att få luft och promenera rundan
i början till ett snölandskap,
men det blåste kallt och snön som kom kändes som
isbitar som kom flygande mot ansiktet.

Tobbe kunde inte ens titta in i kameran så mycket yrde det.



Inget ont som inte för något gott med sig.....
Hade det varit så att skulle fara till Sverige över
julen.....jaaaa då hade vi inte haft tid att tänka promenad
ens en gång.....MEN nu har vi tid till det, utan stress, och det
känns i allafall skönt att slippa stressa.




Det är den 20:e idag och kanske.....jaaa kanske.....
kan det bli en vit jul för en gångs skull.
Det vore ju helt underbart !!!
I like it  


Ha nu en fridfull och mysig sista advent !







Kommentarer
Postat av: Marianne F

åh det bara fortsätter att snöa. Det är ett sådant där härligt skönt vindetväder. Barnen åker pulka för vagn går inte att köra här nu. Melker försvinner i snön om han inte går på vägen eller hoppar i fotspåren. Säkert åker dom slalom nu i Hammarbybacken. Tänk att kunna på så att man bara kan ta slalomskidorna på axeln och gå bort till backen och ta liften upp. Men nu har jag ju inga skidor.


2009-12-20 @ 16:39:36

Postat av: Vindruvan

...om du hade ett par...skulle du ta dem på axeln och knalla bort till Hammarbybacke då ????

Härligt med mycket snö, jag blir lite smått avis på er.


2009-12-20 @ 17:01:32

Postat av: Tomten

Man vet aldrig vad Tomten kommer med Marianne


2009-12-21 @ 20:02:36


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0