Julafton del 1


Ligger efter en del med bloggandet som ni ser.....

Här kommer lite bilder från vår lugna och fridfulla
julafton i det tyska landet.
Jag tror minsann att vi lyckades knyta ihop säcken
till slut. Det enda som saknades och det var förstås
det viktigaste....DET VAR NI MIN KÄRA SLÄKT annars
gick det faktiskt att fira jul här hos oss.
Jaaa det förstås.....ni hade ju snööööö och det hade
inte vi, hoppas att ni har tagit vara på det ordentligt
för gud vet när ni får uppleva snö igen på julafton nästa gång.



Vá kommer tomten reeeeedan ?????



Jaaaa....tomten hade fått höra talas om att en tysk "liten pojke"
fanns i svenskarna hus och hälsade på och då ville tomten passa
på att fråga honom........



- Har du varit snäll hela året ??
- Jaaaa, svarar pojken glatt med tindrande ögon ;-)
- Jamen då ska vi se om inte tomten har en julklapp till
dig min unge man i säcken......



God Jul Marcel
önskar
Tomtemor och Tomtefar
 









Efter tomtens korta, men mysiga besök var det
dags för glögg och Kalle....klockan hade ju slagit 15.00
även här i Tyskland.....Viktigt viktigt !!!!
För er som tycker tomtens julverkstad är mysig och vill
se den igen, fast att det inte är julafton, ni kan ju kolla här nedan.




Efter Kalle var det dags att börja äta av den goda julmaten.
Varmrätten är inte framdukad ännu, den står fortfarande i ugnen.
Jag gjorde rödbetssalladen sen och den blev precis så där god som
jag önskade att den skulle bli, tack för tipset Marianne =)
Även din nubbesill svängde jag ihop och den ÄR ju så kalasgod.





Kanske att tomten hittar hit igen innan kvällen är över....
....jag menar det ligger ju fortfarande klappar kvar
under granen och tomten brukar ju komma efter julmaten, eller hur ?? 
Fortsättning följer alltså vid ett senare tillfälle.

Hur hade ni det på julafton ??
Fick du några roliga julklappar ??




Kommentarer
Postat av: 1st juldagen-tomtens kompis

Först måste jag såga att hälsar jultomten och kollar på kalle var verkligen jättebra!!



tack så jätte mycket tomtemor och tomtefar för en bra jul!



idag ringde mig "först juldagens-tomten" och han så att ni var verkligen jätte snälla och att han tyckte om era "jul-mjölk".. han kommer att såga HOHOHO igen nästa året!! han frågade också om stor ölen ar redan i tobbes magen eller om han venta till barca spelar igen... =)


2009-12-29 @ 01:01:41

Postat av: Linda

Det verkar som ni hade en mycket trevlig, snäll & söt tomte.....


2009-12-29 @ 22:13:43

Postat av: Mari

Vill önska Er alla ett riktigt gott nytt år!



Mari, Mats och Embla


2009-12-30 @ 14:53:25

Postat av: Marianne F

Inget paket än? I så fall har det glittrat för mycket i någons ögon på vägen till Tyskland


2009-12-30 @ 16:56:08

Postat av: Tobbe

Stor ölen finns kvar och den väntar på nästa Barca match.

Hepp


2009-12-31 @ 10:57:34


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0