Snackade med måsarna....




♫ Vår julskinka har rymt...
...och släkten kommer om en timma ♫

Neeeej, var lugn, bara lugn....
Jag var bara i Wurmtal nu på morgonen
och snackade med måsarna...ähum eller jag menar
förstås talgoxarna.
Visserligen var det en hel del vatten både i Wurm och
i löparspåret, men några måsar såg jag inte till.
Det var knappt att jag såg till någon överhuvudtaget
förresten....det är bara jag som kan få för mig att bege mig
ut i ruskvädret och sporta efter så långt uppehåll.



Frågar mig på allvar: Varför väljer jag en dag när det regnar
och leran stänker ända upp till ansiktet när man springer ???
Druvan mina damer och herrar....Druvan hade bestämt sig
och det gick inte att rubba på.

Så nu känner jag mig nöjd, har gjort min runda, kom runt på
39 minuter och det är jag glad över eftersom jag inte har tränat
på lääääääääääääääääääänge.


Dagens ord:

Att strunta i att lyssna till vårt inre
är som att låta bli att gå till tandläkaren
när vi får ont i en tand.


Nu ska jag ta vara på min energi som har laddats inom mig,
gud vet hur länge den finns kvar.

Ha en bra dag allihopa !




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hallaa, du skulle inte springa sade jag.

Inte bra att shocka kroppen med foer mycket anstraenging naer man aer i din aalder.

Hepp


2009-12-10 @ 11:00:47

Postat av: Vindruvan

...HAHAHA....

Det var inte jag...det var benen och fötterna som satte fart utan att jag var beredd så jag hade fullt sjå att hänga med ;-)


2009-12-10 @ 11:29:31

Postat av: Tobbe

Jo jag foerstaar vad du menar,

Har man vael satt ett berg i roerelse saa aer det svaart att stoppa upp det.

Hepp


2009-12-10 @ 12:24:14

Postat av: Vindruvan

...Oooooppsan...

Nu tror jag minsann att du är ute på lite hal is Tobbe-man...hur ska du kunna gottgöra den där elaka kommentaren ??????????????????????


2009-12-10 @ 12:56:19


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0