Pyssel nörd


Ni anar inte vad jag har stått och pulat med för en stund sedan....?
Förmodligen är det bara jag som kommer på sådana här knäppa ideér....eller
finns det fler knäpp-pyssel--nördar ute i cyberrymden ??

Jag har nämligen målat............





.......jamen det är ju inget konstigt, tycker säkert ni ????

Näeeee, men det beror kanske på VAD jag har målat...!!!!

Kolla in här......




....Knäppt va´ ???

Såvitt jag vet så brukar blåbärsris vara grönt...inte gult som det här.
.....hehehe.....ja ja det är Druvan i ett nötskal minsann !!



Kan ju säga att det tog lite tiiiiiid.....
så nu har jag ingen vidare lust att måla mer som ni säkert förstår.

Ha en trevlig fredagskväll !!

Den består av dans kan jag tro !!

Tjingeling / Druvan





Kommentarer
Postat av: Linda

Det som tar tid brukar ge fint resultat, men jag hade nog inte haft tålamod med att måla blåbärsris inte, näe, jag hade nog tagit fram sprayburken. Får man fråga vad som skall hända med detta båbärsris? Dax att snöra på sig dansskorna. Trevlig helg. Kram Linda.


2009-02-27 @ 19:44:20

Postat av: Faycal

En liten gåta:

En familj består av 3 familjemedlemmar.

Hur kan de ändå vara 4?


2009-02-27 @ 21:17:03

Postat av: Vindruvan

Kuligt med lite gissningslek....hihihi....egna initiativ....det gillar vi ;-)

Mitt svar på gåtan är ju att familjemedlemmarna är 3 personer och den fjärde är ju familjens hund.

Jamen visst så måste det ju va´!!

Eller den fjärde är en ovälkommen liten lus som ännu inte har förökat sig....men vänta ni bara....snart är de 5....6....7....stycken där hemma som tampas om uppmärksamheten...hehehehe....



Fredagskramis


2009-02-27 @ 22:18:27

Postat av: Vindruvan

Jamen Linda....varför var jag inte så smart att jag kunde spraya riset med färg istället...?!

Fast det hade ju inte varit samma feeling förstås...ingen sport lixom.

Jag tänkte använda blåbärsriset att dekorera mina vårkrukor med...vet inte om det blir snyggt...men det är värt ett försök i allafall.

Upptäckte till min ilska idag att jag måste köpa nya krukor, mina jag köpte förra året var jättefina, men dock gjorda i korg materiel, vilket innebar att de inte såg lika fina ut längre. Klarade inte av väder och vind så jättebra. Måste köpa 2 stycken som är av mer tåligt materiel denna gång.

Har inte tid nu....måste springa ner till dansen den startar nu.



Tjing


2009-02-27 @ 22:25:20

Postat av: Bir

Jag tror att nummer fyra är Joels blivande lillasyster!!!


2009-02-27 @ 22:43:37

Postat av: Vindruvan

Den var clever !!!

Duktigt Gittan....att jag inte tänkte på det....fast den tanken har jag ändå tänkt långt tidigare och undrat om det blir något syskon till Joel eller inte.


2009-02-27 @ 23:20:24

Postat av: Vindruvan

Hjääälp vad spännande....när får vi veta svaret ??


2009-02-27 @ 23:28:58

Postat av: Faycal

Ledtråd nr.1 kommer under dagen. Håll ut & fortsätt gissa!


2009-02-28 @ 08:12:46

Postat av: Marianne

Jag väntar på ledtrådar Faycal men jag tror att Bir har rätt.


2009-02-28 @ 09:47:46

Postat av: Faycal

Ledtråd 1: Familjen det handlar om är VI. Faycal, Linda & Joel.


2009-02-28 @ 10:47:06

Postat av: Faycal

Ledtråd 2: Liten som en räka men går inte att käka.


2009-02-28 @ 11:02:17

Postat av: Marianne

GRATTISKRAMAR I MASSOR

från Melker o mig.

Det ska till en Druvas blogg för att tillkännage en sådan glädjande händelse.


2009-02-28 @ 11:44:45


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0