Lite fler bilder


Lill-julen nalkades mot sitt slut och vi for som sagt hem till brorsan
med familj på kvällskvisten.
Här kommer lite bilder från första kvällen hos dem.

Gittan hade fullt sjå att springa runt och tända alla fina
ljus i huset innan vi kom.
Hon tyckte nog att vi var väldigt snabba med att komma......
.....MEN min förklaring är att hon har en herrans massa ljus
som hon vill hinna med att tända innan och det tar sin lilla tid.....HAHAHA.....

Alltid lika inbjudande !
Kolla bara.....




Jamen titta.......
där e´ ju jag.......
avslöjad i spegeln med kameran i högsta hugg.....hehehe....



Mörkrets tid är en härlig tid.
När man kan njuta av alla tända ljus,
det är så vackert och stämningsfullt.



Din kreativa ådra är det verkligen inget fel på du, Gittan.
Ditt egenhändiga Tomteboland blev jättemysigt i hörnet av
eran bokhylla. Gulligt !



Jag är alltid lika farscinerad av erat Luciatåg.
Var har ni införskaffat det någonstans?
Finns det att köpa idag också eller är det typ "100 år"
sedan som ni köpte det och affären finns inte kvar längre ?
Visst är det gulligt ?



Jag har en del favoritkillar som jag gillar.
Här är två av dem.
Mina brorsbarn, Robin o Simon.



.......liksom "Simpan", han ser också nöjd ut.
Undrar om han håller på att vinna spelet som vi spelar.
Det var ett kuuuul spel i allafall - "När då då" hette det.
Även jag med mina "ringa" kunskaper kunde svara rätt
på frågorna. Räckte ju inte till vinst förstås, men det gör inget,
mitt huvudsakliga syfte när jag spelar är att jag har kul - och det hade jag.






Vi hann med ett spel till innan sängen ropade.
Vi fick låna med oss ett nytt strategispel ner till "Norrping" som Jens
hade köpt - faktiskt av den som har varit delaktig att tillverka spelet - Dan Glimne.
Tack Jens !!!!

Så här heter spelet.........se nästa bild !
Visst det är lite regler att hålla i huvudet, men det ger sig när man spelar.
Tycker du om att spela strategiskt så är det här ett bra tips på spel.




Det ser inte direkt ut som om vi har kul när vi spelar......eller hur ?......
......MEN det har vi !!!
Måste ju tänka hela tiden så man inte gör bort sig vid nästa drag.





Det var den kvällen i bildform.
Tusen TACK för att vi alltid är välkomna att bo hemma hos er
när vi är hemma i mina gamla hemtrakter.
Det är guld värt !!






/ Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad fint ni har. Och jag håller med Druvan, ett jättefint Luciatåg.



När jag ser sådana här spelbilder ångrar jag mig alltid att jag låg på soffan istället för att delta. Stackars Jens sådan mamma han har. Men man kan ju undra om spellusten tog slut efter 17 år på dagis. Eller om jag inte klarar något mer avancerat än Memory och Lotto.


2009-01-07 @ 20:04:02

Postat av: Bir

Vilka fina bilder på Robin o Simon! Det jag uppskattar mest när ni är hos oss är att ni känner er som "hemma" (mysbyxor på). Hoppas ni snart kommer tillbaka så vi kan umgås. Luciatåget köpte jag för ett par år sedan i Norrköpings största lampbutik: Ljus i hem. Det var lite pinsamt, jag hade en kompis med mig när jag skulle köpa det. Innan jag skulle betala ville jag titta på det ordentligt, öppna kartongen och se så att det var helt. Eva som var med ville nog helst sjunka genom jorden, hon tyckte att jag var väldigt petig.

Till Marianne. Jag tror säkert att dina spelsugna gäster kommer tillbaka och då kan ju du vara med.


2009-01-07 @ 21:17:49


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0