Bilder som jag lovat


Här kommer lite bilder från lill-julen i Norrköping
som jag har lovat att lägga upp.

Det börjar förstås med att vi tyskar sitter i bilen
för att ta oss fram till målet.
Mååååånga mil blir det sammanlagt när vi är ute och far.



That´s meeeee.........




Väl framme så möts vi av det här charmtrollet.......
Kan man bli annat än GLAD ???




Därefter var det mat och julgodis som slank ner i kistan.....IGEN !!! .....
......jaaaaa för kistan var ju sedan tidigare redan fylld av allt möjligt
som hade "råkat" hamna där under de föregående juldagarna.
Karaktär....nääee vet ni vad.....DET har jag inte.
Går det att äta ????




Det finns fler som är godisråttor.....inte bara jag......hehehe.....




Glömde ju att be dig om receptet på ditt julgodis Linda
det var ju sååå gott ;-)
Kom precis på att jag även glömde att köpa turkisk peppar på
båtresan när vi for hem....jäklar !!!


Här sitter Fia och undrar när hon ska få något gott att äta.
Mamma och hon är bästa kompisar som ni ser...hehehe....




Joel hade inte riktigt ro att sitta still i Lindas knä
eftersom han visste att snart......ja snart skulle han få "öppa ket".
Vem har tid att ställa upp för fotografen då när det är så spännande
saker på gång ???




Här sitter min underbara  dotter och väntar även hon
på tomten.....hehehe.....




Mina föräldrar älskar tomtar......
Det är ofta som det är tomtar på loftet hemma hos dem
spelar inte så stor roll vilken årstid vi talar om.....
ja ja..........alla har vi våra små egenheter, eller hur ?
Fina är tomtarna i allafall........
Skulle ju önska att jag hade ett par jag också.....fniss !!!







.....och så kom den efterlängtade tomtemor till slut.
Hon hade med sig mååånga fina klappar att dela ut till alla och envar.
TACK så jättemycket !!!!





Det var inte bara "småkrypen" som fick paket....
näeee då, även ungdomarna hade varit snälla under
året som gått ;-)
Vicken tur !!!!








Pappa fick en ny fin keps att styla med, coolt !!




Ville bara passa på att säga......




TACK kära mamma & pappa för en jättetrevlig lill-jul som ni hade ordnat !!!


När sedan firandet hemma hos mamma & pappa var över
så åkte vi hem till brorsan och hans familj för att spela spel
och mysa vidare på nattkröken.
Tro nu inte att jag ska förmedla mera bilder idag....nääääeee ni.....
nu börjar ni bli bortskämda här.
Det tog tiiiiiiid.....och nu talar vi timmar att fixa det här inlägget färdigt
så ni får nu nöja er en stund tills nästa inlägg dyker upp.

Tjing tjingeling på en stund !

Från Druvan






Kommentarer
Postat av: Linda

LOVE YOU TOO SIS, men det fattas någon på bilden..... Kram Linda.


2009-01-06 @ 19:39:58

Postat av: Vindruvan

....hmmm....jaaa jag vet.

Fastnade väl inte så bra...hehehe...


2009-01-06 @ 20:43:30

Postat av: Linda

Det där leendet i bilen, var det innan du kom på att finkläderna inte var med??? Skulle vilja ha HELA syskonbilden skickad till min mail. Kramelikram.


2009-01-06 @ 21:42:05

Postat av: Vindruvan

Den bilden i bilen togs när vi åkte från Dalarö ner till Norrköping. Då var det här med kläderna historia för länge sen....fniss !


2009-01-06 @ 22:19:11

Postat av: Bir

Jaha då fick man se fotoalbumet från julfirandet här i stan. Synd att jag ser så sur och avundsjuk ut bara. Den där jordnötschokladen kan du få ge oss receptet på Linda. Hoppas det nya året har börjat bra för hela bloggfamiljen. Kram.


2009-01-06 @ 23:05:36

Postat av: Vindruvan

....hihihi....

Sur och avundssjuk ??

Näee, tycker jag inte.

Kolla tillägget får du se.



Tjing från mig


2009-01-07 @ 10:21:34

Postat av: Bir

Du kan trolla du Pia!


2009-01-07 @ 13:55:41

Postat av: Melker

Visst är hon bra våran Druva. Och du är ju urfin Bir.


2009-01-07 @ 17:31:06

Postat av: Linda

"Hokus Pokus Fili Jokus". Smält ljus blockchoklad i vattenbad och rör i jordnötter och "sim sala bim" så har du fått en smarrig jordnötskaka. Tänkte pröva att ha i russin oxå ngn gång. Andra nötter kanske oxå blir gott, men nu får det vara slut på julgodis för ett tag.......


2009-01-07 @ 21:26:54

Postat av: Bir

Du kan ju oxå trolla Linda. Jag måste nog prova jordnötchokladen innan nästa jul.


2009-01-07 @ 22:17:35


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0