Trodde han skojade....


Måste börja dagens inlägg med att berätta något lustigt.....

Alldeles nyss när vi hade ätit och dukat ut alla sakerna ut
i köket igen för att ta hand om disken så händer detta......

Kanske att situationen inte blir lustig i berättandes stund nu,
men jag kan lova er att jag skrattade långt efter att det var
omöjligt när det hände. Och det tog en liten stund innan Tobbe
fattade vad jag tyckte var så roligt.

Jag står alltså och plockar med disken
och Tobbe i sin tur står och pular med fläkten och även spisens knappar.

Plötsligt med fullaste allvar står Tobbe där och frågar mig:
- Hör du....?!
- Vad är det som låter...?!

Samtidigt som han säger det så kommer det en långdragen
prutt från hans annars så söööööta rumpa..........





- Va´skojar du med mig, undrar jag...?!

Han säger ännu en gång:

- Ssssssssh......HÖR DU ?!

- Det är klart JAG HÖR säger jag och skrattar för fullt !!!

På fullaste allvar säger han:
- Det måste komma från fläkten !

Jamen Tobbe....DU måste skoja med mig nu, eller hur ?!
Han är fortfarande allvarlig och lyssnar febrilt efter var ljudet kommer ifrån.
 Då höll jag på att bryta ihop och få frispel....
......vek mig dubbel av skratt.



Hur kan han skylla på fläkten när det var han själv som lyckades
med bedriften att ljuda så långdraget och snyggt i takt med musiken........????

Det var väl ungefär nu som han själv förstod vad som hände......
.....medans jag själv knappt kunde andas....oj oj oj.....
....vicken pärs ute i köksregionen det blev...jisses !!

Snacka om att skylla ifrån sig !!!


Detta var alltså en alldeles vanlig lördag i Druvans kök.


Tjingeling / Druvan


 




Kommentarer

Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0