Blött....


Det är inte alltid lätt att tima in rätt tidpunkt.........
Ähum, jag kan ju säga att min timing idag var inge bra alltså.

Det regnade kraftigt på eftermiddagen så pass att jag tänkte att
jag säkert kunde glömma det där med att hämta min medicin på
apoteket som jag hade beställt efter mitt läkarbesök.
Men så plötsligt skringade sig molnen och det blev vackert väder
igen.......toppen......då var det ju bara att bege sig ut då.
Jag lyckas fixa mitt ärende utan problem och väl hemma igen så flyger
naturligtvis jävulen i mig som säger att det e´dags......
.......dags att röra på fläsket........

Jag var inte särskilt sen med att kasta på mig träningskläderna
och sen var det Wurmtal i mitt sikte förstås
Hinner bara ner till Teuterhof och det börjar naturligtvis att regna,
jäklar och jag som var så laddad.
Jamen lite regn har ju ingen dött av, tänkte jag och begav mig ut i
spåret i allafall. Det regnar under hela rundan och i början var det ett
behagligt uppfriskande regn men det övergick mer och mer till
stora tunga regndroppar som i sin tur blev till ett kraftigt regnoväder.
Försökte ett tag att ta skydd under trädkronorna men insåg ganska
snart att jag redan var blöt plus att regnet var kallt och jag var svettig.
Två anledningar till att jag inte kunde bli stående still där mitt i spåret.
Jag fick helt enkelt strunta i att jag blev dränkt och fortsatte och det var väl
tur det för rätt var det var så började det att åska.....iiiiiiihhhhh
Jag har nog aldrig varit så snabb att springa den sista biten.
Dels är jag livrädd för åskan,




sen befann jag mig bland en hel massa träd
till att börja med och den allra sista biten ner till Teuterhof den
springer man i ett öppnare landskap lite på höjden.
Inga bra förutsättningar alls.......jag hade nu väldigt bråttom.

Kom hem till slut, dock lite mycket andfådd,
but that´s life !!!
Synd att jag inte klockade min runda denna gången för det
hade garanterat blivit en bra tid.

Vad åskvädret beträffade så åskade det bara när jag var i spåret
förstås, kort efter att jag var hemma så slutade det.
Är det inte typiskt så säg ?
Naja, gör inget, jag gillar ju inte åskan så........


Nu ska jag snart lägga mig för jag e´ trött.
Vad har du gjort en dag som den här ???

Nattiskramar till er alla !!

/ Druvan









Kommentarer
Postat av: Mari

Du är väl intte riktig!!

Springer man förbi Teuterhof? NEJ, inte alls. Man går in placerar rumpan i en stol och beställer en god öl. Där efter kan man sitta och span på regnet eller något annat som ser trevligt ut.


2009-07-08 @ 08:55:49


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0