Jogging =)


Nu ska ni få höra......
I söndags frågade jag om Tobbe ville göra mig sällskap
för att träna i Wurmtal, walking eller jogging beroende på
vad min kropp skulle orka med.

Vad får jag till svar tror ni ????

Jaaa jag trodde i allafall att jag garanterat skulle få ett nej tack,
men överraskningarnas man som han är min man så ville han
verkligen med, han svarade ja innan jag hann blinka ens.
Han verkar ha förstått att det är nyttigt med motion...hehehe....
Jamen döö, det var väl på tiden...fniss !!



Det kändes riktigt kul att få sällskap.
Vill tacka dig än en gång för det Tobbe !
Har du gjort någon motionsrunda i Nürnberg ännu ??
Biscepsträning på sin höjd förstår jag......att höja ölglaset mot munnen
är en ganska tung övning.......åtminstonde i början....hehehe....





Idag däremot fick jag göra rundan ensam......eller ensam var väl
kanske synd att kalla det, det var många med mig som svettades
i spåret idag. Jaaa, för idag var det svettigt minsann på flera sätt
dels gassade solen från en klarblå himmel och dels kämpade jag
mot mina 2 onda ting.....ryggen och blodtrycket.....nu förstår jag ju
bättre varför jag har så jägarns dåligt flås....har ju inte fattat det förut.

Tänkte hålla rygg på en man som joggade om mig eftersom han höll ett
bra tempo....MEN Druvan orkade inte hålla jämna steg med honom så jag
fick kämpa mot mig själv istället.....attans också....kändes som ett litet nederlag.

Naja, detta kan inte knäcka mig för jag är gjord av starkare stål än så.


Dessa bilder är visserligen tagna i Wurmtal, men dock i slutet
av april alltså inget färskt, men det gör kanske inget.









Hoppas att ni har det underbart skööönt i solen !!!
Tänk på att  ♪ sommaren är kort  ♪.....som Ledin sjunger
så ta vara på alla fina dagar.

Kram och massor med kärlek till er alla !!!!

/ Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Känner mig duktig. Har börjat med lågintensiv träning (stavgång) för maximal fettförbränning. Tar det lugnt nu i början och går varannan morgon. Vis av tidigare erfarenheter av hälseneinflammation och hälsporre när jag gått ut för hårt.

Så roligt med stavgång. Mycket, mycket lättare att gå. Trots att alla andra förstås fortfarande går förbi mig så upplever jag det som om jag flyger fram. Jo det är sant. Det känns som om jag svävar någon mm ovanför marken för stegen blir plötligt så lätta.


2009-06-25 @ 08:53:54

Postat av: Vindruvan

Wooooow!!!

Nu överraskade du mig riktigt rejält, Marianne, va´roligt !! Kul att du har hittat en träning som passar dig =) För det är just det det handlar om, alla kan motionera på ett eller annat sätt, det handlar bara om att hitta den metod som passar en själv bäst. Jag är riktigt glad för din skull och önskar dig stort lycka till !!!

Du ÄR JÄTTEDUKTIG!!!!!!!

Kramis Druvan


2009-06-25 @ 09:07:29


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0