Vårkänslor



I helgen fick vi vårkänslorna att spira.....mysigt..!!

Vi hade mycket energi att förbruka, alla på vårat eget lilla vis.

Här har ni Druvans sätt att reagera när våren dyker upp.....




Köp av 2 nya fräscha blomkrukor till entrén.....wiieee.....
Ingen bär bort dem i första taget inte....hehehe.....de väger en del
och det viktigaste.....de är gjorda av ett materiel som håller år från år.

 Ser ni i bakgrunden på krukan..?!
Där har jag dekorerat med mitt gula..!!! blåbärsris... jäpp så
fick det bli. Har inte målat färdigt riset till den andra krukan än,
men det kommer det också....som ni vet så var det ju lite pilligt
och det tog tiiiiid.....därför är det inte klart ännu.





Här är krukan sedd från ovan, för jag misstänker att ni
inte kunde skymta kycklingen som hade kläckts från äggskalet.





Var ju som sagt lite flitig att plantera igår....
.....här är då hela resultatet.

Tobbe & jag njöt även av vårsolen ute i förträdgården
där vi fixade bort ogräset som fanns i den nya rabatten.
Nu ser det fräscht ut igen.....





Fräsch kan jag inte säga att jag känner mig idag då förstås.
Ryggen får alltid sota för när jag försöker leva ett normalt liv.
Jag blir så less att jag lämnar in snart !!!!
Näeee, så illa är det väl kanske inte.....men det ÄR hopplöst !!!!


Hade ni också ett härligt vårväder i helgen ???
Vad pysslade du med i helgen ???

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

Oj är gräset grönt hos er här är det snö Lyckliga er. Och så fina blommor ni har här dröjer det nog en 6veckor minst innan det blir grönt. Grattis Norrköping som ska få smått men det kan väl aldrig var en räka det måste vara fel jag tror en liten pojke så ni kan få ett fotbollslag. Hoppas att jag vinner.Kram alla



Oma in der Stadt


2009-03-02 @ 15:39:37

Postat av: Bir

Jättefina vårblommor! Jag tänkte komma och kolla in dom på riktigt i påsk.

Jag jobbade i helgen, men på rasten hann jag sitta ute en liten stund och lapa sol, helt underbart!

I dag är det vinter här igen. Det var snökaos när jag åkte hem, väl hemma fram med sopkvasten, snön var jättetung och blöt så vi får se hur länge den ligger kvar. Det är i alla fall ljust både på morgonen och eftermiddagen. P.S. Häromdagen kom våra första vintergäck fram.


2009-03-02 @ 18:10:44

Postat av: Vindruvan

Finns troligen inga hinder i påsk, men Tobbe måste dubbelkolla med projektledaren i morgon, återkommer då...


2009-03-02 @ 19:09:37

Postat av: Marianne

Oj vad fint du gjort. längtar efter att jag kan sätta lite blommor här utanför.


2009-03-02 @ 19:36:14

Postat av: Linda

Som sagt, här lär det dröja innan man få se så fina blommor, för det är snö så långt ögat kan se, usch & bläääää!!!!


2009-03-02 @ 19:43:30

Postat av: Ritva

Fina blommor.Jag kanske ska köpa några tygblommor och planterar dem. Då skulle nya grannar bli förvånade. Vi har ännu inte träffat dem. Spännande med nytt folk.

Min helg gick åt tvätt och mental strykning. Tycker att det är dags för tonåringarna att lära stryka sin egen tvätt.Med gubben har jag gett upp för flera decennier sedan.

Jag längtar efter att minska kläder både hemma i kalla huset (vi är snåla ) och ute.Jag har alltså inte blivit naturist utan vill ha på mig vårkjolar och klänningar.Nu börjar gympan ge effekt åtminstone mentalt.Jag känner mig snyggare och slankare 3 ggr iveckan efter gympan.


2009-03-04 @ 22:12:24

Postat av: Bir

Till Tobbe. Håkan har köpt en ny mobil till mig. En Sony Ericsson!! Jag som alltit har haft Nokia, och är jättenöjd med min Nokia. Jag är väldigt otacksam. Vi får väl se om jag blir tacksam när jag får chansen att hålla i den själv. Just nu är det H som leker med den sen är det antagligen Barnas tur.


2009-03-05 @ 19:21:02

Postat av: Tobbe

Vilket nerbyte!!

Men man skall vael vara patriotisk i dessa tider och man skall nog inte stoedja foeretag som koer med storebrors verksamhet, Du har vael laest om Nokias utpressnig av regeringen i finland som fick dem att anta en ny lag.


2009-03-06 @ 11:09:55

Postat av: Tindra

Oj , vad härligt vårigt det såg ut :D

2009-03-06 @ 11:17:55

Postat av: Bir

Min Nokia telefon hade jag ju redan, och någon ny telefon hade jag ine en tanke på att skaffa.

Nu har jag i alla fall fått hålla i min telefon och den verkar O.K. Radion är mycket bra! Att ringa med den har jag knappt testast än, det kanske inte är det mest väsentliga när det gäller telefoner nu för tiden.


2009-03-06 @ 17:04:30


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0